Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Audi 100 2.3 b-gaz ,Jak ciep造 to Wysokie Obroty

peja-peja 21 Lut 2010 20:41 13628 20
  • #1 21 Lut 2010 20:41
    peja-peja
    Poziom 9  

    Witam ! mam problem z moim Audi 100 2.3 benzyna -gaz ,wtrysk mechaniczny ,1986 rocznik wersja ameryka雟ka Full opcja pe軟a elektryka , Problem tkwi w obrotach jak jest zimny to jest ok,a jak chwile pochodzi to poma逝 obroty rosna i tak az do 1800-2000obr i nie ma roznicy, czy na benzynie czy na gazie jest tak samo,a auto chodzi dobrze i na benzynie i na gazie, wymieni貫m odme przep造womieza , i silniczek krokowy i bez roznicy zadnej reakcji , wymieni貫m tez klapke przep造wki i ustawi貫m idealnie tak jak powinna by i nigdzie nie przyciera i chodzi swobodnie nie mam poj璚ia co moze by , my郵a貫m o sondzie lambda ale czy to ma co wspulnego z obrotami bo silnik pAudi 100 2.3 b-gaz ,Jak ciep造 to Wysokie Obroty osiada katalizator, prosze pom霩cie ...!

    0 20
  • Relpol
  • #2 21 Lut 2010 21:01
    slawek87
    Poziom 18  

    Dawno ma takie objawy? Mo瞠 kiedy popsu這 si ssanie i kto podkr璚i obroty

    0
  • Relpol
  • #3 21 Lut 2010 21:04
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    dolot ma szczelny? mo瞠 po ugrzaniu co puszcza?

    99% g逝pienia obrot闚, to lewizna w dolocie...

    0
  • #4 22 Lut 2010 11:31
    peja-peja
    Poziom 9  

    slawek87 napisa:
    Dawno ma takie objawy? Mo瞠 kiedy popsu這 si ssanie i kto podkr璚i obroty
    no od niedawna ,ale kupi貫m go od szfagra i powiedzia ze by這 ok , ale od jakiego czasu , w豉郾ie dostaje podwyzszonych obrot闚,

    Dodano po 4 [minuty]:

    Miwhoo napisa:
    dolot ma szczelny? mo瞠 po ugrzaniu co puszcza?

    99% g逝pienia obrot闚, to lewizna w dolocie...
    odme wymieni貫m bo stara odma by豉 p瘯ni皻a , wymieni貫m tez krokowy wraz z w瞛ami krokowego dodatkowo odme wkleja貫m na silikon niewielk ilo軼i ,ale dla pewnosci sprawdze ponownie szczelno嗆 odmy bo kupi貫m u篡wan , i sprawdze szczelno嗆 przewod闚 wychodz帷ych z odmy i kolektora

    0
  • #5 22 Lut 2010 12:09
    slawek87
    Poziom 18  

    jakie on ma ssanie automat czy r璚zne

    0
  • #6 22 Lut 2010 13:18
    peja-peja
    Poziom 9  

    slawek87 napisa:
    jakie on ma ssanie automat czy r璚zne
    Ssanie to ma elektroniczne za pomoc czujnika temperatury,kt鏎ego w豉snie 3 dni temu zmieni貫m na nowy , czujnik kt鏎yAudi 100 2.3 b-gaz ,Jak ciep造 to Wysokie Obroty wymieni貫m zaznaczam na fotce kolorem czerwonym

    0
  • #7 22 Lut 2010 19:59
    peja-peja
    Poziom 9  

    Miwhoo napisa:
    dolot ma szczelny? mo瞠 po ugrzaniu co puszcza?

    99% g逝pienia obrot闚, to lewizna w dolocie...
    tak Kolego ze tylko , on nie g逝pieje na obrotach tylko je podnosi do 1800-2000obr, jak jest zimny to ok,a jak chwile pochodzi to obroty rosn?

