Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man F2000 1999r regulacja temperatury nawiewu kabiny

21 Lut 2010 10:50 7508 17
  • Poziom 25  
    Witam mój problem to brak możliwości regulacji temperatury nawiewu do kabiny.
    Cały czas leci na maxa temperatura , nie reaguje na zmniejszanie na potencjometrze.
    Auto jest z klimą i elektrycznym sterowaniem temperatura nawiewu i nadmuchu.
    Ogólnie potrzebowałbym schemat tego układu i zasadę działania, czy jest tu tak jak w MB że jak się odłączy przewód od zaworu to wtedy on się otworzy na max.
  • Poziom 25  
    i jak nic? nikt nic nie wie?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Man CATS 1 prawdę Ci powie
  • Poziom 25  
    To znaczy? Program do mana? Ogólnie jeżdżę tym autem od jakiegoś czasu i tak już zastałem.
    Myślałem że to może typowa usterka bo w trzech takich co mamy na bazie tak samo jest.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Sprawdź na początek elektrozawór wodny 45-55Ω
    Czasami uszkodzeniu ulega sam zawór (korozja, nieszczelność)

    MAN CATS1 to jest interfejs diagnostyczny do 2- 3- 4- serii MANa.
    Jest to podstawowe narzędzie do diagnostyki Twojego autka.
  • Poziom 16  
    Na stówę że to elektrozawór wodny .Dosyć częsta przypadłość w F2000.
  • Poziom 25  
    Zawór jest nowy i dalej to samo w regulacji temperatury był jeszcze odklejony potencjometr ale go zamontowałem i dalej grzeje na max.
    Ciekawi mnie sama zasada działania - jakie napięcie go steruje itp. i czy jest tak samo jak w mercedesach że jak nie ma napiecia jest otwarty a jak jest napięcie to sie zamyka.
  • Poziom 16  
    jeżeli jest z klimą to można zdiagnozować kodami migowymi
  • Poziom 25  
    O właśnie jest z klimą i słyszałem coś o kodach migowych ale do silnika nie wiedziałem że do klimy też czy kolega może pomóc jak to zrobic?
  • Poziom 19  
    czy rozwiązałeś problem? u mnie też jest podobna usterka tyle że jak temp. jest ustawiona na min. to i tak leci ciepłe (nie gorące) powietrze.
  • Poziom 25  
    Nie jeszcze nie udało się mi tego rozwiązac jak narazie wstawiłem dodatkowy zawór mechaniczny na wąż
  • Poziom 11  
    kolego,jak dasz na regulacji temperatury na zimne to i tak dmucha ciepłym powietrzem tak??
    Jeżeli tak to sprawdź zawór zamykający na nagrzewnicy.
  • Poziom 25  
    Zawor nagrzewnicy podlaczyc pod 24 V ,powinien kliknac i wyczujesz roznice w temperaturze na rurce .Jak jest ok to pozostaje Ci diagnostyka, sprawdzenie bledow,wartosci czujnikow temp itd.
  • Poziom 25  
    Problemem okazał się odpadnięty potencjometr w konsoli i nie był sterowany mimo pokręcania.
  • Poziom 13  
    Witam po długiej przerwie. Potencjometr to nie jest, tylko dwupinowa drabinka z rezystorów plus wyłącznik-przełącznik. Czy ktoś może wie po co tu jest tranzystor smd co kluczuje tę drabinkę tak jakby na minimalne położenie tylko wtedy kiedy pokrętło nie znajduje się w położeniu do regulacji ? To bardzo pokręcony "potencjometr" pozbawiony jakiejś logiki w sobie. Pokrętło dziwnie reaguje po zalaniu kabiny na otwartym szyberdachu i nie wiem gdzie ręce pchać. Załączam foto z numerem pokrętła na trzy kable.

    Man F2000 1999r regulacja temperatury nawiewu kabiny

    Jest na cztery kable.

    Svavecone czy możesz poszukać jakiś schematów ?

    pozdro
  • Poziom 9  
    Witam mam ten sam problem od soboty walcze z nawiewem zmieniłem elektro zawór na nowy i odziwo zadziałało tylko odwrotnie tam gdzie ciepło robiło się zimno przez dwa dni wczoraj w drodze do Poznania problem powrócił grzeje na maksa w wersji z klimą podejrzewam czujnik temperatury w kabinie ten na środku przy radiu chyba fiksuje i nie współpracuje z regulacją jak dojdę co jest napiszę .
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Trzeba zacząć od zdiagnozowania chociażby kodem migowym.Odpowiedzialnym za sterowanie 25 pin-owy moduł ATC-WABCO o nr.446 090 024 0.
  • Poziom 9  
    Witam spoglądam na obrazek sterownika sprawdzę czy piny nie są za oksydowane odedzwie się muszę pogrzebać

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Witam ponownie problem rozwiązany kolega hart3 pod suną myśl z wabco ATC wypsikałem kontakt sprajem i są efekty wszystko działa jak lala dzięki piękne dla harta3 pozdrawiam.