Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf 3 1.8 90 PS wysoka temperatura

22 Feb 2010 21:26 5799 10
  • Level 9  
    Witam! Mam taki problem mianowicie jak jechałem do niemiec temp. silnika wahała się od 70-80 st tak więc zmieniłem czujnik temp. (dałem za niego 30 eur !! ) i teraz pokazuje mi temp 100 st.

    Wentylatory załączają się przy 100 st i ta temp właściwie się utrzymuje.
    I teraz takie moje pytanie :
    Czy sterownik klimatyzacji (ten pod zbiorniczkiem wyrównawczym ) może mieć coś doczynienia z ta wysoką temp. bo jak sprawdzałem wentylator na krótko : tzn mostkowałem biegi to 1 bieg nie działał i tam pod klapką była taka blaszka z której się dymiło no to awaryjnie jakoś połączyłem i 1 bieg się normalnie załącza.

    Proszę o Pomoc bo za jakieś 2 tyg jade do Polski a to 1000 km i nie chce przegrzać silnika...
  • Level 31  
    Klima to klima a silnik to silnik a wskazania temp na zegarach to jeszcze osobna sprawa.. Sprawdz VAG-iem jaka jest fizyczna temp silnika. Ew termostat do wymiany
  • Level 9  
    No niestety ale mój golfik jeszcze nie kwalifikuje się pod Vaga bo to rok 1992 .Ale dzisiaj sprawdzałem czujnik temperatury i w momencie załączenia się wentylatorów miał 210 Ohm na pinach 1 i 3 a na pinach 2 i 4 100 a z stego co wiem to nie powinno być ponad połowe mniej na pinach 2 i 4 . Co o tym sądzicie ?? Pozdrawiam ...
  • User removed account  
  • Level 2  
    załóż stary czujnik, przeczyść chłodnicę, sprawdź czy płyn w chłodnicy dochodzi wszędzie do silnika(warsztat samochodowy), możliwe ze sie zapowietrzył, raz tak miałem.pozdrawiam.
  • Level 9  
    Zmieniłem czujnik bo tamten pokazywał za mało ... i przy ok 80 st załączał się wentyl. a układ jest dobrze odpowietrzony bo wiem , że to tez mogło być przyczyną ... No nic chyba jednak jutro założe ten stary czujnik ... Chyba ,że ktoś ma jeszcze coś do dodania ...
  • Level 9  
    No i sprawa teraz wygląda tak ... Zmieniłem na stary czujnik no i cały czas w najwyższym momencie pokazuje 80 st. A na nowym jak go zostawie na jałowym to trzyma się cały czas 90 st ale tylko lekko ruszę i juz temperatura idzie w górę... A może coś w liczniku jest nie tak ... Pozdrawiam i czekam na odp.
  • Level 17  
    Witam,postaraj sie przeplukac caly uklad wodny, tzn. Motor i chlodnice, oraz DOKLADNIE odpowietrzyc, wlacznie z wymiennikiem do ogrzewania wewnetrznego.
    Mozy byc ze w motorze kanaly sa zakamieniale.
    Zalej takim plynem do czyszczenia ukladu wody, albo kup 5 Litrow Kwasu Cytrynowego, tym zalac, odczekac 3-4 Godzinki, przegrzac i wypalukac, zalac plynem.Zobaczysz ile blota z niego wyleci.
    Sprawdz weze, moze ktorys "puchnie" od srodka i nie ma przeplywu. tak sie czesto trafia.
    Sprawdz czy na termostacie sa odpowiednie wartosci.Sprawdz omomierzem wartosc
    czujnika temperatury, na zimno i jak jest goracy.
    Woda gotuje sie przy 97-100 st
    Plyn ok 110-120 st.
    Dobrze byloby sprawdzic cisnienie w cylindrach, bo byc moze jak goracy to uszczelka przepuszcza.
    Pozdrawiam amicar
  • Level 9  
    Ok . Spróbuje wszystkiego . Ale teraz takie pytanie czy jakby była uszczelka pod głowicą walnięta to nie powinny być twarde węże ??
    I jeszcze jedno ... Możesz dokładnie opisać procedurę tego czyszczenia, płukania układu ?? Jestem zielony i nie wiem jak to się robi ... Pozdrawiam ...

    A możesz mi powiedzieć jaką masz rezystancje czujnika przy 90 st ?? U mnie jest 210 (przy włączeniu wentylatora) czyli było by dobrze... Tak myślę i podejrzewam stabilizator w liczniku ... Co o tym sądzisz ??
  • Level 17  
    Witam, do czyszczenia ukladu...
    Kup w sklepie motoryzacyjnam koncentrat do czyszczenia ukladu wodnego( motor,Chlodnica), po spuszczeniu wody z ukladu, zalej tym jak w instrukcji, odczekaj
    godzine, dwie( jak w instrukcji), przegrzej motor, i spusc, przeplucz woda,Wsadz waz do chlodnicy i kilka minut musi plukac, tak samo z motoren, od gory na wjsciu weza wsadz waz z woda i kilka minut przeplukiwac. ( zejdzie duzo szlamu), ponownie zalej plynem do chlodnic, dokladnie odpowietrzajac.
    Jak pisalem sprawdz weze, czy nie puchna wewnatrz.
    Jesli uszczelka pod glowica jest w pocztakowym stanie przepuszczania, to moze tylko przepuszczac nieznacznie pod w plywem temperatury, i czasami tylko w malym obiegu, niekoniecznie do calego ukladu wody, a jak juz jest duze cinienie w ukladzie to pewnosc ze uszczelka albo glowica.
    VW maja te tendencje ze peka glowica wewnatrzw kanalach,, na zewnatrz nie widac.
    pozdrawiam amicar
  • Level 9  
    Ok jutro tak zrobię ... Ale zastanawia mnie to ,że czujnik tak się waha pomiędzy 90 a 100 st i nigdy nie wychyla się bardziej ... Dzisiaj kupiłem jeszcze jeden czujnik temp. i jutro go przetestuje . Pozdrawiam

    Ps. No i jest tez taka sprawa ,że boję się ,że po tym zabiegu układ mi się rozszczelni ... Co o tym myślicie ??

    No więc przepłukałem cały układ płynem i nadal bez zmian ... ( i na szczęście nie cieknie nigdzie ... ) , tak więc jutro zaatakuję z drugiej strony i odłącze ten sterownik (przekaźnik - nie wiem jak to sie nazywa dokładnie ) klimatyzacji .... Bo myślę ,że jakoś on może blokować (opóźniać) włączenie wentylatora ale to się okaże ... Jak coś zdziałam to napiszę dla potomnych ... Pozdrawiam ...

    Niestety odłączenie czujnika nic nie zmieniło no i cały czas wentyl. załącza się przy 100 st i zbija do 90 st i tak w kółko ...