Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problemy z wlewem paliwa Golf IV 1.9 TDI

wanti 22 Lut 2010 10:52 14718 14
  • #1 22 Lut 2010 10:52
    wanti
    Poziom 8  

    Witam.
    Jestem posiadaczem Golfa IV Variant z 2001 r z silnikiem 1.9 TDI (110KM). Mam problem z klapką od wlewu paliwa. W moim samochodzie klapkę otwiera się włącznikiem wewnątrz samochodu. Po ciężkich mrozach w tym roku zauważyłem przy tankowaniu że bolec zamykający klapkę słabo się cofa. Postanowiłem odrobinę nasmarować WD40 od strony korka, pomogło ale póżniej przyszły silniejsze mrozy i klapki do teraz nie mogę zamknąć. Mrozy minęły i problem został. Nie wiem czy w tym samochodzie jest bezpiecznik odpowiedzialny za zamknięcie wlewu, może sie przepalił? Uruchamiając od środka włącznik nie słyszę żeby mechanizm pracował. Zagladałem od bagażnika i zorientowałem sie w którym miejscu zamontowany jest ten siłownik zamykający klapkę. Chciałem wymontować siłownik ale nie mam pojęcia jak sie za to zabrać, przedewszystkim jak zdemontowac tapicerkę w tym modelu Golfa. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie, moze ktoś dysponuje zdjęciami lub schematem jak to naprawić, zdemontować tapicerkę.
    Pozdrawiam

    1 14
  • #2 22 Lut 2010 18:43
    turek azv
    Poziom 11  

    Witam zacznij właśnie od bezpieczników by uniknąć być może niepotrzebnej roboty związanej z demontażem tapicerki,jeśli posiadasz instrukcję napewno jest określone ,który bezpiecznik za co odpowiada,to jest najprostsza i najtańsza metoda,oczywiście jak masz kogoś to podpiąć pod vag-a,powinno wyswietlić błąd,a jak nie to niestety zawalczyć z tapicerką i sprawdzić siłowniczek.

    0
  • #3 22 Lut 2010 22:14
    ele5
    Poziom 26  

    Pierwsze słyszę że siłownik wlewu idzie sprawdzić VAGiem. Jak tak to pochwal sie proszę.

    0
  • #4 22 Lut 2010 23:09
    piotrek-102
    Poziom 11  

    Osobnego bezpiecznika też nie znajdziesz ,to będzie podłączone z centralnym i z czymś jeszcze a piszesz że problem tylko z wlewem masz ,albo pękła sprężyna albo skutecznie blokują zanieczyszczenia ,musisz jakoś wyciągnąć ten rygiel i na początek WD-40 ale jak się rozrusza to posmaruj olejem lub jakimś smarem w spreju bo WD szybko odparowuje.

    0
  • #5 23 Lut 2010 07:51
    wanti
    Poziom 8  

    Bezpieczniki sprawdzałem i rzeczywiście osobnego dla tego rygla to nie ma. Pewnie bedzie zabrudzony tak jak piszecie albo spalił się silniczek. Bez rozebrania boku raczej sie nie obędzie. Tylko macie może zdjęcia, schemat jak rozebrać w Variancie tapicerkę? Boję sie żeby nie połamać plastików. Za wszelkie podpowiedzi dziękuje.

    0
  • #6 11 Mar 2010 13:50
    metys73
    Poziom 9  

    MAM TAKI SAM PROBLEM-MOZE SIE Z TYM UPORALES I DASZ JAKIES WSKAZOWKI JAK TO SPRAWDZIC I CO SIADLO? DZIEKUJE

    0
  • #7 11 Mar 2010 18:29
    rox1
    Poziom 18  

    siadaja te silowniczki które otwieraja klapke i tyle.......
    odchyl tapicerke wyciag wtyczke z silowniczka włóz kontrolke na 12v i nacisni na przycisk otwierania wlewu paliwa,jesli kontrolka sie zaswieci to silownik do wymiany ,jesli nie to przycisk do wymiany............

    pozdro rox...............

