Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault clio, sonda lambda-duże spalanie

luc29wlkp 21 Lut 2010 11:17 12239 10
  • #1 21 Lut 2010 11:17
    luc29wlkp
    Poziom 2  

    Witam was
    Posiadam RENAULT CLIO 2002, 1.2 16 V ( 55KW) o numerze VF1BB05CF26765601
    Po podłączeniu auta do komputera okazało sie że, uszkodzeniu uległa sonda lambda. Mechanik wymienił mi sonde lambda na uniwersalna ngk, a stara sonde wyrzucił. Po jakims czasie auta nadal pali dużo paliwa, wiec udałem sie na komputer i znowu wykazalo ,że nowa sonda nie działa. Na komputerze wykazywało stałe napiecie 0,2. Mechanik stwierdzil ze renault sa bardzo czułe i musi byc orginalna sonda. Prosze pomoznie jaka kupic odpowiednia SONDE LAMBDA, WSZDZIE GDZIE PYTAM SIE PROSZA O MNIE U NUMER STAREJ SONDY, KTÓREJ OCZYWISCIE NIE MAM. W JAKI SPOSOB MOZNA DOBRAC ODPOWIEDNIA SONDE LAMBDA, LUB JAK SPRAWDZIC CZY NOWA SONDA KTORA TERAZ MAM W AUCIE I JEST SPRAWNA. NOWĄ SONDE NIE PODŁĄCZYŁEM PONIEWAZ GDY MIALEM JA PODPIETA SILNIK NIE ROWNO PRACUJE I WOGOLE CIEZKO BYLO NIM UJECHAC
    POZDRAWIAM PROSZE O POMOC

    0 10
  • #2 21 Lut 2010 11:42
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Coś więcej napisz o swoim aucie jaki silnik rok produkcji. Po drugie po numerach nadwozia można bez kłopotu dojść jaka to sonda. Jeśli to sonda z grzałką 4 przewody to należy odczekać kilka minut jak złapie właściwą temperaturę i dopiero mierzyć powinna pracować na rozgrzanym silniku napięcie pomiaru od 0.15-0.8 volta względem masy.Czy problemy występują na rozgrzanym silniku czy tylko na zimnym.

    1
  • #3 21 Lut 2010 19:06
    mariuszolkusz
    Poziom 17  

    CLIO 1,2 16V ma 2 sondy,którą zmieniałeś ? ,jakie kolory przewodów były ?,jakie błędy konkretnie miałeś zgłoszone ?.Pozdro.

    0
  • #4 21 Lut 2010 19:39
    jurekk55
    Poziom 35  

    Sonda tylko w oryginale,nie podałeś powodu wymiany(grzałka czy błąd sygnału?)Jak wygląda reszta parametrów?

    1
  • #5 22 Lut 2010 06:47
    luc29wlkp
    Poziom 2  

    to jest numer silnika VF1BB05CF26765601
    rok produkcji 2002, silnik 1.2 16 V ( 55KW) .Objawy wzrost zużycia paliwa, wtedy pojechałem na komputer i wykazał uszkodzaną sonde pierwszą i drugą. Jak sie okazało pozniej tej drugiej wogole nie mialem( jak mi wiadomo ta druga reguluje spaliny) . Ale przez pewienen czas samochód dobrze sie sprawowal na jednej sondzie tej z przodu. Sprawdzałem sonde na rozgrzanym silniku i na zimnym. Cały czas na komputerze sonda wykazywała stałe napiecie 0,2 V

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jezdzilem na jednej sondzie ktora podłączona jest z przodu, spalanie , praca silnika byla ok, dopiero po jakims rok czasie auto zaczelo wiecej spalac PB, wiec udalem sie na komputer. Mechanik zamontowal mi sonde uniwersalna NGK i nic bez zmian

    1
  • #6 22 Lut 2010 08:32
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    sprawdz czy masz zasilanie na grzałke sondy , białe przewody

    0
  • #7 22 Lut 2010 09:50
    luc29wlkp
    Poziom 2  

    tylko jak je sprawdzic, wiem ze trzeba oba kable podlaczyc pod 12 V, a gdzie jest 12 V?

    1
  • #8 22 Lut 2010 20:49
    mariuszolkusz
    Poziom 17  

    Każ sobie wymienić sondę jeszcze raz (na gwarancji jest jakiejś ? ). Szkoda że nie masz starej.Pozdro.

    0
  • #9 22 Lut 2010 21:13
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    luc29wlkp napisał:
    tylko jak je sprawdzic, wiem ze trzeba oba kable podlaczyc pod 12 V, a gdzie jest 12 V?


    zobacz czy masz 12V na aucie

    niema nic złego w sondzie nie oryginalnej zwłaszcza NGK

    Zrób podstawowe pomiary sondy tj: czy ma zasilanie na grzałce, czy grzałka ma prawidłowa oporność, czy ma zasilanie referencyjne ze stera i czy oscyluje podczas pracy silnika

    0
  • #10 01 Mar 2010 07:41
    luc29wlkp
    Poziom 2  

    Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7
    Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej

    0
  • #11 01 Mar 2010 19:49
    jurekk55
    Poziom 35  

    Już się przekonałeś że najpierw się sprawdza a później wymienia.
    Przejdźmy do sprawdzania:
    1szczelność dolotu
    2czyste punty masowe (nie wierzysz wepnij w obwód opornik-tańszy od nowej sondy
    3 czyste filtry
    4drożne podciśnienia
    5przewody włącznie ze złączami bez oporu
    6prawidłowe napięcia +5 i +12V
    7dobrej jakości paliwo
    8odczyt parametrów pracy silnika
    I dopiero teraz zastanawiasz się co ma iść na śmietnik jednak z opcją stosowania oryginalnych części zamiennych.

    0