Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Światła do jazdy dziennej+automat do włączania

bandzior2 22 Feb 2010 07:20 30928 15
lampy.pl
  • #1
    bandzior2
    Level 26  
    Chciałem zamontować światła do jazdy dziennej do skody felicii. Chciałbym, żeby się włączały podczas załączania silnika (ale żeby była możliwość ich wyłączania za pomocą przycisku) ale też, żeby się wyłączał po załączeniu świateł mijania. Prosiłbym o pomoc w schemacie i elementach bo pół nocy myślałem i nie mogę wymyśleć.
  • lampy.pl
  • lampy.pl
  • #3
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Wydaje mi się że wystarczy jeden i ze dwie diody . Przekaźnik pod + po stacyjce i pod + od świateł przez diodę . jak włączy silnik przekaźnik zasilany i załączany przez masę żarówki , jak włączy światła przekaźnik dostanie na „-„ „ + „ i przejdzie w stan wyłączony . Nie wiem tylko czy nie wywali błędu w oświetleniu / jeśli w tym aucie jest kontrola / .
    Pozdrawiam
  • #4
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Najprostszy sposób, który spraktykowałem i służył ze 3 lata bez problemów to podpięcie przekaźnika sterującego pod wyjście ładowania z alternatora. Pozycyjne były zasilane z wyjścia na światła mijania , ale przez diodę schotky'ego 10A. W szereg z cewka wpięty był wyłacznik, który umożliwiał odłączączenie całego ustrojstwa np. w czasie napraw samochodu, bądź w czasie dłuższego postoju z odpalonym motorem.
  • #5
    bandzior2
    Level 26  
    Moglby ktos to rozrysowac??
  • #6
    kamil II
    Level 18  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Najprostszy sposób, który spraktykowałem i służył ze 3 lata bez problemów to podpięcie przekaźnika sterującego pod wyjście ładowania z alternatora. Pozycyjne były zasilane z wyjścia na światła mijania , ale przez diodę schotky'ego 10A. W szereg z cewka wpięty był wyłacznik, który umożliwiał odłączączenie całego ustrojstwa np. w czasie napraw samochodu, bądź w czasie dłuższego postoju z odpalonym motorem.


    W tej sytuacji wraz z uszkodzeniem alternatora wyłączą sie światła, jest to rozwiązanie proste, skuteczne ale nie do końca bezpieczne.
    np nocą pasek się przerwie a światła nie były włączone manualnie.
  • #7
    jerzyf
    Level 23  
    NAJPROSTSZY sposób to kupić światła do jazdy dziennej z wmontowanymi sterownikami w te światła (takie właśnie posiadam), ewentualnie takie światła do których sterownik dodaje sprzedawca!
  • #8
    pioart
    Level 38  
    Witam
    jerzyf wrote:
    NAJPROSTSZY sposób to kupić światła do jazdy dziennej z wmontowanymi sterownikami w te światła (takie właśnie posiadam), ewentualnie takie światła do których sterownik dodaje sprzedawca!

    Idąc tym tropem to po co montować ? nie lepiej od razu kupić nowe auto z takimi już ładnymi fabrycznymi na przykład AUDI A8 .
    Kolega chce zrobić sam w celach poznawczych , potem jak coś się zepsuje to będzie wiedział jak to zdiagnozować i naprawić , a nie kolejny raz dokonywać zakupu na znanej aukcji .

    Pozdrawiam
  • #9
    jerzyf
    Level 23  
    Nikt nie wie, co kolega chce zrobić, bo tego nie napisał, ale przypuszczam, że światła będzie musiał kupić, bo sam ich nie zrobi, ponieważ nie będą posiadały homologacji i będą nie legalne. Nie przejdą badań w stacji diagnostycznej a i pierwszy lepszy Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny plus mandat. Więc jeśli będzie musiał kupić to lepiej kupić z wbudowanym sterownikiem!
  • #10
    bandzior2
    Level 26  
    Na stronie wasem.pl są światła do jazdy dziennej dedykowane do Felicia więc homologację mają a chce to tak podłączyć jak ma być tylko, żeby był do tego przycisk przerywający ten obwód w przypadku gdy chcę sobie uruchomić silnik a nie chce, żeby się światła świeciły. Najlepiej gdyby ktoś pomógł mi taki układ zaprojektować i żeby to było w osobnej obudowie a nie wpinane gdzieś w skrzynkę bezpiecznikową.
  • #11
    rs07
    Level 20  
    bandzior2 wrote:
    Na stronie wasem.pl są światła do jazdy dziennej dedykowane do Felicia więc homologację mają a chce to tak podłączyć jak ma być tylko, żeby był do tego przycisk przerywający ten obwód w przypadku gdy chcę sobie uruchomić silnik a nie chce, żeby się światła świeciły. Najlepiej gdyby ktoś pomógł mi taki układ zaprojektować i żeby to było w osobnej obudowie a nie wpinane gdzieś w skrzynkę bezpiecznikową.


    Można w sklepach motoryzacyjnych lub na Allegro kupić za 25 zł przekaźnik z czujnikiem napięcia.
    Załącza się po uruchomieniu silnika i gdy napięcie osiągnie 13,6 V. Ja podłączyłem światła mijania i działa doskonale.
  • #13
    bandzior2
    Level 26  
    Ale przeciez jak swiatlo mijania jest wylaczone to jest na nim przerwa a nie 0v <->. a 12v do cewki mozna wziac z innego miejsca niz z tej kontrolki?
  • #14
    milejow
    Level 43  
    Jak mijanie jest wyłączone to zasila przekaźnik masą przez włókno żarówki, po włączeniu mijanki pojawia się plus i przekaźnik nie pracuje, więc dzienne gasną. Ta sama zasada co nieumiejętne podłączenie radia w aucie (pod pozycję, myśląc, że to masa, potem lament-jak włączę swiatła to mi radio przestaje grać) Plus z kontrolki ma taką zaletę, że dzienne zapalą się dopiero po rozpoczęciu ładowania akumulatora
  • #15
    bandzior2
    Level 26  
    A nie będzie jakiś strat mocy na tym włóknie?? I gdzie się wpiąć w tą kontrolkę od ładowania?? Chyba, że można się wpiąć też gdzieś pod coś co się włącza przy przekręconej stacyjce.

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    A i przecież jak się spali żarówka od świateł mijania to się światła dzienne nie zaświecą.
  • #16
    telmut
    Level 20  
    Prosty schemat do każdego samochodu. Nawet laik podłączy.
    Światła do jazdy dziennej+automat do włączania