Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sposób na wyciszenie reklam w tv - pytanie

20 Lut 2010 22:42 7382 11
  • Poziom 20  
    Czy są takie możliwości, żeby telewizor automatycznie wyciszał się podczas reklam? Czy można kupić telewizor, który ma takie ustawienia? Może jakieś urządzenie sterujące telewizorem, albo można coś takiego zrobić? Nie znam się za bardzo na współczesnym sprzęcie, ale znając pewne podstawowe prawa fizyki potrafię sobie coś takiego wyobrazić. Proszę o odpowiedź.
    Z góry dziękuję
  • Poziom 19  
    Poszukaj najpierw na forum.
  • Poziom 43  
    Xerof0p napisał:
    ale znając pewne podstawowe prawa fizyki potrafię sobie coś takiego wyobrazić.


    Jakie to prawa fizyki?
  • Poziom 28  
    Były takie próby np.wyłączanie magnetowidu na czas reklam, ale niestety przestali nadawać sygnał informujący o rozpoczęciu i zakończeniu reklam.
    Gdyby był taki obowiązek nadawców, to pewnie coś takiego byłoby w handlu.
    Ale są to zbyt duże pieniądze, żeby pozwolono na takie wynalazki.
    Pewne stacje mają charakterystyczne wstawki przed reklamami, można by to zapamiętać i potem wykorzystywać np do wył.głosu, czy przełączenia kanału. Układ musiałby mieć możliwość zapamiętywania takiej sekwencji oddzielnie dla każdej stacji, a to już kawałek procka i trochę pamięci.
    Gdybyśmy mieli coś do powiedzenia, to pewne byłaby regulacja prawna, ma być określona sekwencja np. jak w telefonie DTMF i wtedy sprawa jest prosta, prosty dekoder i przełącznik, koszt parę zł, możliwość zamontowania fabrycznie i wtedy faktycznie jesteśmy podmiotem, możemy wyłączyć te bzdety. Niestety jest inaczej, jesteśmy traktowani przedmiotowo i czy chcemy, czy nie musimy to oglądać, pozostaje tylko pilot........
  • Poziom 28  
    Na wielu kanałach reklamy są głośniejsze niż program. Pewną ulgę daję telewizory Sony Bravia od serii V... posiadają system optymalizacji dźwięku - coś jakby kompresor. Troszkę pomaga....
  • Specjalista AGD
    Kiedyś słyszałem, że podobno da się takie coś zrobić. Urządzenie to miałoby wykrywać dodatkowe informacje przesyłane o tym czy znak stacji jest czy tez go nie ma. Wiadomo, że podczas reklam znaczek danej stacji znika.
  • Poziom 22  
    Prawdopodobnie ma wejśc czy już weszła jakaś ustawa nakazująca nadawcom nadawać z jednakową siła głosu.
  • Poziom 20  
    Reklamy są dla użytkownika bardzo uciążliwe, może z pominięciem tam paru naprawdę śmiesznych, a z drugiej strony jest duże ciśnienie dystrybutorów by one były i były jak najbardziej zwracające uwagę. Niemniej nie miałbym nic przeciwko, gdyby np nakazano nadawać reklamy całkowicie bez fonii. To nie promowałoby żadnego reklamodawcy czyli pozostałyby równe szanse i być może wpływy z reklam nie byłyby znacząco mniejsze.
    Szczerze mówiąc miałem nadzieję, że reklama nadaje jakiś kod w tle, pozwalający zidentyfikować, że to reklama. Generalnie widać, że jednak temat jest trudny i chyba w ogóle nie podjęty przez producentów rtv.

    To jest więc bardziej sprawa legislacji.

    Aczkolwiek jakiś kierunek poszukiwań się pojawia. Tak jak kolega powyżej napisał o sprawdzaniu, czy jest logo stacji na ekranie. Poza tym wydaje mi się, że można też wykorzystać to, że reklamy są o prawie stałych porach. Pewnie jeszcze jakimś sposobem byłaby analiza szumu jaki wynika z właściwości studia w którym się nagrywało reklamę bądź niereklamę.
    Aczkolwiek prawda, że wieloczynnikowa analiza mogłaby potrzebować dużej siły obliczeniowej.

    Z drugiej strony, byłoby jak ze spamem. Jedni walczą przeciwko spamowi , a drudzy przeciwko wszelkim zaporom antyspamowym i jest wyścig.

    Jednak przy spamie takie 2 fronty są, a przy reklamach tv nie ma. To trochę dziwne. Gdyby taki analizator fonii czy wizji kosztował tyle co nowy komputer, to pewnie i tak wielu ludzi by się zdecydowało na zakup ; -)

    Pozdrawiam
  • Specjalista AGD
    Jeszcze przy starych TV CRT jak na PRce pokręciło się to obraz zwęził się w pionie. U góry było widać migające białe kropki. Różnie to wyglądało na różnych kanałach.
    Niby standard PAL ma 625 lini, ale z czego 576 widocznych. Więc pozostałych 49 do czego się wykorzystuje? Może właśnie tam są te dane czy logo jest czy też go nie ma.
  • Poziom 10  
    znalazłem ciekawą informację nie wiem ile w tym prawdy
    Nie wiem czy wiecie, ale... te reklamy nie są głośniejsze :)

    To znaczy dla ludzi są, ale wg decybelometru maja dokladnie taka sama glosnosc jak filmy. Po prostu na czas reklam zdejmuje sie glosnosc czestotliwosci skrajnych, a podnosi te najlepiej wylapywane przez ludzkie ucho.
    Skruwysynstwo, ale telewizje tak to wlasnie robią i wszelkie kontrole mogą im naskoczyc

    Moderowany przez c2h5oh:

    Regulamin punkt 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.
    Regulamin punkt 3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które trudno jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.
    Zdecyduj się czy korzystasz ze znaków diakrytycznych czy nie.
    Następnym razem za taki "występ" otrzymasz OSTRZEŻENIE.

  • Poziom 43  
    Ta informacja jest prawdziwa, reklamy wydają się głośne w porównaniu z normalną audycją. Wszystko przez sposób pomiaru głośności który da się oszukać manipulując widmem sygnału audio. Reklama jest głośna a miernik pokazuje, że wszystko jest OK.