Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buczenie na zmontowanym wzmacniaczu TDA2004

gutekhkey 23 Lut 2010 19:30 3589 11
  • #1 23 Lut 2010 19:30
    gutekhkey
    Poziom 8  

Witam.
    Po złożeniu ukladu według schematu w głośniku buczy. Czy wie ktoś jak temu zaradzić?? Jestem początkujący i nie wiem za bardzo co zrobić. Może jest jakiś działający schemat pod TDA 2004? Dodam, że szukałem po elektrodzie co się dało, co post to inne odpowiedzi, ale jednoznacznej nie uzyskałem. Proszę o porady - trafne, jednoznaczne odpowiedzi. Załączam schemacik:

Buczenie na zmontowanym wzmacniaczu TDA2004

1 11
  • Sklep HeluKabel
  • #2 24 Lut 2010 09:54
    jacekko63
    Poziom 30  

Buczenie spowodowane jest najprawdopodobniej słabą filtracją napięcia zasilającego,lub brakiem ekranowania np.długie przewody wejściowe nieekranowane.

0
  • #3 24 Lut 2010 14:07
    gutekhkey
    Poziom 8  

O filtracji nie ma co za bardzo mówić ponieważ układ zasilam bezpośrednio z akumulatora samochodowego (nie podłączonego w samochodzie).
    Jakieś inne wskazówki?
    Czy prowadzenie przewodów do kostki TDA2004 ma znaczenie (nie mogłem wlutować bezpośrednio w płytkę więc lutowałem od płytki na taśmie 11 żyłowej do układu na radiatorze) ?

Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

Problem prawie rozwiązany. Odlutowałem przewód od pierwszej nóżki kostki TDA2004 - cisza. Pęsetą dołączam przewód do nóżki - buczenie. Powodem buczenia prawdopodobnie jest właśnie przewód sygnałowy. Tylko jak tamu zapobiec? Jakiś kondensator między przewodem a nóżką? Czy zwykłe ekranowanie sygnału pomoże?
    Jestem otwarty na propozycje.

0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 24 Lut 2010 20:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Lut 2010 09:01
    gutekhkey
    Poziom 8