Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CIĄGNIK SAM silnik dzik części żuk

20 Feb 2010 20:38 31035 25
  • Level 9  
    Witam kupiłem w cenie złomu ciągnik własnej konstrukcji
    silnik dzik 2
    sprzęgło żuk
    skrzynia żuk 3 biegi
    jakiś reduktor 10:1
    most żuk
    koła tył 20 /8.25 przód 15/155

    tak to wygląda

    https://obrazki.elektroda.pl/65_1266694575.jpg

    udało mi się go uruchomić niestety silnik nie wchodzi na obroty i cały czas gaśnie w dodatku ten reduktor 10:1 czyni ten pojazd bardzo wolnym

    teraz biorę się za remont tego cuda techniki garażowej

    zastanawiam się nad zmianą silnika na 126p i tego reduktora na 5:1
    to tak na początek
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • TermopastyTermopasty
  • Level 36  
    Silnik Zutylizuj na rzecz silnika stacjonarnego typu bodajże S 301 dizel.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Najlepiej w samach sprawdzał się skrócony do 120cm most od Lublina o nośności 3.5T oraz skrzynia Lublin.Silnik jaki tyrał w tej konstrukcji to dizel stacjonarny S 231 12KM który to silnik montowany był na niektórych częściach Ciapucha C 330 Do tego silnika posiadam katalog części zamiennych a i nowa pompa wtryskowa by się znalazła. W wielu modelach samów które oglądałem przed produkcją swojego nie zdawały egzaminu tarcze sprzęgłowe od Żuka gdyż są za delikatne i w pracy na działce ukręcały się w nich tuleje na wałku zdawczym.
  • Level 13  
    Ja mam sama na częściach lublina 51 właśnie takiego na 3,5 części dużo wytrzymalsze od żuka i dzisiejszego lublina, ale kolega ma na kanale już sama tylko pasuje go przerobić, tak więc silnikiem możesz rzucić za psem, albo bardziej optymistyczna wersja sprzedać za 0.7 albo 1litr komuś np. na innym forum ludzie kupują takie rzeczy bo odrestaurowują dziki i inne ciągniczki, po drugie powiedz mi z czego jest zrobiona rama, po trzecie nie pakuj w tego sama żadnej jakiejś większej andorii wujek ma takiego z silnikiem 12km i na zmianę robi sprzęgło most, most sprzęgło te silniki są mało delikatne przez te wielkie koło zamachowe, daj jakiś silnik diesla z osobówki np. 1.4 z peugeota 1.6, albo benzyniak od malucha zależy co będziesz robił tym traktorkiem jak jakaś działka nieduże pole to może być nawet maluch ale lepszy dieselek, jeżeli silnik z malucha to najlepiej było by go połączyć na sztywno z drugą skrzynią żuka i tez dwie skrzynie połączyć razem wtedy masz odpowiednie przełożenia jednej będziesz używał jako skrzyni zasadniczej a drugą jako reduktor, jeżeli będziesz miał silnik s jakiegoś innego auta to najlepiej z przednionapędowego dlatego że wtedy masz mniej roboty bo tylko blokujesz mechanizm różnicowy i pół osią jedziesz do skrzyni żuka która jest w traktorku potem tylko elektryka maska itp. i można jechać pracować
  • Level 9  
    most ten co mam jest już zwężony dysponuję też silnikiem S-18(320) tylko jest on zatarty na panewkach nie wiem ile kosztuje remont takiego silnika za to mam bardzo dobry silnik od maluszka 40000 km przebiegu
    ciągnika będę używał tylko do wywozu drzewa z lasu więc nie musi mieć wielkiej mocy
    rama jest masywna C walcowana 80mm z przeróbkami nie ma problemu
    do dyspozycji mam warsztat ślusarki i mechaniczny
  • Level 13  
    No to jak masz silnik maluszka to jesteś w domu łączysz tak silnik z maluszka ze skrzynią żuka http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bcae85f8b38ce4d7 a to łączysz z drugą skrzynią żuka cena gdzieś około 250zł za drugą skrzynię do przebolenia, no chyba że masz pomysł na jakiś reduktor 3:1 lub 4:1, potem tylko jakieś wzmocnienia ramy kosmetyka podnośnik i tyle.
  • Level 36  
    Niech no wujek zamontuje skrzynię od starego Lublina wraz z orginalną tarczą sprzęgłową od tegosz Lublina a kłopoty się skończą.W chwili obecnej mam na zbyciu orginalne rosyjskie tarcze sprzęgłowe do starego Lublina a i o nowy komplet naprawczy tylnego mostu do tegosz Lublina można zapytać i o orginalne półosie też.
  • Level 9  
    Witam dzięki za podpowiedz z tym silnikiem od maluszka oczywiście zrobię na dwóch skrzyniach to lepsze rozwiązanie niż reduktor będę miał biegi terenowe i szosowe z pierwszej skrzyni zastanawia mnie tylko wałek czy będzie pasował do tarczy z maluszka czy też trzeba go przerabiać
  • Level 13  
    Na 100% musisz przerabiać bo wałek sprzęgłowy żuka jest lekko drugie tyle grubszy musisz go obciąć i do niego dospawać wałek sprzęgłowy malucha jakie to długie ma być musisz dobrać doświadczalnie. Prosty sposób jak zrobić żeby dospawać wałek w osi to jak już masz wszystko spasowane tylko spawać to musisz dorobić taką tulejkę którą na gorąco nabijesz na wałek sprzęgłowy żuka i do niej wbije wałek z malucha ja ostygnie i się zaciśnie to będzie w osi to tylko pospawasz i śmiga.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 9  
    dzięki jak tylko rozbiorę wszystko zrobię zdjęcia i daje do złożenia tokarzowi niech się chłopina martwi jak to razem spasować
  • Level 9  
    witam ponownie
    dnia dzisiejszego odpaliłem moje cudo i mam spore wątpliwości co do drugiej skrzyni zamiast reduktora
    teraz mam przekładnie 10:1 i na 3 biegu jest jadę tak z 15km\h
    to przy 3:1 będzie z 45 km\h
    trzeba chyba dać redukcje
    chyba że się mylę
  • Level 13  
    wiesz co podrzuć zdjęcia tego reduktora może by go jakoś wykorzystać na pewno lepiej.

