Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes C2OO W202.Silniczek dmuchawy pali bezpiecznik

21 Lut 2010 17:11 11531 28
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem z silniczkiem dmuchawy w mercedesie,silniczek wybija bezpiecznik,jednak po podlaczeniu bezposrednio pod prostownik silnik ten sie wlacza i pracuje bez problemu.
    Co moze byc przyczyna wybijania bezpiecznika?
    Prosze o podpowiedz i przepraszam za brak polskich liter.
    Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • spec od auto-elektro
    Jaki pali bezpiecznik ma być 30A.P
  • Poziom 12  
    viper555 napisał:
    Jaki pali bezpiecznik ma być 30A.P

    Pali 7.5 A,taki byl zalozony wczesniej i chodzil tak przez 3 lata,i na wykazie bezpiecznikow podaja ze ma byc 7.5A.Auto jest bez klimy,na 30 A chodzi ale wyczytalem gdzies ze moze to uszkodzic panel sterowania nawiewu i zeby nie wsadzac wiekszego bezpiecznika niz zalecany.
  • Spec od Mercedesów
    Po pierwsze nie byłeś nawet uprzejmy napisać co to za "C-klasa"
    Aktualnie jest w produkcji już trzeci model.
    W związku z tym my będziemy pisać swoje, Ty swoje - a potem się pokłócimy :(
    Na razie nic nie mogę podać na pewno, ale bezpiecznik dla dmuchawy 7,5 amp. to stanowczo za mało. Z tego, co piszesz o panelu sterowania prawdopodobnie przepala ci się bezpiecznik zasilający panel sterowania - a nie bezpośrednio silnik dmuchawy. Może tam jeszcze coś "wisi" na tym bezpieczniku co powoduje kłopoty - ale niestety nie wiemy co to za auto i który bezpiecznik wymieniasz. Tak więc jak widzisz na razie sprawy nie ułatwiasz...
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 12  
    Gerri napisał:
    Po pierwsze nie byłeś nawet uprzejmy napisać co to za "C-klasa"
    Aktualnie jest w produkcji już trzeci model.
    W związku z tym my będziemy pisać swoje, Ty swoje - a potem się pokłócimy :(
    Na razie nic nie mogę podać na pewno, ale bezpiecznik dla dmuchawy 7,5 amp. to stanowczo za mało. Z tego, co piszesz o panelu sterowania prawdopodobnie przepala ci się bezpiecznik zasilający panel sterowania - a nie bezpośrednio silnik dmuchawy. Może tam jeszcze coś "wisi" na tym bezpieczniku co powoduje kłopoty - ale niestety nie wiemy co to za auto i który bezpiecznik wymieniasz. Tak więc jak widzisz na razie sprawy nie ułatwiasz...

    Jest to mercedes C 200 z 1995 roku z 2 litrowym silnikiem.
    Wyjalem silniczek i podpinam go pod prostownik przez bezpiecznik 7.5A i tez przepala.Na tabeli informacyjnej bezpiecznikow zalecaja 7.5A a z klimatyzacja 40A.
  • Poziom 29  
    No to odpowiedziałeś sobie już sam. Silniczek do wymiany, można delikatnie zwiększyć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje, lecz tego typu możliwość nie jest zalecana zarówno dla silniczka jak i instalacji elektrycznej auta. Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    martinno napisał:
    .
    Wyjalem silniczek i podpinam go pod prostownik przez bezpiecznik 7.5A i tez przepala.


    Chyba nie rozumiesz że sam silnik idzie na 30A a wybija sterowanie i wcale nie silnik.P
  • Poziom 12  
    viper555 napisał:
    martinno napisał:
    .
    Wyjalem silniczek i podpinam go pod prostownik przez bezpiecznik 7.5A i tez przepala.


