Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Który ciagnik wybrać i dlaczego?

cfg123 27 Kwi 2010 11:04 108059 90
  • #61
    martin_s83
    Poziom 11  
    3p jak ktoś zna sie na sprzęcie to nie ma opcji wały sie nie ukręcają silnik wysokoobrotowy podstawa osiowanie bloku jak sie remont robi spalanie jest małe wiem bo jak pracowałem na zwykłej 360 przy prasie do ma dzień połykał prawie zbiornik a 3p około połowy spali w urce to samo nie da sie oszukać ekonomia jest 5211 piękna sprawa nam też takiego i komfort jest pierwsza lkasa spalanie wieksze niż 3p ale mniejsze niż 360 włączasz nawiewy radio i spoko wysiadasz jak z auta a nie jak mużyn brudnt polecał bym 5211 potem ,3p jest ekonomia a ,360 pali swoje ale moc jest nieda sie ukryć
  • OptexOptex
  • #62
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Nie wiem dlaczego mówią że perkinsy to wysokoobrotowe silniki przecież każdy ma fabrycznie maks 2400 obr/min tak samo jak 360, 330,czy zetor,to są toporne ciężkie silniki i jak na obecne czasy to można je nazywać średnio obrotowymi :D,
    Niestety im większa prędkość obrotowa silnika to ekonomika spada, z reguły dzieje się to już po wyżej 1800obr/min.

    ps. Martin jak doprowadzisz 60tkę do stanu szczególnie chodzi o zapłon i dobre ustawienie pompy wtryskowej , to przekonasz się że będzie ci w tej samej robocie naprawdę niewiele więcej spalała niż 3p, sam też się zdziwiłem jak moja 60tka zaczęła chodzić po wymianie pompy wtryskowej (jak nie moja),nie puszcza tyle dymu,spalanie spadło nie stracił na mocy i silniczka na prawdę teraz to aż miło posłuchać nie to co 3p.(niestety dobrego pompiarza trzeba ze świecą szukać hehe)
    Jedyny minus to wyjąca skrzynia ,ale to się da uleczyć.
  • #63
    adam364
    Poziom 9  
    Bierz zetora 5211 dużo lepszy komfort wspomaganie lepsza hydraulika do c-360 3p nie ma porównania
  • #64
    cordoba_2004
    Poziom 27  
    to jest racja zetor bije na łeb na szyje inne z tej półki
    komfort rzekł bym na poziomie luksusu
  • #65
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Hahaha , na łeb ale się uśmiałem.
  • OptexOptex
  • #67
    ojcio
    Poziom 18  
    Witam
    Polecam 3P ponieważ:
    - mniej pali niż 360
    - części są tanie i dostępne
    - budowa prosta jak budowa cepa

    nie wiem skąd ludzie piszą o ukręcaniu wału na gospodarstwie na którym pracowałem ciągnik pracował od 22 lat bez usterek silnika, a pracował naprawdę ciężko zarówno pod pługiem, kosiarką czy prasą rolującą...
  • #68
    mirekkostka
    Poziom 9  
    co jak co ale ja posiadam obecnie 3 zetory i jestem z nich bardzo zadowolony szczerze polecam 5211 bardzo dobry udany komfortowy bezpieczny wydajny ciągnik praktycznie może robić wszystko kosiarki pług rozrzutnik transport i w swojej klasie na owe czasy w których był robiony to z innymi markami może się po prostu schować w porównaniu do C360, 3P, MF, to jest jak FENDT ;)
  • #69
    vondutch692
    Poziom 11  
    Witam
    Ja mam ursusa 360 i jestem z niego zadowolony. 360 3p nie radze ,bo są awaryjne ciągniki (zależy jak był prowadzony wcześniej). Jeśli masz kupić ciągnik to zetorka 5211 podobno jest lepszy komfort pracy jak 360
  • #70
    stefan 1993
    Poziom 10  
    kup wladimira T25A2 mam takiego w lesie dobry wszedzie wiedzie;)
    z rozrzutnikiem tez sobie radzi;)
    ja mam 20 h i daje rade;)
    tylko o wladka trzeba dbac moj jest 89 r i zero usterek az wkoncu sam mu wymienilem cilindry glowice i te duperele
  • #71
    vondutch692
    Poziom 11  
    bo władek jest łatwy w naprawach
  • #72
    stefan 1993
    Poziom 10  
    latwy;)
    a moim zdaniem jest lepszy niz c-330
  • #73
    Lukasz_wat
    Poziom 9  
    Witam

    Mogę przedstawić porównanie 4718 i C-360 3P. Ursus nie ma szans, chociaż na pewno mało pali. Zalety 4718:
    - zwrotny(blisko położone osie)
    - sprzęgło(biegi i wałek niezależne, a to się przydaje)
    - dobre przełożenie(mimo że wydaje się drobniejszy potrafi w trudnych warunkach (mokro, śnieg)ciągnąć ciężary z którymi Ursus 3P ma wielkie problemy), nie twierdzę że ma większy uciąg
    Wady Ursusa C-360 3P:
    - duży promień skrętu(mało zwrotny)
    - głośne zwolnice
    - wysokie obroty są często problemem (np. przy cofaniu z przyczepą)
  • #74
    stefan 1993
    Poziom 10  
    4718 ma taka sama moc jak c-360??
