Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1.8 16V+gaz

29 Lip 2004 21:58 2005 12
  • Poziom 10  
    Witam Wczoraj zamontowałem instalację gazowa do passata,
    dzisiaj mam problem z odpaleniem na benzynie,
    dzwonolem do serwisu i powiedzieli mi ze instalacja gazowa niema nic z tym wspólnego,
    do wczoraj samochód chodził na benzynie bezproblemowo,
    czy mogli coś skrzanic przy montazu instalacji,
    poprostu nie moze wejśc na obroty jak przełączam na benzyne?
    Poz..
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    yuu napisał:
    Witam Wczoraj zamontowałem instalację gazowa do passata


    Wyrazy współczucia - to wielki błąd jeśli osprzęt jest włoski. Po za tym skaleczyłeś sobie samochód.

    yuu napisał:
    (...) dzwonolem do serwisu i powiedzieli mi ze instalacja gazowa niema nic z tym wspólnego (...) czy mogli coś skrzanic przy montazu instalacji,
    poprostu nie moze wejśc na obroty jak przełączam na benzyne

    Bzdura.
    Domagaj się doprowadzenia do porządku instalacji.
    Zawsze możesz ich "postraszyć" że jak nie potrafią tego zrobić to niech zabierają swój bubel i oddają pieniądze.
    Fakt jest taki że te włoskie pseudoinstalacje to bubel (jakich mało )a montujący powinni się cofnąć do szkoły. Nie potrafią robić (dobrze) tego za co biorą pieniądze.
    Stawiam 5zł :) że masz zapchany kolektor ssący (w celu zmniejszenia ilości powietrza).
    Chcesz jeździć taniej? Kup diesla.
  • Poziom 10  
    Tzn Sęk w tym że oni upieraja sie ze instalacja jest dobra ,kazali mi jechac do serwisu na komputer ,tak tez zrobie ,i jęzeli to ich wina to pokryja mi koszty badania diagnostycznego,na marginesie sprawdzałem dzisiaj u znajomego elektryka i stwierdził ze jest to wina nieszczelnosci na przepustnicy ,na co oni twierdza ze jakby dostawał lewe powiietrze samochód to by na gzazie też swankował ,w piątek bedę w serwisie VW to sie okaze jaka jest przyczyna.Dzieki za rady
  • Poziom 34  
    yuu napisał:
    kazali mi jechac do serwisu na komputer



    A to MATOŁY jakich mało, z tego co wiem to w passatach 1.8 16v były montowane tylko silniki KR, PL nie montowano (od razu weszły 2,0L 9A). A silnik KR jest na wtrysku mechanicznym Boscha i NIE MA tam do czego podpiąć komputera. (w PL i 9A już jest).
    Mam identyczny motor (KR 1,8 16v 139KM) w golfie i mam w nim założoną instalację gazową, ku zdziwieniu co (po)niektórych na forum WŁOSKĄ i nie ma z nią problemów. Autko jeżdzi na benzynie ( 98 :D ) i na LPG. Instalacja jest Lovato. Jeśli instalacja jest zrobiona poprawnie to działa. A jeszcze może kogoś zdziwię, że silnik mi ANI RAZU nie kichnął w dolot z czym niektórzy mają problemy.

    Gaz może być wyregulowany "z lewym powietrzem" i może chodzić dobrze a benzyna już nie - gazownicy jawnie łżą i próbują Cię spławić takim tekstem. Jak są problemy z odpaleniem to faktycznie najprawdopodobniej za przepływomierzem silnik łapie "lewe powietrze".
    Może źle zacisnęli Ci opaski na rurze ssącej po montażu zaworu "antystrzałowego" (a powinien być!, jak by nie dali to lać po mordzie gazowników - u mnie nigdy nie był potrzebny ale jakby był potrzebny a go nie było...) albo jest to nieszczelność przepustnica-mikser gazu (o tym pewnie Ci mówił elektryk).

