Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man F2000 1999r regulacja temperatury nawiewu kabiny

mercedesik 21 Lut 2010 10:50 5720 17
  • #1 21 Lut 2010 10:50
    mercedesik
    Poziom 25  

    Witam mój problem to brak możliwości regulacji temperatury nawiewu do kabiny.
    Cały czas leci na maxa temperatura , nie reaguje na zmniejszanie na potencjometrze.
    Auto jest z klimą i elektrycznym sterowaniem temperatura nawiewu i nadmuchu.
    Ogólnie potrzebowałbym schemat tego układu i zasadę działania, czy jest tu tak jak w MB że jak się odłączy przewód od zaworu to wtedy on się otworzy na max.

  • Fibaro
  • #2 23 Lut 2010 20:42
    mercedesik
    Poziom 25  

    i jak nic? nikt nic nie wie?

  • #3 23 Lut 2010 20:49
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Man CATS 1 prawdę Ci powie

  • Fibaro
  • #4 24 Lut 2010 17:23
    mercedesik
    Poziom 25  

    To znaczy? Program do mana? Ogólnie jeżdżę tym autem od jakiegoś czasu i tak już zastałem.
    Myślałem że to może typowa usterka bo w trzech takich co mamy na bazie tak samo jest.

  • #5 25 Lut 2010 11:18
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Sprawdź na początek elektrozawór wodny 45-55Ω
    Czasami uszkodzeniu ulega sam zawór (korozja, nieszczelność)

    MAN CATS1 to jest interfejs diagnostyczny do 2- 3- 4- serii MANa.
    Jest to podstawowe narzędzie do diagnostyki Twojego autka.

  • #6 10 Maj 2010 11:08
    czesiek70
    Poziom 16  

    Na stówę że to elektrozawór wodny .Dosyć częsta przypadłość w F2000.

  • #7 10 Maj 2010 11:14
    mercedesik
    Poziom 25  

    Zawór jest nowy i dalej to samo w regulacji temperatury był jeszcze odklejony potencjometr ale go zamontowałem i dalej grzeje na max.
    Ciekawi mnie sama zasada działania - jakie napięcie go steruje itp. i czy jest tak samo jak w mercedesach że jak nie ma napiecia jest otwarty a jak jest napięcie to sie zamyka.

  • #8 10 Maj 2010 20:17
    GRISZA14
    Poziom 16  

    jeżeli jest z klimą to można zdiagnozować kodami migowymi

  • Fibaro
  • #9 10 Maj 2010 21:12
    mercedesik
    Poziom 25  

    O właśnie jest z klimą i słyszałem coś o kodach migowych ale do silnika nie wiedziałem że do klimy też czy kolega może pomóc jak to zrobic?

  • #10 25 Maj 2010 08:10
    ARTUR_STANCZUK
    Poziom 19  

    czy rozwiązałeś problem? u mnie też jest podobna usterka tyle że jak temp. jest ustawiona na min. to i tak leci ciepłe (nie gorące) powietrze.

  • #11 25 Maj 2010 15:27
    mercedesik
    Poziom 25  

    Nie jeszcze nie udało się mi tego rozwiązac jak narazie wstawiłem dodatkowy zawór mechaniczny na wąż

  • #12 27 Maj 2010 20:51
    max2030
    Poziom 11  

    kolego,jak dasz na regulacji temperatury na zimne to i tak dmucha ciepłym powietrzem tak??
    Jeżeli tak to sprawdź zawór zamykający na nagrzewnicy.

  • #13 02 Sie 2010 03:04
    svavecone
    Poziom 23  

    Zawor nagrzewnicy podlaczyc pod 24 V ,powinien kliknac i wyczujesz roznice w temperaturze na rurce .Jak jest ok to pozostaje Ci diagnostyka, sprawdzenie bledow,wartosci czujnikow temp itd.

  • #14 04 Kwi 2011 16:04
    mercedesik
    Poziom 25  

    Problemem okazał się odpadnięty potencjometr w konsoli i nie był sterowany mimo pokręcania.

  • #15 30 Cze 2016 12:24
    hessel.
    Poziom 13  

    Witam po długiej przerwie. Potencjometr to nie jest, tylko dwupinowa drabinka z rezystorów plus wyłącznik-przełącznik. Czy ktoś może wie po co tu jest tranzystor smd co kluczuje tę drabinkę tak jakby na minimalne położenie tylko wtedy kiedy pokrętło nie znajduje się w położeniu do regulacji ? To bardzo pokręcony "potencjometr" pozbawiony jakiejś logiki w sobie. Pokrętło dziwnie reaguje po zalaniu kabiny na otwartym szyberdachu i nie wiem gdzie ręce pchać. Załączam foto z numerem pokrętła na trzy kable.

    Man F2000 1999r regulacja temperatury nawiewu kabiny

    Jest na cztery kable.

    Svavecone czy możesz poszukać jakiś schematów ?

    pozdro

  • #16 19 Lip 2016 08:09
    piotr.interex
    Poziom 8  

    Witam mam ten sam problem od soboty walcze z nawiewem zmieniłem elektro zawór na nowy i odziwo zadziałało tylko odwrotnie tam gdzie ciepło robiło się zimno przez dwa dni wczoraj w drodze do Poznania problem powrócił grzeje na maksa w wersji z klimą podejrzewam czujnik temperatury w kabinie ten na środku przy radiu chyba fiksuje i nie współpracuje z regulacją jak dojdę co jest napiszę .

  • #18 19 Lip 2016 21:38
    piotr.interex
    Poziom 8  

    Witam spoglądam na obrazek sterownika sprawdzę czy piny nie są za oksydowane odedzwie się muszę pogrzebać

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Witam ponownie problem rozwiązany kolega hart3 pod suną myśl z wabco ATC wypsikałem kontakt sprajem i są efekty wszystko działa jak lala dzięki piękne dla harta3 pozdrawiam.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo