Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Jetta 1.8 RP Drży po uruchomieniu, faluje

JacekRYB 21 Lut 2010 12:27 1329 3
  • #1 21 Lut 2010 12:27
    JacekRYB
    Poziom 2  

    Witam! Może nie będę zbyt fachowo obnosił się w dziedzinie elektryki gdyż nie jestem elektromechanikiem ale proszę o Waszą pomoc!

    Posiadam VW Jettę z 1990 roku silnik 1.8 RP (jednopunkt). Problem z nią polega na tym, że momencie uruchomienia się sondy lambda silnik zaczyna falować.Poza tym auto po uruchomieniu zimnego silnika pracuje dziwnie-po dodaniu gazu słychać jak by przerywał i cały drży.Zimny silnik łapie jakby "na dwa razy" (złapie zapłon po czym przerwie i za sekundę znów załapie i odpala) Dodam, że czujnik niebieski jest dobry. Taki stan trwa około 2 minut po czym silnik zaczyna pracowac idealnie równo (jest to uzależnione od temperatury płynu wynikającej z temperatury otoczenia). Stan ten trwa do momentu aż nie załączy się sonda. Wygląda to tak: Po podłączeniu miernika diodowego zubażanie i wzbogacanie mieszanki powoduje falowanie - dosłownie jakby silnik pracował "w rytmie sondy". Sonda pracuje w całym zakresie. Poza tym w sytuacjach kiedy napięcie dochodzi do maksymalnych i minimalnych wartości słychac jakby wypadanie zapłonu. Do wnętrza przenoszą się wibracje, które są dosc mocno odczuwalne.
    Dodam, że układ zapłonowy jest kompletnie nowy a zapłon ustawiony stroboskopem. Silniczek sterujący położeniem przepustnicy działa dobrze.Auto przyspiesza normalnie i bardzo dynamicznie bez jakiegokolwiek zadławienia. Brak błędów w kodach błyskowych. Jedynie to, że świece bywają okopcone co wskazuje na bogatą mieszankę. TPS wyregulowany prawidłowo

    Przepraszam za niefachową terminologię ale starałem się to przekazać prosto w miarę zrozumiale. Proszę o pomoc pozdrawiam!

  • #2 21 Lut 2010 13:14
    pawełek3650
    Poziom 16  

    witam sprawdź bez pokrywy wtrysku czy wtrysk wtedy leje.
    Sprawdź ciśnienie paliwa może z nim jest coś nie tak sprawdź też regulator Ciśnienia w wtrysku. mase silnika i zajrzyj do kompa może ma zimne luty miałem raz tak z uno 1,4 na wtrysku okazało się ze to był sterownik auto kopciło świece czarne.i jeszcze jedno podmień hala
    pozdrawiam

  • #3 21 Lut 2010 23:22
    JacekRYB
    Poziom 2  

    Zastanawiam się nad membraną w regulatorze ciśnienia paliwa...tego jeszcze nie sprawdzałem...Muszę się zaopatrzyc w takie ustrojstwo i podmienic....Hall jest raczej dobry

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME