Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel corsa 1.2,easytronic,problem ze skrzynią biegów 5-MTA-1

misiozol 23 Feb 2010 17:35 32537 28
Texa Poland
  • #1
    misiozol
    Level 33  
    Witam mam problem ze skrzynia biegów w oplu corsie 1.2 01r easytronic 5-MTA-1 (tak przynajmniej kts twierdzi ze to ta skrzynia)
    ta skrzynia jest krzyżówka manuala z automatem (manual sterowany elektronicznie)

    w kts mam następujące błędy i F na wyświetlaczu skrzyni , było mnóstwo innych ale auto jeździło po fachowcach i każdy odłączał zapewne wtyczki .

    P1735 Transmission control malfunction
    P1732 Transmission control malfunction

    nie dają się one usunąć wskazują na ecu skrzyni , jakieś pomysły co z tym można zrobić i czy da się zrobić?
  • Texa Poland
  • #3
    misiozol
    Level 33  
    No niestety nie ma żadnych błędów wskazujących na uszkodzenie wybieraków oraz silniczków nimi sterującymi.
  • #4
    transgear
    Level 11  
    czy te 2 błędy są na stałe? czy tylko były sporadycznie?
  • #5
    misiozol
    Level 33  
    Stałe niekasowalne . a co było wcześniej to nie wiem auto dostałem w takim stanie niejeżdżącym nie ma żadnych dodatkowych błędów wyskakujących auto stało 6 miesięcy (jeździło po rożnych fachowcach i błędów była cala masa w sterowniku czyli zapewne wszystkie wtyczki były odłączane na włączonym zapłonie ) w końcu trafiło do mnie wszystkie wykasowałem bo były nie wiarygodne po tylu próbach napraw poprzez innych nie jestem w stanie stwierdzić które sterownik znalazł a które zostały sztucznie nabite ,tylko te 2 zostały .
  • #6
    transgear
    Level 11  
    P1732 -2-3 Shift Malfunction (2-3 zmiana odłączone/nieprawidłowość)
    P1735 -First Gear Switch Circuit Malfunction (zmiana 1-go biegu przerwa w połączeniu)
    Wydaje mi się,że problem dotyczy tych dwóch nastawników na skrzyni.Ich działanie nie ogranicza się tylko na wykonaniu polecenia od sterownika,wewnątrz (podobnie jak w nastawniku przepustnicy i np. zaworach EGR) jest umieszczony czujnik pozycji,który ma za zadanie monitorować jego aktualne położenie.Jeśli ulegnie zabrudzeniu może powodować takie zakłócenia i nawet TECH2 nie wskaże bezpośrednio usterki.
  • Texa Poland
  • #7
    misiozol
    Level 33  
    W/g moich kodów z TIS wychodzi