    Tu gość malylam zrobił sama na silniku malucha dał jedną skrzynię żuka i reduktor 4:1 i jest wystarczający tylko nie wiem ile wzrosła by prędkość bo ty masz większe kola.https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1352007.html

    Możesz jeszcze dać silnik malucha ze skrzynią zaspawać mechanizm różnicowy i z jednej pół osi puścić do skrzyni żuka na pewno prędkość była by odpowiednia bo przełożenie pierwszego biegu jakieś tam jest i do tego jeszcze przełożenie przekładni głównej (co najmniej 3:1 , 4:1 coś koło tego czyli lekko liczę tak 6:1 z tej skrzyni by wyszło) tylko wtedy jest problem jak to ładnie umieścić na ramie.
  • Level 9  
    poszukam jakiegoś reduktora 6:1
    ten reduktor co mam to jest kewałek jakiejś skrzyni biegów tylko bez wodzików powstawiane są tulejki
  • Level 13  
    No możesz jeszcze dać koła pasowe i paski i bez większych problemów będzie śmigać.
  • Level 9  
    Witam ponownie udało mi się kupić reduktor 5,2:1 bardzo masywny w super cenie
  • Level 13  
    To podrzuć zdjęcia tego reduktora, i powiedz mi czy jak kręcisz np jednym wałkiem w prawo to drugi kręci się w lewo bo jeśli tak to będziesz musiał obrócić most bo inaczej będzie jechał na jedynce do tyłu i daj ten reduktor za drugą skrzynią.
  • Level 9  
    Witam obroty odwrotne ale to dla mnie dobrze bo tak miało być bo most jest już odwrócony zamierzam połączyć go z mostem i skrzynią za pomocą elastycznego łącznika znalazłem takie na złomie
    CIĄGNIK SAM silnik dzik części żuk CIĄGNIK SAM silnik dzik części żuk CIĄGNIK SAM silnik dzik części żuk CIĄGNIK SAM silnik dzik części żuk
    CIĄGNIK SAM silnik dzik części żuk
  • Level 13  
    no nie mogę powiedzieć bo reduktorek fajny jak go na złomie znalazłeś to gdzie jest ten złom??

    Łącznik będzie gdzieś na forum jest ciągniczek to gościu dał przegub elastyczny od mercedesa chyba w124 i 7 lat śmiga bezawaryjnie, chociaż krzyżaki są wytrzymalsze i jakbyś miał miejsce to radził bym jakiś krotki wałek założyć.
  • Level 9  
    Reduktor to na giełdzie znalazłem tylko łączniki na złomie kupiłem. Kawełek wału też mam tylko nie chce go zpinać na sztywno z reduktorem dlatego dam łączniki
  • Level 13  
    Tzn. jak masz wał z dwoma krzyżakami to możesz spokojnie dać bez tego przegubu, a jak nie to możesz dać przegub i połączyć skrzynię z mostem bez żadnego wałka tylko pomierzyć żeby to jak najbardziej w osi było a resztę zrobi guma i wtedy cała konstrukcja będzie trochę krótsza.
  • Level 2  
    witam ... mam takie pytanie czy będzie pasować sprzęgło od żuka do skrzyni 4 biegowej od starego lublina?????????:|
  • Level 36  
    Powinno pasować ale skutek marny.Ta tarcza jest za delikatna i w wielu konstrukcjach jakie oglądałem tuleja ukręcała się w tarczy sprzęgłowej.Posiadam nową łapę do wysprzęglania oraz nowe orginalne fabryczne tarcze do starego Lublina produkcji rosyjskiej oraz inne nowe części zamienne.Info na emaila.
  • Level 2  
    a mógł bym prosić e-mail bo chciał bym kupić tarcze i docisk do starego lublina
  • Level 36  
    W moim samie połączenie skrzynia biegów - tylny most zrealizowałem za pomocą dwóch przegubów od wału pędnego stary Lublin po zdemontowaniu wału i zmontowaniu dwóch przegubów wału w jeden z pominięciem rury.Na wyjściu skrzyni biegów Lublin był zamontowany fabrycznie bęben hamulcowy który stanowił hamulec postojowy który również wykorzystałem zgodnie z przeznaczeniem. Przy montażu tylnych hamulców pod siedzeniem powinien być zamontowany rozdzielacz który pozwolił by na blokadę lewego lub prawego koła sama tak jak było to zrealizowane w jednym z modeli ciągników fabrycznie.Posiadam kilkanaście nowych cylinderków hamulcowych do Lublina produkcji rosyjskiej jednakże nie wytrzymały próby czasu osłonki gumowe zamontowane na cylinderkach i należałoby je dopasować z innego modelu cylinderków.
  • Level 1  
    Kolego Lakilaki, czy mógłbyś podać dokładniejszy opis i wyraźniejsze zdjęcia sposobu połaczenia sprzęgła z silnikiem. Od dłuższego czasu poszukuję sposobu oddzielenia silnika od skrzyni w ciągniczku zrobionym na bazie dzika.
  • Level 9  
    połączenie silnika ze sprzęgłem oczywiście na blachę 10 mm jutro dam parę fotek