Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1.7 TD głośna praca silnika

emu 22 Feb 2010 19:08 8923 9
  • #1
    emu
    Level 16  
    Witam wszystkich.
    Samochód to Opel Astra 1.7 TD Isuzu 94r.Jakieś 6 miesięcy temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą.Głowica była sprawdzana na szczelność i z planowana,było OK przez 35 tys. km. i znowu zaczęło dymić na niebiesko.Zdemontowałem głowice i okazało się że jest pęknięta.Kupiłem drugą głowice używaną z tym że gołą bez żadnego osprzętu dałem do sprawdzenia i planowania, przeinstalowałem wtryski,świece,kolektory i zamontowałem do silnika.Odpalił bez problemu ale bardzo głośno chodzi jak stary Transit.Na wolnych obrotach jest w miarę ale jak się doda gazu to porażka a przy tym nie ma siły.Próbowałem przestawiać rozrząd ząbek w jedna ząbek w drugą i nic.Próbowałem też na pompie ząbek w jedną i drugą i to samo.Czy mogły w jakiś sposób rozregulować się wtryski w tym klamocie?Bo już nie wiem za co się wziąć.Z góry dzięki za podpowiedzi.
  • #3
    emu
    Level 16  
    Co ma planowanie głowicy do walenia tłoków? Z tego co wiem to w dieslu tłoki wystają delikatnie ponad blok i to wysunięcie mierzy się i dobiera uszczelkę odpowiedniej grubości czyż nie tak?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A poza tym jak by waliły to i na wolnych i podniesionych a on głośno pracuje tylko przy wchodzeniu na obroty
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. Owszem, uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków ponad kadłub silnika, zobacz sobie natomiast głowicę z liniałem, ile wystają grzybki zamkniętych zaworów poza płaszczyznę po splanowaniu.
  • #5
    emu
    Level 16  
    Grzybki są delikatnie zagłębione i to jest niemożliwe że zawory dają po tłokach ponieważ w gmp można przestawić rozrząd tzn.wałek w prawo i lewo z powodzeniem o jeden ząbek nie ruszając wału korbowego.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nadal widzę nie łapiesz w czym rzecz. Inaczej - przed montażem głowicy sprawdziłeś czy "denka" zaworów nie wystają poza płaszczyznę głowicy ? Bo zagłębione to one powinny być, tym niemniej konstrukcja gniazda zaworowego powoduje że jakkolwiek optycznie wydają się być faktycznie zagłębione, to w rzeczywistości nie są, jeśli głowica była piłowana już w przeszłości. Dalej - rozrząd musi być ustawiony ściśle w/g instrukcji - tutaj nie wolno kombinować z przestawianiem ani wałka rozrządu , ani pompy paliwa - minimalna różnica kąta wtrysku uniemożliwi pracę silnika. Jeśli chodzi głośno, wręcz słychać stukanie, to jeszcze zbyt wczesny kąt wtrysku - poprzestawiałeś wszytko tak, że zapłon w silniku następuje nie w wyniku przemiany adiabatycznej, tylko odpalenia paliwa od świec żarowych.
  • #7
    emu
    Level 16  
    Kumam o co ci chodzi z tymi zaworami,głowica była planowana razem z zaworami to nie mogą wystawać ponad płaszczyznę.Też wydaje mi się że coś jest z kątem wtrysku dlatego zapytałem czy możliwe jest to że jak zmieniałem wtryskiwacze to mogło się coś z nimi stać złego.Nie wiem bo ja pierwszy raz wymieniałem takie wtryski i dla mnie ta budowa jest poje...na.Przy pierwszym odpaleniu rozrząd ustawiłem ściśle na znaki.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wtryski jak wtryski, nie ma w nich nic nietypowego, chyba że je rozkręcałeś . Pozostaje ci zaopatrzyć się w stosowny sprzęt i ustawić prawidłowo ciśnienie otwarcia i początek tłoczenia.
  • #9
    emu
    Level 16  
    No właśnie pompkę mam co prawda trzy lata nieużywaną ale może działa,a może wiesz jakie powinno być ciśnienie otwarcia?