Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z szyberdachem w LAGUNIE I

krywoj 21 Lut 2010 12:51 2638 3
  • #1 21 Lut 2010 12:51
    krywoj
    Poziom 13  

    Witam Kolegów
    Mam problem z szyberdachem w LAGUNIE I 94 rocznik, 1,8 RN.
    Kupiłem taki samochód niecałe dwa lata temu, generalnie nie używałem szyberdachu zbyt często, tym bardziej że otwierał się tylko uchylnie, a mechanik powiedział ze niektóre renówki tak miały że tylko się uchylaly OK. pomyslałem kolega w 19tce tak miał.
    Jednak zimą zauważyłem że Szyber się nie domyka, jakby wskutek jazdy i związanych z nią drgań się poluzował - problem w tym że nie chciał się domknąć. Postanowiłem wobec tego kupić nowy siłownik gdyż miałem wrażenie że to on się zepsuł. Na wszelki wypadek jednak zerknąłem do środka, zdjąłem czujnik immo ( w zasadzie to była główna przyczyna ingerencji szyber przy okazji), okazało się że silniczek jest przymocowany na jednej śrubce i to ledwo się trzymającej. Znalazłem jeszcze dwie inne nieco krótsze ale trzymające, okazało się ze nie ma odpowiedniego docisku zębatka i po jednej próbie szyber ładnie się domknął. Ustawiłem silniczek wg systemu otwierania i - szyberdach zaczął się otwierać całkowicie - chowając się w dachu. Tak było do wczoraj, w czasie naprawy. Otworzył się i zamknął kilka razy po czym dzisiaj rano już niestety tylko uchylnie a przy próbie otwarcia całkowitego słychać trzaski i szyber schodzi w dół i próbuje się schować ale po małej szczelinie blokuje się i słychać trzaski. Ma może ktoś jakiś pomysł lub doświadczenie co się mogło stać?? W jaki sposób jest realizowany przesuw szyberdachu pod blachę. Po zdjęciu siłownika widziałem spiralkę śrubową przenoszącą prace silnika, czy ona także wymaga jakiegoś specjalnego ustawienia? Pozdrawiam i proszę o pomysły

    0 3
  • #3 22 Lut 2010 17:55
    krywoj
    Poziom 13  

    Witam ponownie jest niewymownie otom znalazł prawdopodobną przyczynę zgrzytów i innych takowych hałasów - otóż na zębatce skrętnej silniczka napędzającej szyberek, brak jednego zęba. Wielcem się ucieszył widząc ta usterkę gdyż smutek mnie ogarniał na myśl iz musiałbym tapicerkę zdejmować posufitką zwaną... a dzięki uprzejmości kolegi, którego nieoceniona pomoc - wysłane linki do schematów - wprawiła mnie w rozpacz na myśl o robocie...dziękuję wielce

    0
  • #4 27 Lut 2010 09:29
    krywoj
    Poziom 13  

    I niestety stało się.... wymiana silniczka nic nie dała - uszkodzenie ząbka to wynik wadliwej pracy cięgieł szyberdachu... więc czeka mnie jednak wymiana na inny. Już się ciesze na myśl o zdejmowaniu podsufitki i okolic.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo