Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus- wycieraczki nie wracają do pierwotnego położenia

odesik 22 Lut 2010 00:50 14325 12
  • #1 22 Lut 2010 00:50
    odesik
    Poziom 10  

    Witam. W moim focusie model gia 2002 r. wycieraczki szyby przedniej w trybie pracy normalnej i szybkiej nie powracają do położenia początkowego. Problem nie dotyczy pracy czasowej oraz pracy wycieraczek ze spryskiwaczem.
    Może ktoś spotkał się z podobną usterką i potrafi pomóc. Z góry dzięki za pomoc.

  • #2 22 Lut 2010 13:28
    grze98
    Poziom 9  

    przestaw troche wycieraczki w gore i beda działac a jak nie to silniczek masz do wymiany

  • #3 22 Lut 2010 16:02
    Doktorr
    Poziom 33  

    Pewnie zginął stały plus, ten po przekręceniu stacyjki (zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników).

  • #4 22 Lut 2010 16:19
    odesik
    Poziom 10  

    Sprawdziłem bezpieczniki są ok. Awarię silnika wycieraczek też można chyba wykluczyć, dlatego że w trybie pracy ze spryskiwaczem i timerem wycieraczki powracają do stanu początkowego. Może przyczyną jest wadliwy przekaźnik wycieraczek???

  • #5 22 Lut 2010 18:20
    loczek147
    Poziom 8  

    rozkręć silniczek bo może jeden z dwóch styków miedzianych złamał się lub wypalił ....

  • #6 23 Lut 2010 21:53
    wicia.w
    Poziom 12  

    podmień przekaźnik od wycieraczek. a skacze jak przełącznik dasz na ruch pojedynczy bo jak tak to na pewno przekaźnik

  • #7 24 Lut 2010 16:07
    odesik
    Poziom 10  

    Udało się. Diagnoza kolegi Wicia.W okazała się trafiona. Po zamianie miejscami przekaźników (oba w szarym kolorze) wycieraczki zaczęły powracać do stanu początkowego. Serdeczne dzięki za pomoc. Pozdrawiam

  • #8 24 Lut 2010 18:14
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    odesik napisał:
    Witam. W moim focusie model gia 2002 r. wycieraczki szyby przedniej w trybie pracy normalnej i szybkiej nie powracają do położenia początkowego. Problem nie dotyczy pracy czasowej oraz pracy wycieraczek ze spryskiwaczem.
    Może ktoś spotkał się z podobną usterką i potrafi pomóc. Z góry dzięki za pomoc.


    Ciekawe? jak się pozamieniały!

  • #9 24 Lut 2010 22:24
    wicia.w
    Poziom 12  

    chodzi oto że w focusie w przekaźniku od przednich wycieraczek wypala się styk który w drugim takim samym przekaźniku nie jest wykorzystywany i można je podmienić i będzie wszystko ok .Po prostu szybka diagnoza a potem jak co to można kupić nowy w aso i wymienić.

  • #10 20 Mar 2010 22:38
    wacos
    Poziom 2  

    witam

    mam ten sam problem, ten sam model samochodu, ale jestem laikiem, proszę mi powiedzieć gdzie znajdę te przekaźniki? abym mógł te kabelki podmienić?

    dziękuje i pozdrawiam

  • #11 20 Mar 2010 23:39
    odesik
    Poziom 10  

    Za schowkiem powinieneś mieć skrzynkę z bezpiecznikami a nad nią przekaźniki. Na załączonym obrazku jest to przekaźnik o kolorze szarym (numer 4), który jest powodem usterki polegającej na nie powracających wycieraczkach. W moim przypadku zamieniłem ten przekaźnik miejscami z identycznym szarym, który znajdował się obok po lewej stronie (na zdjęciu widać tylko puste miejsce).
    Po zamianie przekaźników wycieraczki zaczęły pracować normalnie.
    Jednakże dla pewności (jako, że jest to usterka, która pojawia się dosyć często w focusach)polecam Ci kupno nowego przekaźnika, gdyż nie jest to drogi koszt - ja zapłaciłem za oryginalny u dealera Forda 7 Euro.

    https://obrazki.elektroda.pl/59_1269123737.jpg

  • #12 03 Gru 2010 18:54
    marcinair87
    Poziom 1  

    Witam wszystkich!!!

    Mam bardzo podobny problem do opisywanego powyżej jednak:

    Kilka dni temu przy dosyć sporym mrozie (ok 17*) przypadkowo trąciłem ręką dźwigienkę sterowania wycieraczkami, co prawda z auta był zmieciony śnieg jednak przednia szyba była zupełnie zaszroniona. Efekt: wycieraczki uruchomiły się naturalnie, przebyły około połowę swej drogi i stanęły. Pomyślałem - OK, zbyt duże tarcie zapewne bezpiecznik nie wytrzymał. Po zaglądnięciu do skrzynki bezpieczników (za schowkiem przy lewym kolanie kierowcy, moje auto to Kanadyjczyk - podobno europejskie mają bezpieczniki po prawej stronie) moja diagnoza potwierdziła się, w miejscu bezpiecznika nr. 56 znalazłem wypalony bezpiecznik o wartości 30A (europejska instrukcja użytkownika zaleca 20A). Włożyłem zatem nowy 20A, wycieraczki zaczęły pracować z tym, że pojawiło się kilka ale:
    1. nie mogę wyłączyć całkowicie wycieraczek tzn. (dwa pstryknięcia w górę=szybka praca, jedno pstryknięcie w górę=powolna praca, dźwigienka w spoczynku=praca z timerem, przyciśnięcie w dół=powinny wykonać jeden cykl a zatrzymują się w losowej pozycji po puszczeniu dźwigienki)

    W jakiej pozycji dźwigienki powinno być całkowite wyłączenie wycieraczek?

    2. Czytając wasze posty powyżej stwierdziłem, że i u mnie mógł paść przekaźnik
    (poprzedni właściciel już coś z tym musiał modzić - stwierdzenie ze względu na opisywany wyżej "zbyt duży" bezpiecznik 30A), przypaliły się styki lub coś podobnego (wyciągnąłem szary przekaźnik - znajdujący się w górnej części panelu bezpieczników, mam sedana dlatego mam tylko przednie wycieraczki), po zamontowaniu nowego przekaźnika objawy są identyczne jak przy starym przekaźniku.

    I tu moje pytanie, co może być nie tak? Wykluczam opcje z zatartym mechanizmem i nie pracującym timerem.

  • #13 18 Wrz 2013 08:44
    dasz78
    Poziom 1  

    Witam
    mam ten sam problem w focusie 1.8 kombi ale w mojej skrzynce wcale nie ma tych przekaźników przypuszczam że ktoś spioł to na krótko
    teraz pytanie w którym miejscu mógł to zrobić i jak przywrócić właściwy stan

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME