Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[lanos] regeneracja parownika

krzema15 22 Lut 2010 15:09 6186 7
  • #1 22 Lut 2010 15:09
    krzema15
    Poziom 8  

    Witam. Czy podczas wymiany membran w parowniku zachodzi konieczność ich naprężenia czy montuje się je swobodnie?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 22 Lut 2010 15:16
    reaven22
    Poziom 27  

    Montuje się je swobodnie.
    Z doświadczenia, taniej jest wymienić cały prawnik mimo że jest odrobinę droższy od reperaturki. A jeśli już regenerować to tylko z zestawem oryginalnym.

    0
  • #3 23 Lut 2010 19:49
    godzio7
    Poziom 12  

    bez urazy ale trudno się zgodzic z kolegą Raven'em.Nowy parownik np Lovato to koszt 200-300zł a zestaw naprawczy oryginalny Lovato (memranki + uszczelki) to koszt 44 zł.

    0
  • #4 23 Lut 2010 21:19
    reaven22
    Poziom 27  

    godzio7 napisał:
    bez urazy ale trudno się zgodzic z kolegą Raven'em.Nowy parownik np Lovato to koszt 200-300zł a zestaw naprawczy oryginalny Lovato (memranki + uszczelki) to koszt 44 zł.


    Masz rację jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie zakup reperaturki/parownika. Ale zakup to nie wszystko, trzeba wykonać pracę żeby reperaturkę wymienić, potem trzeba wyregulować całość, a z doświadczenia mogę powiedzieć że parownik po regeneracji nie zawsze się dobrze reguluje.
    Parownik wymieniasz raz na 70-100tyś km, więc oszczędność 100-150pln jest żadna w stosunku do bezawaryjności i bezproblemowości użytkowania auta z lpg.

    Moje zdanie już znasz, wymieniając parownik na nowy sumarycznie nie płacisz wiele więcej a odpadają nerwy i problemy z regeneracją a potem regulacją.

    0
  • #5 23 Lut 2010 21:49
    godzio7
    Poziom 12  

    W moim parowniku Lovato RGE 92 Elektronic po regeneracji nie trzeba było nic regulować a plastikowa śrubka odpowiadająca za wolne obroty została przezemnie wkręcona z tą samą ilościa obrotów z jaką była wykręcana i tyle regulacji.Auto chodzi jak dawniej.Ale nie chcę sie sprzeczać bo nie jestem mechanikowaty robiłem to pierwszy raz a regeneracja zajęła mi 3 godzinki.pozdrawiam

    0
  • #6 23 Lut 2010 21:53
    gimak
    Poziom 37  

    Potwierdzam to co napisał reaven22. Miałem takiego pecha, że trzy razy rozbierałem parownik zanim wstrzeliłem się w takie ułożenie dźwigienek, że parownik działał normalnie, wcześniej miałem problemy z niestabilnymi wolnymi obrotami.

    0
  • #7 23 Lut 2010 21:57
    binges
    Poziom 11  

    krzema15 napisał:
    Witam. Czy podczas wymiany membran w parowniku zachodzi konieczność ich naprężenia czy montuje się je swobodnie?


    Witam
    serwisuje w rodzinie 3 Daewoo Lanos, w których regenerowałem 3 reduktory Lovato, pierwszy raz korzystałem z instrukcji znalezionej w internecie, robota jest prosta, regulacja bezproblemowa, nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów po regeneracji.
    zanim kupisz membrany, to musisz zobaczyć czy odkręcisz wszystkie śrubki od pokrywek membran, niekiedy są zapieczone i ukręcają się.

    0
  • #8 22 Mar 2010 19:00
    xflash
    Poziom 10  

    godzio7 napisał:
    ...a plastikowa śrubka odpowiadająca za wolne obroty została przezemnie wkręcona z tą samą ilościa obrotów z jaką była wykręcana i tyle regulacji...

    Z tego co wiem to plastikowa śruba wcale nie jest od wolnych obrotów. Powiedziało mi o tym już kilku gazowników. Jak ją wkręcisz za bardzo to obroty zaczną spadać a silnik zacznie się dusić co może mylić że to jest od wolnych obrotów. Co więcej -nie należy tą śrubą kręcić. Jak będzie za bardzo odkręcona to silnik będzie palił jak smok a jak za bardzo wkręcona to zła mieszanka może przegrzać i uszkodzić głowicę. Sam nią jednak kiedyś kręciłem ...i przekonałem się że odkręcanie wcale nie zwiększa wolnych obrotów. Obroty cały czas były takie same tylko pod koniec przykręcania zaczął się dusić. Był gdzieś temat o tych reduktorach Lovato-regulacja, były wypowiedzi, że to jest śruba do wolnych obrotów, ale ktoś tam też dokładnie opisał do czego ona na prawdę jest (ja już sobie tego nie przypomnę bo zbyt fachowym technicznym językiem było napisane).
    Teraz znalazłem podobny temat -coś tam mniej więcej jest opisane (nie tak dokładnie bo nie chce mi się szukać tamtego tematu z dokładnym opisem):
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=813353&highlight=regulacja+lovato&sid=
    lukas22 mastah -post z 19 Wrz 2007 18:13,
    claypton -post z 27 Paź 2007 18:01.
    pozdrrr

    0
  Szukaj w 5mln produktów