    Dodano po 15 [minuty]:

    koledzy sprawdza貫m szczelno嗆 odmy i nic nie znalaz貫m,ale jak pukam r瘯 w krokowy to obroty spadaj,ale to ma co wspulnego,bo jak jest zimny i go odpale to chodzi ok, i jak pochodzi d逝瞠j jak 1 min to stopniowo obr rosn?

    0
  • #8 22 Lut 2010 20:31
    krzsiu1960
    Poziom 15  

    Witam jak wszystko szczelne to wr鏂i bym do tego krokowca co by wcze郾iej zamontowany,wcze郾iej go dobrze przedmuchaj i powinno by ok.

    0
  • #9 22 Lut 2010 21:04
    peja-peja
    Poziom 9  

    krzsiu1960 napisa:
    Witam jak wszystko szczelne to wr鏂i bym do tego krokowca co by wcze郾iej zamontowany,wcze郾iej go dobrze przedmuchaj i powinno by ok.
    Ok , sprawdze go i wymyje w benzynie ,ale ten co mam to jak wypne kostke to dostaje jeszcze wi瘯szych obrot闚?

    1
  • #10 22 Lut 2010 21:13
    krzsiu1960
    Poziom 15  

    Nie napisa貫m ci aby go my w benzynie, lecz wyczy軼i jest to urz康zenie elektryczne.

    0
  • #11 22 Lut 2010 22:03
    peja-peja
    Poziom 9  

    krzsiu1960 napisa:
    Nie napisa貫m ci aby go my w benzynie, lecz wyczy軼i jest to urz康zenie elektryczne.
    wiem kolego tylko ten krokowy co ja mam jest rozbieralny?bo wygl康a jak by nie by? a widze ze jestes z Nysy a w sobote by貫m w Niwnic!tak wygl康a moj krokowy




    Audi 100 2.3 b-gaz ,Jak ciep造 to Wysokie Obroty

    0
  • #12 24 Lut 2010 22:03
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Jak odepniesz krokowy, to silnik powinien zgasn望...

    0
  • #13 24 Lut 2010 22:42
    peja-peja
    Poziom 9  

    Miwhoo napisa:
    Jak odepniesz krokowy, to silnik powinien zgasn望...


    Jak odpinam krokowy to obroty wzrastaj , a jak w niego pukam to spadaj ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    peja-peja napisa:
    Miwhoo napisa:
    Jak odepniesz krokowy, to silnik powinien zgasn望...


    Jak odpinam krokowy to obroty wzrastaj , a jak w niego pukam to spadaj ?



    koledzy a czy sonda lambda mia豉by cos z tym wspulnego? bo jak ja od豉czy貫m to nie by這 reakcji?

    0
  • #14 25 Lut 2010 20:35
    glwoj
    Poziom 2  

    Z tego co si orientuje to w tym silniku po odpieciu krokowca obroty maja wzrasnac i to jest normalny objaw. Ja mam ten sam problem z obrotami w audi 90 2,3 im cieplejszy tym wyzsze. Dodam ze walcze z tym od swiat. Jak narazie uszczelnilem dolot, wtryskiwacze, rurki od krokowego, wymienilem krokowy dobry na drugi dobry (nowy), czujnik temp dwu pinowy, wymieni貫m przep造wk, ustawia貫m napi璚ia i po這zenie tarczy w przep造wce i dalej nic. Chodzi jeszcze gorzej jak przed tymi wymianami :(. Jeszcze sterowanie krokowym mi si nie podoba, chyba powinno by czu jego drganie a on wcale u mnie nie drga, kilka tygodni temu po odpieciu podnosi obroty, a teraz 瘸dnej reakcji, a napewno jest sprawny bo jak sie mu poda napiecie z akumulatora do sie otwiera. Chodzi mi po g這wie jeszcze wymiana sterownika uk豉du wtryskowego.

    0
  • #15 25 Lut 2010 20:46
    robokop
    Moderator Samochody

    To nie jest 瘸den silniczek krokowy, tylko zaw鏎 obej軼iowy IACV - je郵i pukanie w niego zmienia pr璠ko嗆 obrotow silnika, to albo przewody gumowe do niego s nieszczelne, albo on sam jest zanieczyszczony czy uszkodzony.