    Chyba nie rozumiesz że sam silnik idzie na 30A a wybija sterowanie i wcale nie silnik.P

    Sterowanie nie wybija ono caly czas chodzi nawet jak sie przepali bezpiecznik,silnik tylko staje.
  • spec od auto-elektro
    Który bezpiecznik wybija podaj numer.P
  • Poziom 12  
    viper555 napisał:
    Który bezpiecznik wybija podaj numer.P

    Wybija bezpiecznik nr.18
  • spec od auto-elektro
    Tak sterowanie, wentylator zabezpieczony 30A.P
  • Spec od Mercedesów
    Znalazłem tylko ten opis:
    Mercedes C2OO W202.Silniczek dmuchawy pali bezpiecznik
    Z opisami również nie jest tak prosto, bo dla modelu 202 jest ich kilka - a tylko ten przyporządkowuje do bezpiecznika 18 którąś z funkcji ogrzewania.
    Tak więc przechodząc do tematu opis tłumaczył jakiś szalony humanista - bo przyjęte określenia często są mało zrozumiałe. Wydaje mi się jednak, że za zasilanie silnika dmuchawy odpowiada duży bezpiecznik 30 amp. o numerze 9 Oczywiście tłumaczenie jest beznadziejne i nic z niego nie wynika...
    Powtarzam: 7,5 amp to stanowczo za mało. Tego rodzaju bezpieczniki w obwodzie dmuchawy stosowano kilkadziesiąt lat temu.
  • Poziom 26  
    Może to będzie śmieszne co napiszę,ale...auto jest z 1995r.Z pewnością nikt nie próbował do tej pory nasmarować panewek silnika w związku z czym wzrastają opory toczenia,a tym samym pobór prądu.Nie sądzę żeby akurat w tym silniczku były łożyska kulkowe,ale już dawno nie miałem do czynienia z autami więc mogę się mylić.W każdym bądź razie,ja zacząłbym od smarowania.
  • spec od auto-elektro
    jaga134 napisał:
    .W każdym bądź razie,ja zacząłbym od smarowania.


    To teraz dowaliłeś.P
  • Poziom 42  
    Zostaw silnik dmuchawy w spokoju bo za chwilę nie będzie sprawny(masz tam tez sterownik) F18, jak koledzy piszą to jeden z 2 zaplonów na panel sterowania nadmuchem/ogrzewaniem i tam jest coś nie teges. Gdyby coś nie tak było z silnikiem dmuchawy, paliło by F9-30A
  • Poziom 12  
    viper555 napisał:
    Tak sterowanie, wentylator zabezpieczony 30A.P

    Jeśli wybija sterowanie to jaka może być tego przyczyna?
    Na 30A bezpieczniku chodzi.
  • Poziom 42  
    Pali go w momencie włączenia nadmuchu?
  • Poziom 12  
    milejow napisał:
    Pali go w momencie włączenia nadmuchu?

    Tak właśnie
    Dodam jeszcze że w miejscu na bezpiecznik nr.9 nie ma bezpiecznika ani też żadnych przewodów do niego.A taki jest opis bezpiecznikow:Link
  • spec od auto-elektro
    A jak dmuchawa nie jest podłączona i włączasz włącznik to co się dzieje.P
  • Spec od Mercedesów
    Niestety - opisu nie da się powiększyć (jest nieczytelny)
  • Poziom 42  
    Może być inny niż F9(F-14?), mam schematy tylko do wersji z klimą. Sprawdź podpowiedź viper,a i popraw opis bezp.
  • Poziom 12  
    viper555 napisał:
    A jak dmuchawa nie jest podłączona i włączasz włącznik to co się dzieje.P

    Witam,po wyjęciu dmuchawy i wstawieniu w jej miejsce żarówki ,bezpiecznika już nie wybija,żarówka świeci,im większy nadmuch tym mocniej świeci,czyli panel sterowania raczej jest dobry.
    W takim razie co wybija bezpiecznik,skoro nie jest on podpięty pod silnik?
    Czy ktoś może wie?
  • Spec od Mercedesów
    Przejrzałem schematy - niestety w mojej wersji programu serwisowego te starsze zostały wykasowane. Dalej jednak jestem przekonany, że jeżeli faktycznie wspomniany bezpiecznik jest na zasilaniu silnika TO JEST STANOWCZO ZA SŁABY, gdyż taka dmuchawa przy maksymalnej wydajności spokojnie bierze ok. 20 amp.
  • Poziom 12  
    Gerri napisał:
    Przejrzałem schematy - niestety w mojej wersji programu serwisowego te starsze zostały wykasowane. Dalej jednak jestem przekonany, że jeżeli faktycznie wspomniany bezpiecznik jest na zasilaniu silnika TO JEST STANOWCZO ZA SŁABY, gdyż taka dmuchawa przy maksymalnej wydajności spokojnie bierze ok. 20 amp.

