Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat cordoba 1,6 sxe, dymi na czarno i zaczął dużo palić

damianLubek 21 Lut 2010 20:08 5787 14
  • #1 21 Lut 2010 20:08
    damianLubek
    Poziom 9  

    Witam. Jestem posiadaczem Seata Cordoby 1.6 101 KM, auto ma przejechane od nowości 86.tys km. Auto kupiłem 1998 roku w salonie. Dwa lata temu, w serwisie, był robiony przegląd, wymienione były: cały rozrząd, świece. Od tamtej pory mam problem z odpaleniem samochodu rano. Zaczął dymić na czarno i zaczął dużo palić objawy są takie silniczek krokowy nie wyłącza się wcale obroty auta są na 1200,przy odpalaniu nawet kiedy akumulator był nowy było dziwne zacięcie kontrolki przygasały i po chwili auto kręciło normalnie dziś po wyjęciu bagnetu stwierdziłem ze poziom oleju jest znacznie większy i w oleju czuć benzynę auto nie posiada instalacji LPG poziom płynu jest normalny ciśnienie nie zbiera się w zbiorniczku wyrównawczym po rozgrzaniu auto pali normalnie ale obroty są wysokie.Wymieniłem kopułkę przewody świece i palec ale jest tak samo.Proszę o pomoc

    0 14
  • #2 21 Lut 2010 22:33
    slawek87
    Poziom 18  

    a podpinałeś pod komputer morze sonda lambda podaje złe dane a co za tym idzie większa dawka paliwa sprawdź świece czy dobrze przepala podejrzewam ze są przykopcone. Czy auto straciło na dynamice w trasie?

    0
  • #3 21 Lut 2010 22:42
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Nie ma co podpinać kompa od razu z opisu widać że silnik do remontu pytanie tylko czy głowica znaczy góra czy tłoki znaczy dół , ale i tak głowicę trzeba targać znaczy zdjąć i tyle nie ma uproś no.

    0
  • Pomocny post
    #4 21 Lut 2010 23:07
    alex1967
    Poziom 16  

    Przy takim przebiegu remont..? Za duża dawka paliwa stąd paliwo w oleju.Przyczyn może być kilka.

    1
  • #5 21 Lut 2010 23:10
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Pośpieszyłem się może, ale objawy są naprawdę poważne, no oczywiście można sprawdzić pompę paliwową
    wtryskiwacze
    Ciśnienie sprężania, potem próba olejowa,

    0
  • #6 22 Lut 2010 14:01
    damianLubek
    Poziom 9  

    Co do komputera to nie jest zły pomysł... a co do tych świec to są strasznie okopcone. Miałem tez kilka przypadków gdzie mi odpalił i po chwili zgasł próbowałem odpalić ale na próżno wykręciłem świece a one kompletnie były zalane

    0
  • #7 22 Lut 2010 14:04
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    komputer nie rozwiąże takich problemów

    0
  • #8 22 Lut 2010 14:08
    damianLubek
    Poziom 9  

    Przecież tam jest wszystko sterowane komputerem może jest zła dawka przy odpalaniu jest przecież bogatsza mieszanka i gdy się nawet rozgrzeje on tego nie przepala tylko wywala wszystko przez rurę wydechową i co najgorsze te paliwo w oleju:\

    0
  • #9 22 Lut 2010 14:13
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    tak jest i ten glupi komputer wylewa czyste paliwo do ruru wydechowej :)

    0
  • #10 22 Lut 2010 14:20
    slawek87
    Poziom 18  

    może jak składali przestawili ci rozrząd tyle że auto wtedy by zauważalnie straciło na dynamice

    0
  • #11 22 Lut 2010 14:32
    bombel20
    Poziom 17  

    Podepnij pod VAGa, zobaczymy jakie błędy wywali. Najczęściej ten kapryśny silnik 1.6 AFT ma problemy z przepustnicą. Ja muszę swoją wyjmować i czyścić raz w roku, objawy mam podobne. Czuć benzyne, inny zapach z wydechu, jakby nie dopalał benzyny, większe spalanie, pływanie obrotow itp.

    0
  • #12 22 Lut 2010 15:10
    damianLubek
    Poziom 9  

    Tez tak podejrzewałem ze mogli przestawić rozrząd bo te problemy zaczęły się odkąd bylem ostatni raz w serwisie, ale żadnego ubytku na mocy nie ma. wszystko jest ok jak silnik jest ciepły najgorzej właśnie jest rano przy odpalaniu jeśli odpalę i nie będę nim ruszał albo nie dodam delikatnie gazu to chodzi na ssaniu, ale gdy bym chciał ruszyć silnik strasznie się dławi i gaśnie i wtedy dopiero zaczynają się problemy z ponownym odpaleniem.

    0
  • #13 22 Lut 2010 16:33
    slawek87
    Poziom 18  

    a sprawdzałeś czujnik temperatury który odpowiada za ssanie może go nie włącza i silnik chodzi bez ssania

    0
  • #14 03 Mar 2010 19:49
    damianLubek
    Poziom 9  

    A może wiecie co się dzieje jak wyżej napisałem "przy odpalaniu nawet kiedy akumulator był nowy było dziwne zacięcie kontrolki przygasały i po chwili auto kręciło normalnie"

    0
  • #15 06 Mar 2010 10:16
    hakiva
    Poziom 10  

    kolego mam ten sam silniki auto mialem ten sam przypadek kiedy przymarzła odma i zapchalo mi przepustnice sprawdz droznosc odmy i przepustnice

    Dodano po 1 [minuty]:

    dopisze jescze ze wtedy zamiast korzytac z podcisnienia ciagnie z odmy ssie olej jest efekt czarnego dymu idwa iezko odpala

    4