Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chiński skuter t4 50ccm/80ccm, zaczął kopcić i brać olej.

luc658 23 Lut 2010 10:29 18042 11
  • #1 23 Lut 2010 10:29
    luc658
    Poziom 8  

    Witam. Mój problem ze skuterem zaczął się po wymianie cylindra i głowicy na 80cm. Mianowicie zaczął kopcić i brać olej, podejrzewam głowicę. Dostarczono mi ją w częściach i być może źle ją poskładałem a może jest coś innego ? Czekam na opinie i porady. Z góry dziękuję.

    3 11
  • Pomocny post
    #2 23 Lut 2010 22:38
    Robert888111
    Poziom 14  

    Sprawdz pierscienie na tloku.

    2
  • #3 24 Lut 2010 23:03
    luc658
    Poziom 8  

    Sprawdzałem rutynowo cały silnik. Cylinder i tłok były czyste, pierścienie nie zdarte/spękane, potwierdza się to tym że silnik ma niezłego kopa.
    Na razie tak to zostawię, najwyżej będę dolewał oleju.
    Dzięki za poradę.

    5
  • #4 24 Lut 2010 23:31
    andriu125
    Poziom 9  

    Założyłeś uszczelniacze na zaworkach przy regulatorze ?? A może nie dociśnięte są i olej ciągnie ? Śruby głowicy dociągnięte na krzyż? Pierścienie jak ustawiasz to co 1/3 tłoka powinien być jeden pierścień (to przecięcie) jak są w jednej pozycji wszystkie to może pobierać małe ilości oleju. Te pierścienie miały może na sobie jakieś faski lub natoczenia? to też ma wpływ na zgartanie oleju z gładzi cylindrycznej.

    1
  • #5 26 Lut 2010 01:26
    Robert888111
    Poziom 14  

    andriu125 napisał:
    Pierścienie jak ustawiasz to co 1/3 tłoka powinien być jeden pierścień (to przecięcie) jak są w jednej pozycji wszystkie to może pobierać małe ilości oleju

    To sa zamki. Nie da sie inaczej pierscieni zalozyc.
    A pierscienie sa w dobrej kolejnosci i nie sa odwrotnie?

    1
  • #6 26 Lut 2010 08:58
    luc658
    Poziom 8  

    Raczej pierścienie są dobrze zał, zgarniający (otoczka harmonijka otoczka, dobrze poskładany i zazębiony) na dole dwa uszczelniające u góry inaczej się nie da. Nie pamiętam teraz dokładnie ale rowek na zgarniającym jest trochę szerszy, ja stawiam na uszczelniacze na zaworach. Może były z jakiegoś kiepskiego materiału i się rozszczelniły. Przypominam jeszcze raz, silnik ma porządnego kopa i pędzi do 80 km/h. Nie sądzę żeby z tłokiem i pierścieniami było coś nie tak.

    1
  • #7 26 Lut 2010 11:18
    Robert888111
    Poziom 14  

    To uszczelnienie rzeczywiście jest marne, może któryś był uszkodzony, albo niedokładnie je założyłeś. Jak zdejmiesz głowicę zobacz, pod którym grzybkiem jest zapocone. Masz możliwość przełożenia tego ze starej głowicy? Te elementy są takie same.

    2
  • #8 26 Lut 2010 15:48
    luc658
    Poziom 8  

    Mam kompletną (oryginalną) głowicę, jednak że jest to głowica 50ccm .Jeździłem na niej z cylindrem 80 ccm, ale nie pamiętam czy kopcił czy nie. Może ją założyć i sprawdzić co się będzie działo, ale czy będzie miał te same osiągi, co o tym myślicie?

    0
  • #9 26 Lut 2010 22:22
    Robert888111
    Poziom 14  

    Nie przekladaj glowicy, bo nawet go nie odpalisz. Bedzie za duze cisnienie.

    1
  • #10 27 Lut 2010 13:08
    laserbeam
    Poziom 10  

    Nieprawda że nie odpali. Odpali i będzie chodził, może na tej głowicy spokojnie jeździć aż do bólu. O ile ma wklęsły tłok.

    3
  • #11 27 Lut 2010 15:08
    Robert888111
    Poziom 14  

    W kazdym skuterze, w ktorym zakladalem wiekszy cylinder nie dalo sie pojsc na oszczednosc i zostawic starej glowicy. Rozrusznik z ledwoscia obracal silnik. Po za tym, sa wieksze grzybki.

    Do autora tematu:
    Nie pisales na poczatku ze na starej glowicy nie bylo problemu, byloby mniej zachodu i praktycznie odpowiedziales sobie sam. Chociaz ciekawi mnie, ze kompresja nie byla za duza. Porownaj obie glowice, musi byc jakis feler przy uszczelnieniu. Jak to mowia, na odleglosc nikt dziecka nie zrobi, wiec musisz znales feler sam. Temat chyba do zamkniecia.

    1
  • #12 01 Mar 2010 11:10
    luc658
    Poziom 8  

    pisałem że nie pamiętam czy na seryjnej głowicy kopcił ,nic także nie wspominałem że kompresja jest słaba ,wręcz przeciwnie,skuter jest mocny i zrywny.
    reszta zabawy to układ napędowy,ale to inna bajka.
    mój temat dotyczył ,co może być przyczyną że mój skuter kopci i bierze olej.
    ale widzę że wasza wiedza nie jest wcale większa niż moja i dlatego zamykam temat.
    mimo to wszystkim wielkie dzięki
    luc658.

    1