    P1735 Gearbox parameter not learned
    P1732 Gearbox geometry

    P1735 wskazuje ze eeprom skrzyni nie jest zaprogramowany a P1732 wskazuje na usterkę najpierw siłowników a potem ECU , zobaczymy jutro .
  • #8
    sosrobert
    Level 2  
    witam
    mam te same kody, wygląda to tak jakby siliki wybieraka nie "widziały w jakiej pozycji się znajdują", pytanie czy montując drugi kpl silników są jkies znaki badz ustalone połozenie montżu?- tak sie złożyło że mam zamówione używane będą na dniach.
    fajny easytronic jest ale jak sie sp...li to kichanigdzie nie można zlecic naprawy - w serwisie w elblągu padł tekst panie ale my automatów nie naprawiamy
  • #9
    misiozol
    Level 33  
    No niestety siłowniki sprawdzone jeden był zaolejony w środku ale nic poważnego został wyczyszczony , błędy pozostały i nie dają sie wykasować. sosrobert jest znak na położenie neutralne tylko musisz zaznaczyć sobie na zębatce od silniczka i zwróć uwagę ze ona nie jest w stanie sie okręcić w kolko bo są odbojniki (wybierak lewo prawo ) ,a góra dol jest ustalany sprezynowo jak wyciągniesz silniczek i wstawisz inny to dźwignia sama sie ustali na zero po lekkim poruszaniu daj znać jak poszła naprawa i czy musiałeś nauczyć skrzynie od nowa czy od razu zaskoczyła
  • #10
    sosrobert
    Level 2  
    -techem 2 jest opcja nauka pracy wybieraka-
    odboje???, masz na mysli złożony wybierak, po zdemontowaniu silników krecą sie bez ograniczeń, jutro bede miał na podłożenie to sie okaże.
  • #11
    misiozol
    Level 33  
    Tak zgadza sie po wyciągnięciu kręcą sie w kolko ale jak jest złożony to jest wycięcie na zębatce na (samym końcu zębatki) i mała nadlewka w obudowie .
  • #12
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie objawy, co na wyświetlaczu, jaki przebieg?
  • #13
    misiozol
    Level 33  
    Objawy jak w pierwszym poście ,przebieg około 44t mil
  • #14
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A mechanicznie wszystko gra?
  • #15
    misiozol
    Level 33  
    Tak mechanicznie wszystko gra sprzeglo jest w porządku i biegi tez są sprawdzone ,mechanicznie nic jej nie dolega.
  • #16
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Raczej sterownik leży.
    Wiem że je naprawiają, ale auto raczej nie u nas stoi (tak się domyślam)
  • #17
    misiozol
    Level 33  
    Własnie jestem w trakcie naprawy tego sterownika ,zobaczymy Jakie beda rezultaty .
  • #18
    mabos1
    Level 19  
    Jak sie nie da naprawić polecam zapomnieć o tym pseudo automacie.
    W bardzo prosty sposób można go przerobić na manuala i tez problemy sie kończą.
    Strona mechaniczna jest praktycznie banalna.
    Wymiana lewarka dźwigni zmiany biegów, cięgna, oraz wymiana podstawy pedałów hamulca i sprzęgła.
    Później tylko mała przeróbka instalacji elektrycznej i przeprogramowanie sterownika silnika przyrządem Tech2
  • #19
    misiozol
    Level 33  
    mabos1 może dla ciebie jest problemem naprawa takiego sterownika i byś wszystko przerabiał na manual , ale jak by ludzie chcieli jeździć tylko manualami to nikt by automatów nie produkował , a ta skrzynia wymiata a ze się czasami sterownik wiesza no cóż nie ma aut które się nie psuja nawet te nowe są czasami do poprawki bo producent zrobił jakiś błąd produkcyjny.A swoja droga rada żeby przerobić na manuala to żadna rada.
  • #20
    mabos1
    Level 19  
    Tu już nie chodzi o to czy to problem czy nie.
    Osobiście już kilkakrotnie udawało mi sie coś takiego naprawić czy to w Oplu czy chociażby w VW Lupo właśnie takie "wajchomatiki". Ja tylko napisałem jakie jest rozwiązanie i jakie decyzje podejmują klienci bo czasami za naprawę ciężko im zapłacić to wolą przerobić.
  • #21
    misiozol
    Level 33  
    Hmm no cóż waluta płatnicza jest euro :) a jak by klient chciał manuala to by kupił sobie w tym samym roczniku za 500euro w stanie idealnym, a tego zezłomował a nie się fatygował z naprawa co kraj to obyczaj :)
  • #22
    Andrzej04
    Level 14  
    Witam,
    w załącznikach jest przedstawiona procedura kontrolna przy zarejestrowanych błędach P1732 i P1735 w Corsie-C. Podejrzewam, że KTS nie poradzi sobie z tym problemem. Najprawdopodobniej będzie konieczne przeprowadzenie procedury uczenia parametrów skrzyni biegów, a robi to TECH-2.
  • #23
    misiozol
    Level 33  
    Mam Tech2 i kts po prostu szybciej mi kts jakoś , wszystko wskazuje na sterownik czekam na podzespoły , a to co podrzuciłeś już sprawdzałem ale dzięki mimo to.
  • #24
    misiozol
    Level 33  
    Witam czesci przyszly ,sterownik naprawiony autko smiga przepieknie , temat zamykam i mozna go usunac ,dzieki wszystkim za pomoc .
  • #25
    Jericho24
    Level 20  
    Odkopię.

    Wyskoczyły mi błędy P1732 i P1735 - Opel Meriva z16xe easytronic.