  • #75
    Lukasz_wat
    Poziom 9  
    Pewnie 4718 jest słabszy od C-360 ale jest porównywalny do C-360 3P. Lepiej ciągnie w trudnych warunkach. Ursus zaczyna się ślizgać i zrywać. Uważam że zwykła "sześćdziesiątka" i 4718 to są ciągniki o wiele wytrzymalsze od tych sklejonych po 1990r. Twierdzę że Ursus jest oszczędniejszy w paliwie a Zetor to prawdziwy "twardziel":D
  • #76
    zetor5211
    Poziom 12  
    puzniejszych ursusów bo przeciez nie mozna powiedziec ze np zetor 3320 nie jest wytrzymały bo to by było sprzeczne z rzeczywistością
  • #77
    motoroker
    Poziom 14  
    Witam
    Ja polecam c-360. Zetora 5211 nie polecam choć nie odradzam. W spółdzielni w której pracowałem przez wakacje kupili swego czasu 4 takie. Do dziś przetrwały dwa, a dwa stoją rozebrane na części. Dodam ze do ciężkich prac były wykorzystywane 7211. Pompa wtryskowa, hydraulika legła całą linią. Silniki mało żywotne. Znawcy tematu wiedzą ze 5211 ogólnie to niedopracowany model. Ciągnik ten w dobrych rękach może i posłuży ale nie tak jak nasze krajowe sprzęty. Moja c360 pracuje na 4,5h ornych i 1h łąk i już 19 lat bez ingerencji w jednostkę napędową, który ciągnik tyle wytrzyma?
  • #78
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Oczywiście jak wszędzie są modele lepsze i gorsze, ale najważniejszy jest kierowca, i przeszłość sprzętu, nie ma sprzętów debilo odpornych, każdy jeden da się zarżnąć, na leją olej silnikowy, czy przekładniowy firmy inko z rzepaku choćby był i 3zł tańszy i się potem dziwią dlaczego się zajechał, w mojej okolicy było 7 takich przypadków, nawet hydraulika nie chciała na tym chodzić wszystko się kleiło i zacierało bo z oleju wytrącał się lepik i waliło rzepakiem na 2 metry, przy spuszczaniu oleju ze skrzyni trzeba było przebić otwór, a towarem z dna można było załatać dach lub dziurę w drodze, fakt jak najbardziej autentyczny i nie wiem czy posiadacza takiego pojazdu lepiej wysłać na kurs doszkalający czy już w jego przypadku jest za późno na naukę i tylko szpadel takiemu do ręki, odziwo tak też eksploatują maszyny i młodzi ludzie, przytoczę jeszcze jedną śmieszną historię kiedyś mój starszy sąsiad kupił nówkę 3p i jeździł półtora roku aż mu się zatarł bo silnik wypił olej, na to mechanik to dla tego że za dużo pan nalał oleju i urwał się tłok , a właściciel ,, jak boga kocham nigdy tu nie zaglądałem nic nie dolewałem nawet nie wiem gdzie :D
  • #79
    zetor5211
    Poziom 12  
    Witam "motoroker" jak by te zetory robiły tyle co ta twoja 360 to tez by były w idealnym stanie a w spółdzielniach wiadomo jak dbają o ciągniki i napewno robiły kilka razy wiecej rocznie niz ta twoja 360 a po 2 jak ktos dba tak ma i silniki może nie są idealne ale troche lepsze niz od 360 jezeli by były takie "niedopracowane" to by nie były tyle warte, bo za idealny silnik od zetora 5211 kupiłbyś starego ursusa 4011. Mam zetorka 5211 juz 12 lat i robie nim rocznie ok 1000 motogodzin i dbam o niego i wiem ze zadna 360 tak długo by nie wytrzymała a najwazniejsza sprawa olej w silniku co 200 motogodzin "turdus"
  • #80
    motoroker
    Poziom 14  
    Drogi panie Zerorze5211
    Nie chcę się kłócić bo nie miejsce nie pora.
    Moja 60-siątka też tam pracowała. Wiadomo jacy "specjaliści" pracowali i pracują w tego typu spółkach... a to że dwa Zetorki 5211 posypały się w drobny mak to nie przypadek. Do cięższych prac polowych były wykorzystywane 7211. Moja c360 lekko tez nie miała w tej spółdzielni. Wiadomo ze jak swoje to się oto dba, ale naprawdę, na naprawy nie szczędzono grosza bo to były nowe ciągniki.