    0
  • #16 26 Lut 2010 00:07
    peja-peja
    Poziom 9  

    glwoj napisa:
    Z tego co si orientuje to w tym silniku po odpieciu krokowca obroty maja wzrasnac i to jest normalny objaw. Ja mam ten sam problem z obrotami w audi 90 2,3 im cieplejszy tym wyzsze. Dodam ze walcze z tym od swiat. Jak narazie uszczelnilem dolot, wtryskiwacze, rurki od krokowego, wymienilem krokowy dobry na drugi dobry (nowy), czujnik temp dwu pinowy, wymieni貫m przep造wk, ustawia貫m napi璚ia i po這zenie tarczy w przep造wce i dalej nic. Chodzi jeszcze gorzej jak przed tymi wymianami :(. Jeszcze sterowanie krokowym mi si nie podoba, chyba powinno by czu jego drganie a on wcale u mnie nie drga, kilka tygodni temu po odpieciu podnosi obroty, a teraz 瘸dnej reakcji, a napewno jest sprawny bo jak sie mu poda napiecie z akumulatora do sie otwiera. Chodzi mi po g這wie jeszcze wymiana sterownika uk豉du wtryskowego.




    Witam Kolego ! Dok豉dnie Walcze z tym problemem,ta sama zasada, przep造wka wymieniona,czujnik temperatury 2-pinowy,ale mosze przyznac ze po tej wymianie czujnika temperatury Lepiej odpala czy zimny czy ciep造 ,w ko鎍u to jest czujnik od ssania mi璠zy innymi! wszystko ustawione tak jak powinno by i nic zero reakcji, ale za豉twi貫m sobie drugi krokowy i obroty s troszke mniejsze ,fakt ze uzywany , dzis czysci貫m stary krokowy w benzynie i po czyszczeniu jak go za這zy貫m to mia jeszcze wi瘯sze obroty, Wi璚 jestem teraz nastawiony na kupno nowego Krokowca, jak kupie i za這ze to dam zna jaka reakcja b璠zie..

    Dodano po 5 [minuty]:

    robokop napisa:
    To nie jest 瘸den silniczek krokowy, tylko zaw鏎 obej軼iowy IACV - je郵i pukanie w niego zmienia pr璠ko嗆 obrotow silnika, to albo przewody gumowe do niego s nieszczelne, albo on sam jest zanieczyszczony czy uszkodzony.



    Tak kolego ,przewody zmienia貫m , i bez reakcji , Wi璚 planuje kupic nowy krokowy czy tam IACV , bo po wyczyszczeniu dosta jeszcze wiekszych obrot闚,wi璚 za這zy貫m stara u篡wke i ma ciut mniejsze obroty , ale ponizej 1800 nie schodz , a pod趺帷za貫m go na krutko pod prostownik to dzia豉...

    0
  • #17 26 Lut 2010 15:44
    glwoj
    Poziom 2  

    Jeszcze si tak zastanawiam, mo瞠 masz 鈔ubke od regulacji obrot闚 przy przepustnicy (bo to jest troche starsza wersja i w niektorych wystepowaly jako jeszcze taki dodatek do silniczka krokowego).

    A pr鏏owa貫 kr璚i 鈔ubk od sk豉du mieszanki (t miedzy rozdzielaczem a przep造womierzem; na torxa 3mm). Jedno wiem ze aby auto chcialo chodzic dobrze na gazie to najpierw trzeba go doprowadzic do 豉du na benzynie i nie bedzie wtedy problemu z gazem.

    Mog豚y mi jeszcze kto napisa czy prawid這wo dzia豉j帷y silniczek krokowy generuje drgania wyczuwalne pod r瘯???? Moj co mi si nie widzi, ani nie draga, ani nic, a to przecie on jest odpowiedzialny za wolne obroty.

