Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1,8 '95r po rozgraniu gaśnie i nie pali

koeprnick 22 Lut 2010 09:41 1632 2
  • #1 22 Lut 2010 09:41
    koeprnick
    Poziom 2  

    Witam

    Był już podobny temat, ale że dawno nie dowiedzany, więc zakładam nowy

    LAguna jak w temacie.
    Zawsze na pełnym baku jeździła 700km. Od dwóch tankowań przejedzie tylko 500km. Na 3 tanowaniu popsuł się wskaźnik paliwa i zabrakło paliwa. Zalałem auto PB95 za 20zł ale nie chciało odpalić. Odpaliło dopiero na popych. Przejechałem tak jakieś 100km i odstawiłem auto na tydzień. Po tygodniu wsiadam do auta przejechałem jakieś 1000m auto udławiło się i zgasło. Potem auto przez tydzień odpalało (bez problemów) i chodziło kilka minut (bez żadnych falowań stuków i takich tam) i jak lekko podskoczyła temperatura to autop dusiło się i gasło. Dodam, że przy zwiększaniu obrotów do ok. 3000 chodziło dalej. Po zgaśnięciu nie dało się auta odpalić - trzeba bylo poczekać kilka godzinżeby znmowu odpaliło. Od kilku dni auto wogóle nie pali. Kręci ale nie pali. Jeden mechanik stweirdził, że to nie wina paliwa (bo wlał do silniczka krokowego inne i tez nie pali) ani wina pompki ani filtra paliwa. Świece też nowe i nic. Inny mechanik stierdził, że może pasek przeskoczył przy odpalaniu na popych i że się spieprzyły zawory.

    Bardzo proszę o pomoc. Chętnie przeczytam Wasze opinie.
    Przepraszam że tyle napisałem ale chciałem jak najbardziej szczegółówo

    0 2
  • #2 22 Lut 2010 12:19
    lukaszgolembka1981
    Poziom 13  

    Na początek spytam czy filtr paliwowy był wymieniany? Jeśli dawno nie był to trzeba wymienić (możliwość zapchania) . Zacznij od sprawdzenia czy po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa i jakie wydaje dźwięki i ile sekund pracuje. Jeśli już to sprawdziłeś i układ paliwowy jest ok tzn. dostaje się do komory spalania (wykręć świece i zobacz czy mokra, ciśnienie paliwa). Jeśli jest to pora się zająć układem zapłonowym. Sprawdź czy jest iskra. (kiedy wymieniane świece, przewody WN i kopułka z palcem rozdzielającym) Jeśli świece długo niewymieniane to wymień (pamiętaj że świeca dająca iskrę przy sprawdzeniu na kablu w ciśnieniu atmosferycznym nie zawsze daje iskrę w ciśnieniu sprężania w komorze spalania tam przeskok iskry jest trudniejszy) Kopułka z palcem rozdzielającym zdemontuj i zobacz czy węglik (na środku kopułki) i elementy przewodzące prąd na poszczególne świece nie są upalone no i sam palec czy jest ok.idąc dalej jeśli nadal niema iskry to cewka zapłonowa najlepiej podmienić na inną (jeśli masz taką możliwość z jakiegoś szrotu lub nowa). Jeśli nadal niema iskry to jest jeszcze immobilizer, jeśli się nie załączy to też nie będzie iskry.
    Jeszcze takie pytanie czy masz założoną instalację gazową?
    W woli wyjaśnienia nie namawiam cię do wymieniania wszystkich części które wymieniłem w opisie na nowe bo wiem, że to kosztuje. Uciekam się do twojego zdrowego rozsądku.
    Czekam na rezultat jak co będziemy myśleć dalej.

    0
  • #3 08 Mar 2010 10:09
    koeprnick
    Poziom 2  

    Witam,
    dzięki za pomoc. Zrobiłem praktycznie wszystko jak kolega pisał. Okazało się, że głównym winowajcą była kopułka - styki totalnie czarne.
    Autko po wymianie śmiga - nawet lepszego kopa ma.

    Dzięki śliczne za pomoc.
    Pozdrawiam.

    0