    Życzę wszystkim użytkownikom Zetorów 5211 miłej i bezawaryjnej pracy.
  • #81
    gilus1
    Poziom 28  
    5211 ma wspomaganie, ale jeśli chodzi o Tura to ma wąskiego (80 cm). Jeśli chodzi o C-360 to wspomaganie da się założyć i ładowacz ma szeroki. Do zetora lepiej lać paliwo bo ma zbiornik nisko. Wadą obu ciągników jest brak przedniego napędu... w niektórych sytuacjach byłby bardzo przydatny.
  • #82
    zetor5211
    Poziom 12  
    Ale można też kupic zetora 5245 tylko trzeba troche dołożyć
  • #83
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Co do łatwiejszego tankowania w zetorze ,to ja wolę już mniej wygodne tankowanie np w 60-tce niż odpowietrzanie co ranek lub nawet już po kilku godzinach postoju przed każdym uruchomieniem ciągnika co jest normą w starych zetorkach, u mnie każdy co ma staruszka to gibie co ranek :D
  • #84
    zetor5211
    Poziom 12  
    a wystarczy wymienic zaworek zwrotny
  • #85
    SAWEK101
    Poziom 31  
    No niestety przy obecnej jakości części nie na długo to pomaga, zresztą nie jeden wymieniał zaworki pompki a jest jak było :cry:
  • #86
    jaclac26
    Poziom 14  
    tylko 60 taniej kupisz a i kabine też można założyć komfortową, a60 zawsze wiecej zrobi jak 5211
    takie jest moje zdanie tylko przy 60 jest problem z blokadą ja ją przerobiłem . i narazie chodzi .
  • #87
    Umin_ITD
    Poziom 9  
    Ja, osobiście z własnego doświadczenia wybrałbym MF255, mało pali, dużo mnie pracy w polu od "60-tki " nie zrobi, więc nad czym tu się zastanawiać;
    Poza tym ma bardzo dobry układ hamulcowy oraz podnośnik i układ hydrauliki zewnętrznej, idealny wszech zadaniowy ciągnik rolniczy;)
    Na dodatek cena też przemawia na jego korzyść jest w miarę tani 15- 17tys, już można coś wybrać;)
    Bardzo polecam
  • #88
    kinio61
    Poziom 10  
    Witam. Mam c360 już parę lat po remoncie silnika. ostatnio podkręcałem ciśnienie na pompie i wtryski mam założone 260bar. Spalanie na poziomie 5l/mth w orce (25cm głęboko, 2bieg głównie) nie wiem czy to dużo czy mało jak na c360. A co do komfortu to wiadomo jak jest z 360. most i zwolnice wyją....
  • #89
    Gumisoczek
    Poziom 9  
    Witam!
    To ta 60-tka mniej pochodzi bo szybciej pada silnik lecz ona ma więcej trochę siły. Jak ty orzesz na 25cm i 2 biegiem ta jak tak samo orałem ale 3 biegiem.Teraz mam massey ferguson 3060 bez napędu i w 4 pługach mogę jeździć 2 biegiem.Zrobienie w nim silnika jest tanie około 1500 zł.On pali 7-8 l na godz. udźwig ma 3600kg zbiornik 148l a zwolnice w skrzyni. Ja w massey fergusonie robiłem silnik bo na dwóch środkowych tłokach nie było pierwszych pierścieni a tuleje maja 0.3 mm.W kabinie cicho i jest w nim radio nawiew ciepło zimno. Jedną wadą jest bo się szybko robi duł.Jeśli chcesz wiedzieć więcej pisz na gg 10898902.
  • #90
    zico,.,.
    Poziom 2  
    Czytając to forum to właśnie wychodzi czy piszą własne opinie i posiadają ten ciągnik czy porostu powtarzają plotki :) To teraz tak w roli sprostowania zetor 5340 nie ma 70 KM tylko ma moc 62,5 KM !!! Jestem użytkownikiem modelu zetor 5320 to ten sam model tylko bez przedniego mostu ... Spalanie dokładnie nie powiem nigdy nie sprawdziłem ale posiadam c 360 i spalanie jest takie samo tylko z tym ze zetorem o wiele idzie szybciej robota i suma summarum spalanie zetor ma niższe !!! U mnie c 360 teraz praktycznie tylko stoi służy co najwyżej nam do przestawienia jakiejś przyczepy lub jak zetor jest zajęty bo właśnie jak by ona chociaż mniej paliła ale uwierzcie mi tak nie jest a amatora ciężko trafić a sprzedać ja za bezcen tez szkoda bo jeszcze jest w dobrym stanie a nieraz coś jeszcze zrobi