    0
  • #18 27 Lut 2010 17:25
    peja-peja
    Poziom 9  

    glwoj napisa:
    Jeszcze si tak zastanawiam, mo瞠 masz 鈔ubke od regulacji obrot闚 przy przepustnicy (bo to jest troche starsza wersja i w niektorych wystepowaly jako jeszcze taki dodatek do silniczka krokowego).

    A pr鏏owa貫 kr璚i 鈔ubk od sk豉du mieszanki (t miedzy rozdzielaczem a przep造womierzem; na torxa 3mm). Jedno wiem ze aby auto chcialo chodzic dobrze na gazie to najpierw trzeba go doprowadzic do 豉du na benzynie i nie bedzie wtedy problemu z gazem.

    Mog豚y mi jeszcze kto napisa czy prawid這wo dzia豉j帷y silniczek krokowy generuje drgania wyczuwalne pod r瘯???? Moj co mi si nie widzi, ani nie draga, ani nic, a to przecie on jest odpowiedzialny za wolne obroty.



    Ju szuka貫m , i nie mam 瘸dnej 鈔ubki na przepustnicy , tak ja ju wszystkiego prubowa貫m bo zmontowaniu ca貫go przep造womierza wszystko€stawia貫m na nowo klapke spi皻rzaj帷 i ten sk豉d mieszanki na te , na paliwie chodzi ok i na gazie tez Tylko te obroty , bo to nie ma r騜nicy czy na gazie czy na benzynie obroty zachowuj si tak samo wysokie? w przysz造m tygodniu kupuje nowy krokowy to dam wam zna jaka reakcja b璠szie bo mam jeszcze w planach wymieni Lambde

    0
  • #19 27 Lut 2010 21:54
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Witam.A linka gazu w porz康ku:?: nie manipulowa貫 nic przy przepustnicy:?:

    0
  • #20 28 Lut 2010 05:52
    wektor33
    Poziom 2  

    tlumaczenie z niemieckiej wikipedi , moze sie przyda:
    "K-Jetronic

    zawor dodatkowego powietrza

    zawor dodatkowego powietrza zrownowaza przez swoje dzialanie podwyzszone tarcie wewnetrzne zimnego silnika i odpowiada za prawidlowe wolne obroty. Poprzez obejscie przepustnicy dostarcza silnikowi
    dodatkowego powietrza.Te jest rowniez mierzone i ilosc wtryskiwanego paliwa wzrasta. Zawor dodatkowego powietrza jest sterowany za pomoca podgrzewanego bimetalu. Niektore starsze modele byly sterowane przez elemen podobny do terostatu z kapilara umieszczona w ukladzie chlodzenia silnika.Wraz ze wzrostem temperatury zmniejsza sie przepustowosc zaworu.
    Problemy stwarza zawor dodatkowego powietrza jesli jest zabruzony albo ogrzewanie bimetalu nie funkcjonuje ( albo wtyczka jest popsuta ). Wtedy nie pasuja wolne obroty przy zimnym albo cieplym silniku, silnik zimny gasnie lub cieply kreci za wysoko. Zabrudzone zawory mozna dobrze wyczyscic w kapieli ultradzwiekowej."

    http://de.wikipedia.org/wiki/K-Jetronic#Zusatzluftschieber

    0
  • #21 08 Lis 2018 09:42
    momir.c
    Poziom 1  

    Witam, neum璥 polsky, tak p竁u 鋀sky.