    0
  • #8 11 Mar 2010 18:37
    wojtekryba
    Poziom 32  

    turek azv napisał:
    oczywiście jak masz kogoś to podpiąć pod vag-a,powinno wyswietlić błąd


    och :cry: vag powie Ci nawet ile masz ciśnienia w kole

    siłownik padł i tyle (standart)

    1
  • #9 12 Mar 2010 13:42
    metys73
    Poziom 9  

    MIALEM TAKI SAM PROBLEM.WYMONTOWALEM SILOWNIK -TRZYMA SIE NA 2 SROBACH,ROZEBRALEM I NATLUSCILEM WD40(BOLEC SILOWNIKA CALY W PIACHU I TO BLOKOWALO) TERAZ DZIALO BEZ PROBLEMOW DZIALA.SPROBUJ OD TEGO.

    1
  • #10 14 Mar 2010 21:28
    melas
    Poziom 25  

    nie siadł siłownik tylko sprężyna cofająca spadła i siłownik wciągniety i przez to nie słychac pracy musisz wymontowac i naciągnąc sprężyna i będzie ok musisz rozebrac boczek na słupku bo inaczej się nie dostaniesz powodz.

    1
  • #11 14 Mar 2010 23:08
    wanti
    Poziom 8  

    Witam. Z problemem siłownika sobie poradziłem chociaż po przeprowadzonej naprawie doszedłem do wniosku że mogłem oszczedzić sobie odrobine pracy. Siłownik który jest odpowiedzialny za otwarcie klapki wlewu paliwa odmówił mi posłuszeństwa przy dużych mrozach. Nasmarowałem go od strony wlewu (bolec który jest na sprężynie), ale to nic nie pomogło, siłownik po naciskaniu włącznika wewnątrz samochodu nie reagował, nie cofał się. Wystarczyło tylko popukać w siłownik widoczny od strony bagażnika i by odskoczył no i czekać na lepszą pogodę. Ja zadałem sobie dużo więcej trudu i rozebrałem bok tapicerki w bagażniku, wymontowalem siłownik, rozebrałem go i nasmarowalem. Działa do teraz ale rzeczywiście moze w nim również zawiesić sie sprężyna, spalić silniczek który odciąga boleć, lub np uszkodzony włącznik wewnątrz kabiny. Nie wiem jakie objawy ma metys73 jak pisał ma podobny problem. Trzeba więc dobrze rozeznać problem i wczesniej dobrze zdiagnozować awarię żeby niepotrzebnie rozbierać tapicerkę( UWAGA tam ostrożnie przy rozbieraniu żeby nie popękały palstiki).

    pozdrawiam wanti

    2
  • #12 15 Mar 2010 00:57
    Sztomel
    Poziom 34  

    Wklej tu jakieś foty z naprawy bo wydaje mi się, że tam nie ma żadnego silniczka tylko zwykły elektromagnes ale dziś jestem zbyt pij.... by myśleć trzeź.....a przyda się dla potomnych.

    0
  • #13 15 Mar 2010 16:04
    metys73
    Poziom 9  

    zeby zobaczyc co siadlo i tak trzeba wyjac ten silownik( plastikowe pudeleczko zamontowane na 2-srubach-otworzyc i zobaczyc) ja mialem tylko brud wiec po popryskaniu wd40 chodzi bez zarzutow.

    0
  • #14 14 Kwi 2010 13:41
    wanti
    Poziom 8  

    Witam. Moj problem z elektr. siłownikiem zakończył się jednak wymianą na inny(używany). Wcześniej rozebrałem całe urządzenie nasmarowałem ale problem powracał (trzpień wewnątrz wlewu nie cofał sie) i nie można było zamknąc klapki. Za każdym razem kiedy chciałem zamknąć wlew musiałem popukać w siłownik od strony bagażnika a wtedy reagował. Nie jestem pewny ale już chyba była słaba sprężyna wewnątrz siłownika.

    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i dziękuje za wszystkie podpowiedzi w tym temacie.

    0
  • #15 30 Maj 2010 13:18
    rafiwek
    Poziom 9  

    U mnie był problem z włącznikiem, zaśniedział i to mnie zmyliło. Napięcie na wtyczce było, siłownik próbował się podnieść ale jakoś tak aby troszkę i myślałem że on nawalił, przez co rozebrałem pół słupka aby się do niego dobrać. A wystarczyło tylko śrubokrętem podważyć włącznik, wymontować, rozebrać, papierem ściernym przeczyścić 2 styki i śmiga. Zaśniedziały styk puszczał napięcie 12V, ale prąd był za mały. Więc zanim zabierzecie się do dewastowania samochodu wymotujcie prosty włącznik.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo