Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 Avant 2001r Adaptacja ABS i ESP

adrian888 23 Feb 2010 15:52 8179 13
  • #1
    adrian888
    Level 11  
    Witam kolegów. Jestem posiadaczem Audi A4 1.9 AJM Avant. Po jakimś czasie wyskoczył mi na liczniku wykrzyknik z pikaniem 3 razy oraz palą się kontrolki ABS i ESP. Podepnełem pod Vaga i wyskoczyły następujące błędy

    Numer części 8D0 907 389 D Sterownik Typ: ABS/ESP FRONT D56

    01044 - Control Module Incorrectly Coded
    35-00 - -
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    66-10 - Not Matched - Intermittent
    i raz na jakiś czas włapuje taki błąd 18057

    Wyczytałem co te błędy oznaczją ale gdy wchodzę w blok pomiarowy 005 to czujnik skrętu G85 pokazuje stopnie i jak jest kierownica na środku to jest 0 stopni jak potrzeba. Może któryś z kolegów podpowiedziałby jak wykonać tą adaptacje, może to pomoże w zniwelowaniu tego problemu.
  • #2
    saly
    Level 32  
    Wykonaj jazde adaptacyjną, musisz jechać bardzo stabilnie, bez zrywów, i skręcać spokojnie na maxa kierownicą od lewej do prawej.
    W twoim audi zawsze porozlączeniu aku będzie czekał na jazde testową.
  • #3
    adrian888
    Level 11  
    OKI Kolego. Jutro sprawdzę i dam znać czy coś wyszło.
  • #4
    adrian888
    Level 11  
    Witam. Jednak to nie pomogło:( nadal krzyczy wykrzyknikiem.
  • #6
    adrian888
    Level 11  
    Dzięki kolego. Jutro jak znajdę czas to się pobawię z tym. Pozdrawiam
  • #7
    adrian888
    Level 11  
    Witam. Poradziłem sobie z adaptacją i kontrolki pogasły:) Jeszcze dwa pytanie mam do kolegów otóż mam jeszcze problem z błędnym wskazaniem wskaźnika poziomu paliwa dochodzi do 1/4 baku i poniżej nie schodzi, oraz z wyświetlaniem temperatury zewnętrznej. Raz pokazuje dobrze a jakieś 2 dni temu jak wracałem ze szkoły sobie to miałem -50C i nie wiem o co kaman z nim:(
  • #8
    ITKIM
    Level 14  
    sprawdź połączenie z czujnikiem temperatury, najprawdopodobniej kostka przy samym czujniku jest zawilgocona lub przetarł się kabel.Co do wskaźnika wykonaj test zegarów, zerknij w bloki pomiarowe ile paliwa w baku widzi zegar.
  • #9
    adrian888
    Level 11  
    Witam. Wykonałem test zegarów i wskaźnik jak powinien sie zatrzymać na środku to zatrzymuje sie prawie na 3/4 kreski. Da się to jakoś zniwelować. W sieci wyczytałem że to może być pozostałość po kąbinacji z licznikiem. Jak temu zaradzić?
  • #10
    saly
    Level 32  
    Może ktoś kręcił budzik, albo naprawiał, sam w A4 po lifcie kilka razy naprawiałem zacinający si wskaźnik temperatury. Może ktoś naprawiał albo cofał i źle ustawił, nie pozostaje nic innego jak wyjąć, rozebrać budzik i wyzerować.
    Opel ma możliwość regulacji odchyłki wskaźnika poprzez techa ale audi chyba nie.
  • #11
    adrian888
    Level 11  
    No dobrze kolego ale jak wyzeruje jego na nowo to pewnie imo poleci??
  • #12
    saly
    Level 32  
    Czemu immo miało by się wysypać od rozebrania budzika, jak odłączysz aku i nie zrobisz żadnego spięcia, będziesz miał szczęści że ładunek elektrostatyczny nie przeskoczy to powinno się udać, robiłem te liczniki, i nic się nie działo. Trochę ciężko się je wyciąga, ale da się zrobić to nawet bez zdejmowania kierownicy, tylko trzeba popuściś śruby które trzymią kolumne, wtedy kierownica trochę się opuści i budzi łatwiej wychodzi, a same wtyczki trudno wypiąć mocno trzymają, ale można wyjąć je od dołu jak budzik będzie odkręcony awtedy jest lepszy dostęp do zatrzasku wtyczki.

    A i po rozłączonym aku ponowna adaptacja pozycjonera kierownicy dla ESP
    Powodzenia
  • #13
    adrian888
    Level 11  
    No dobrze kolego a co trzeba zrobić żeby wyzerować budzik? Potrzebny jakiś fejs do tego czy jak?? Czy po prostu mam jechać do medyka co się zajmuje licznikami?? a może sam sobie poradzę? Pozdrawiam
  • #14
    saly
    Level 32  
    Trzeba wyjąć zegar zdjąć przezroczysty przód licznika i podwarzyć wskazówke nożem owiniętym w coś miękkiego, potem założyć delikatnie w położenie np. max i nie wciskać, potem przekręcić lekko do oporu w lewo i potem mocniej do zera. Docisnąć wskazówke i załóżyć budzik. Robótka na 40min. Żadnych fejsów poprostu mechanicznie wyzerować.