    Rok temu kupiłem auto i od początku skrzynia dziwnie pracowała, tzn. często 2ga była wrzucana z mocnym uderzeniem , a kolejne biegi też były wrzucane z lekkimi uderzeniami słyszalnymi i wyczuwalnymi w kabinie. Auto jeździło w większości czasu płynie, pełzało w korkach jak zwykły automat, tylko te twarde wbijanie biegów było denerwujące.
    Od ok 3ech tyg. doszły wibracje na wstecznym biegu po dodaniu gazu.

    Pojechałem więc na zaprogramowanie położenia sprzęgła z nadzieją, że dolegliwość zniknie.
    Niestety, procedura nastawy sprzęgła zakańczała się zawsze niepowodzeniem na "Synchro step 7 - sequental error" czy jakoś tak. Procedura wywalała błędy P1732 i P1735, których wcześniej nie było.

    Jedyne co udało się zrobić to przyuczenie skrzyni.

    Po powyższym zabiegu skrzynia świruje. Trzeba dać więcej gazu by auto ruszyło, jak wbije 2kę to się zastanawia co z nią zrobić, czy jechać dalej, czy przytrzymać przez chwilę na półsprzęgle. Przy hamowaniu raz zgasł silnik. Auto nie potrafi już pełzać w korku, przy ruszaniu pojawia się kangurek, albo mocny strzał z sprzęgła.
    Co mogło paść?
    Czy znacie kogoś w Szczecinie lub okolicy kto ogarnia te skrzynie i nie naprawia metodą prób i błędów?
  • #26
    rob4028
    Level 25  
    P1732
    Geometria skrzyni biegów

    •Mechaniczna usterka komponentu/systemu
    •Przełączniki położenia przekładni wskazują na nieprawidłową kombinację.
    P1735
    Parametry skrzyni biegów nie zapamietane

    •Następujące moduły sterujące nie są całkowicie zaprogramowane:
    Przekładnia mechaniczna z funkcją automatycznej zmiany biegów
    •EEPROM zawiera tylko programowanie wstępne (EEPROM nie jest zaprogramowany przez firmę Opel)

    Następstwo:
    •Na Info Display wyświetlone będzie "F".
    •Aktywowany zostanie tryb awaryjny "Zatrzymanie elementów nastawczych sprzęgła i skrzyni biegów"

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ja sprawdziłbym przesuwki w skrzyni pod kątem wytarcia. P1732
    P1735 jest następstwem P1732.
    Miałem taki przypadek - wytarta przesuwka i silnik nastawczy przechodził poza zaprogramowany punkt oporu , co za tym idzie -"F"
    "wykonaj (naukę parametrów skrzyni biegów) -po naprawie- przy pomocy TECH 2"
  • #27
    Jericho24
    Level 20  
    Auto oddałem do mechanika. Na dzień dobry sprawdził stan oleju na skrzyni, i okazało się że był znaczny ubytek, a na korku skroplona woda.
    Wymienił olej, wymienił płyn hamulcowy bo był bardzo zabrudzony, zrobił adaptacje i skrzynia działa OK. Koszt 400zł.

    Niestety nie znikło wyczuwalne uderzenie przy zmianie biegów.
    Przy okazji stwierdzono urwaną jedną poduchę pod silnikiem i na 1 wahaczu, i te uderzenia mogą być tym spowodowane.
  • #28
    rob4028
    Level 25  
    powinien zrobić jeszcze naukę punktu styku.
    Bez tego moduł sprzęgła , nie wie dokładnie w którym miejscu zaczyna brać sprzęgło , ale jest nadzieja że się sam przyuczy.
  • #29
    Jericho24
    Level 20  
    Nie no zrobił. Auto potrafi już "pełzać" w korku. Rusza normalnie, tak samo jak przed usterką.
    Szkoda tylko, że 2ka pozostała bez zmian i wbija się najwcześniej przy 2,5tyśrpm, ale to raczej wina samych przełożeń skrzyni F17(+)WR (MTA).

    Parę dni temu kupiłem drugą Merivę,tylko że silnik z16exp i skrzynia F17+ER (MTA) o dłuższych przełożeniach i 2ka wchodzi już przy 2tyśrpm i delikatniej, co mnie cieszy.