    A tak na boku: KR to fajny silniczek ma taką samą moc co 2,0 16v (nawet 3 konie więcej :) ) ale lepiej się wkręca na obroty bo ma fabrycznie "sportowy" wałek na zaworach ssących - o 12 stopni dłuższy czas otwarcia zaworów. Tylko moment ma niższy :( .

    Pozdrawiam Darek.
  • Poziom 10  
    Dzięki Darek za odpowiedz chyba masz racje ta opaska od dyszy co idzie do przepustnicy odrazu mi się niepodobała,chociasz sciągali ja i poprawiali tylko dziwi mnie czemu nie dali zadnego sylikonu lub innego uszczelniacza?
    Teraz niewiem czy jachac do diagnostyka i wybulić kasę czy próbowac swoimi siłami to naprawic ,lecz jest to gaz i niechciałbym tam zabardzo szperać?
  • Poziom 34  
    Pmiętam że u mnie przy montażu miksera, pomiędzy mikser a przepustnicę dali trochę silkonu (obie części są metalowe i muszą być jakoś uszczelnione ich przylgnie jak nie dali tam silikonu to wątpię aby to połaczenie było całkowicie szczelne). Ja na Twoim miejscu pojechałbym do buraków (mogę chyba tak o tych wciskaczach kitu powiedzieć) żeby poprawili szczelność układu. W KR-rze szcelność układu za przepływomierzem jest bardzo ważna. I przypilnuj ich żeby czasami nie chcieli oszukać układu kręcąc składem mieszanki (benzyny) wkładając imbusa pomiędzy rozdzielacz paliwa a "gumę" rury ssącej (jest tam taki zaślepiony koreczkiem otwór) !

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Darek jak jezdziłes na takim silniku ,
    czy jest mozliwe zeby łykna 14 litrow gazu na 100km ,
    jadac średnią prędkościa 90/100km/h ,
    jak to wyglada spalanie przy tych silnikach?
  • Poziom 34  
    Ja ma lżejsze autko bo golfa. Na gazie pali ok 11-13 litrów w mieście i 10litrów w trasie (cisnąc). Twój pasek katalogowo pali około 10,5litra więc gazu musi palić ok 13 litrów (zawsze 20-30% więcej niż benzyny). Ale to 14 to trasa? Jak trasa to jednak sporo, sądzę że przy takiej wolnej jeździe nie powinien wziąść więcej niż ok. 10 góra 11 litrów w trasie (passat jest jednak cięższy od golfa).
  • Poziom 12  
    mój szwagier ma KR-a i mieści mu się w 11l gazu a nogę ma ciężką


    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Więc co jest skrzanione z tą instalacja,
    będąc teraz na przegladzie gość sprawdzał spaliny wyszło 0,13 %,
    powiedział ze jest ekologicznie ale jeżdzę chyba na powietrzu,
    a tu taki numer z spalaniem
  • Poziom 34  
    Czyli te 14 litrów to trasa. Według mnie to zdecydowanie za dużo. Pamiętaj jednak iż po przejechaniu 1000km masz wrócić do gazowników na podregulowanie instalacji i wtedy może (a w Twoim przypadku wręcz powinno ) poprawić sie spalanie. Zależy ile palił ci na benzynie, bo jak też sporo to może "trzymają hamulce". Zapewne masz instalację I- generacji (nie wiem czy można ją jeszcze montować ale pewnie tak jeśli auto fabrycznie nie ma katalizatora) to możesz sobie próbować "skręcić gaz" o jakiś obrót - półtora na zaworze za reduktorem (wcześniej proponuję zrobić sobie jakiś znak na pokrętle zaworu żeby wiedzieć jakie było "oryginalne ustawienie"). Jeśli auto nie stanie się muliste możesz tak zostawić i zobaczyć czy spalanie spadnie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    mój passat pali w trasie 8-9l gazu a w mieście 10 więc wina tkwi w regulacji
  • Poziom 34  
    juchaskisylwia napisał:
    mój passat pali w trasie 8-9l gazu a w mieście 10 więc wina tkwi w regulacji


    A też masz KR-a lub 9A ? czy jakiegoś słabszego?