    P齶鋱nou je vypnut palivov嶭o 鋀rpadla p鷡 provozu na gaz LPG. Po vypnut 鋀rpadla nen tlak v syst幦u KEIII Jetrinic, proto se klapka v墏y vzduchu vychl zcela nahoru i p齶 n瞵kch ot摜k塶h motoru. 崼d獳 jednotka tento stav neum vyhodnotit a za鋝e pracovat v nouzov幦 re養mu. V nouzov幦 re養mu pracuje motor ve zv鈹nch ot摜k塶h motoru, proto頡 je vy鷻zena regulace ot摜ek a tak regulace p鷫dstihu zapalov嫕 !!!
    厧鈹n je:
    1/ nevyp璯at palivov 鋀rpadlo p鷡 provozu na LPG
    2/ jenom b駩em provozu na LPG p鷡v廥t na elektromagnetick regul嫢or (c癉ku) na jednotce KEIII Jetronic proud asi 50mA opa鋝 polarity, aby se uzav鷫l odvod paliva do vst鷡kovac獳h trysek. Na benz璯 mus z鑸tat p驠odn zapojen. 厧隘l jsem to p鷫rusen璥 vodi凞 p鷫d konektorem, vlo頡n璥 p鷫p璯ac璫o rel (2x3 vvody), kter嶭o c癉ka je nap奫ena z nap鮅 elektroventilu LPG. Mus se p鷫ru隘t oba dva vodi鋀 a m疄to nich zapojit st鷫dn kontakty rel. Na sp璯ac kontakty rel p鷡v廥t nap鮅 12v s p鷫d鷻zenm odporem 220ohmu. Na rozp璯ac kontakty zapojit p驠odn dr嫢y z 齶d獳 jednotky. Pozor na polarit v鈹ch vodi凞 !!!To je v鈹chno a bude to jezdit super bez probl幦. Proto頡 potom bude fungovat regulace p鷫dstihu zapalov嫕, sn篿 se o hodn i spot鷫ba plynu LPG, a zv寤 se vkon motoru. U mn je nyn spot鷫ba 9,5L LPG/100 kilometr. P驠odn byla 13 litr!!! Motor 5 v嫮c 2,3L 98kW typ AAR .

    t逝maczenie google:

    Witam, nie m闚i po polsku, wi璚 pisz po czesku.

    Przyczyn jest wy陰czenie pompy paliwowej podczas pracy na gazie p造nnym. Gdy pompa jest wy陰czona, w uk豉dzie KEIII Jetrinic nie ma ci郾ienia, wi璚 klapa bilansu powietrza odchyla si ca趾owicie do g鏎y, nawet przy niskich pr璠ko軼iach obrotowych silnika. Jednostka steruj帷a nie mo瞠 oceni tego stanu i rozpoczyna prac w trybie awaryjnym. W trybie bezpiecznym silnik pracuje z du篡mi pr璠ko軼iami obrotowymi silnika, poniewa regulacja pr璠ko軼i i sterowanie wyprzedzeniem zap這nu s wy陰czone !!!
    Rozwi您aniem jest:
    1 / Nie wy陰czaj pompy paliwa podczas pracy na gazie
    2 / tylko podczas pracy na gazie w celu doprowadzenia regulator elektromagnetyczny (cewka) na pr康 KEIII Jetronic oko這 50 mA przeciwnej biegunowo軼i, aby zamkn望 roz豉dowania paliwa do dysz wtryskowych. Benzyna musi pozosta oryginalna. Rozwi您a貫m to, rozbijaj帷 przewody przed z陰czem, wprowadzaj帷 przeka幡ik prze陰czaj帷y (przewody 2x3), kt鏎ego cewka zasilana jest przez napi璚ie elektrozaworu LPG. Dwa przewody musz zosta przerwane, a zamiast tego musz zosta w陰czone 鈔odkowe styki przeka幡ika. Na stykach kontaktowych przeka幡ika podaj napi璚ie 12V z rezystorem do przodu 220ohm. Na stykach rozszerzaj帷ych pod陰cz oryginalne przewody z jednostki steruj帷ej. Uwa瘸j na biegunowo嗆 wszystkich przewod闚 !!! To wszystko i b璠zie to super cool bez 瘸dnych problem闚. Poniewa b璠zie wtedy kontrola wyprzedzenia zap這nu, zu篡cie gazu LPG zostanie znacznie zmniejszone, a moc silnika wzro郾ie. Dla mnie zu篡cie 9,5L LPG / 100 kilometr闚 jest teraz. Orygina mia 13 litr闚 !!! 5-cylindrowy silnik 2,3L typu 98kW typu AAR.

    0