    Zakładam że masz racje.
    To w jaki sposób można by wytłumaczyć fakt że przez co najmniej 3 lata był zastosowany bezpiecznik 7.5A i nie było z nim żadnych problemów a teraz on jest za mały?Tego nie mogę zrozumieć.
    Czy jeśli wstawi się w miejsce F18 bezpiecznik większy niż zalecany to czy będzie to miało negatywny wpływ na instalację elektryczną?
  • Spec od Mercedesów
    martinno napisał:

    To w jaki sposób można by wytłumaczyć fakt że przez co najmniej 3 lata był zastosowany bezpiecznik 7.5A i nie było z nim żadnych problemów a teraz on jest za mały?Tego nie mogę zrozumieć.

    W to bym akurat nie wierzył - w skrzynce jest tyle gniazd koło siebie - że naprawdę nie jest problemem popełnic omyłkę w czasie sprawdzania/wymiany
    Właściwą wartość bezpiecznika można wstępnie ocenić poprzez obgląd przekrojów kabelków pod tym bezpiecznikiem. Wiadomo, że dla bezpiecznika 7,5 amp. będzie to "włosek" - a dla 30 amp. dosyć pokaźny drut.

    Edit:
    Tak sobie to wszystko przeglądam i niby spis przyporządkowuje w to miejsce bezpiecznik 7,5 amp. - tak więc niby wszystko OK.
    Chociaż dla mnie dalej nie jest OK.
    Chwilowo nie mam żadnej genialnej myśli - poza tą, że silnik NA PEWNO bierze więcej niż 7,5 amp.
    Przejrzyj może wszystkie gniazda - czy w tych, które mają blaszki stykowe są bezpieczniki (dobre i o wartości wg opisu)
    Odkręć tylną cześć pokrywy skrzynki bezpieczników. Czasami tam również kryją się jakieś niespodzianki w postaci "bezpieczników ukrytych"
    Podejrzewam, że w jakiś dziwny sposób silnik dostaje napięcie nie przez ten bezpiecznik co powinien :|
  • spec od auto-elektro
    Pomimo że sprawa jest oczywista w angielskiej wersji tłumaczenia mam bezpiecznik 18- nadmuch ogrzewania / klimatyzacja ,40A/ 7.5A. Więc uważam że do sterowania klimatyzacji jest 7.5A.P
  • Poziom 12  
    Po zastosowaniu większego bezpiecznika tzn. 30 A problem ustał.
  • Poziom 9  
    Witam
    Posiadam Esprita z 93 roku, i nagrzewnice bez filtra kabinowego a co za tym idzie bez obiegu wewnętrznego. Załatwiłem sobie kompletną nagrzewnicę z filtrem i obiegiem zamkniętym oraz sterownik z przyciskiem na środku od obiegu zamkniętego. I teraz potrzebuję schemat podłączenia panelu sterowania o num 202 830 04 85 zamiast 202 830 09 85. A najlepiej jeśli ktoś ma opis gniazd tych paneli gdyż nie są takie same. Na rosyjskiej stronie jest tylko schemat podłączenia klimatronika, a nie mogę znaleźć schematu elektrycznego bez klimy.

    proszę o wszelką pomoc.
  • Poziom 26  
    cyt:....Po zastosowaniu większego bezpiecznika,tzn.30A problem ustał...Koniec cyt. Kolego chciałem zapytać,czy przewody zasilające ów silnik jeszcze się nie spaliły?Bo skoro "naprawa'polegała tylko na 3-krotnym powiększeniu wartości bezpiecznika,to ja....wysiadam.Przepracowałem 15 lat jako elektryk samochodowy i trudno mi byłoby teraz policzyć ile silników od dmuchaw musiałem rozebrać i smarować panewki.Tzn.nasączać olejem ten filc który otacza panewkę.