Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 2.0 DTI 04' nie kręci rozrusznik

ozi-77 23 Lut 2010 19:47 8488 6
  • #1 23 Lut 2010 19:47
    ozi-77
    Poziom 15  

    Witam. Posiadam w/w samochód i mam problem, mianowicie: samochód nie zapala tzn. po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kręci, na liczniku świeci sie tylko kontrolka akumulatora, hamulca ręcznego, poduszki i kierownica z wykrzyknikiem. Dodam jeszcze że przekręcając kluczyk w stacyjce lampki nie przygasaja, wykluczam akumulator i rozrusznik bo jak dałem plus bo rozrusznika 'na krótko' to kręci normalnie ale nie zapala. Podłanczałem samochód pod komputer ale nie można sie skomunikować z komputerem samochodu. Mam wrażenie że gdzies nie ma masy albo +, jeśli ktoś miał podobną sytuacje to prosze o jakieś wskazówki. Pozdrawiam. Krzysiek:?:

    0 6
  • #2 24 Lut 2010 11:37
    r_afaello
    Poziom 14  

    Kiedyś znajomy w swoim aucie miał podobny problem. Z tego co pamiętam u niego problem był w kluczyku. Chyba bateria była słaba i immobilizer świrował.

    0
  • #3 24 Lut 2010 11:42
    ozi-77
    Poziom 15  

    Kluczyk raczej odpada bo centralny działa, myśle że ECU na pompie wtryskowej jest uszkodzone i dlatego nie można sie z nim połączyć komputerem

    1
  • #4 24 Lut 2010 11:48
    damdam

    Poziom 33  

    Stawiam na CAN.

    0
  • #5 24 Lut 2010 18:18
    wopor
    Poziom 32  

    witam, czy była jakaś naprawa lub stłuczka? kol damdam ma racje brak pewnie komunikacji po Canie, z opisu wyglada że moze nie łączyc a ABS , sprawdzaj po kolei zasilania, bezpiecznini dobre?, zasilanie na gniazdo masz?,powodzenia

    0
  • #6 25 Lut 2010 10:04
    damdam

    Poziom 33  

    sprawdź połączenia CAN przy ABS, oraz ... na ścianie grodziowej w pobliżu przekładni kierowniczej jest wtyka łącząca CAN zdaje się ABS z ECU.

    0
  • #7 13 Kwi 2010 01:14
    ozi-77
    Poziom 15  

    Witam ponownie, problem został rozwiązany mianowicie kupiłem używaną pompe wtryskową (po numerze starej) zamontowałem do auta i wszystko normalnie zaczęło świecić na liczniku, rozrusznik nie kręcił bo musiałem wpisać pin do nowego ECU, dodam jeszcze ze jeśli kupujecie używaną pompe wtryskową (pisze o tej na dwie wtyczki) to musicie mieć pin żeby ją wylogować i wpisać nowy pin, inaczej lipa, jeśli nie dostaniecie go od sprzedającego to trzeba mieć jakiś układzik w serwisie OPLA bo bez dowodu rejestracyjnego nie chcą dawać, dodam jeszcze że trzeba mieć nr. VIN z tego samochodu z którego pochodzi pompa, jeśli sprzedający nie zna VIN można go odzyskać po zamontowaniu pompy w samochodzie i podłączeniu się komputerem, ja użyłem do tej operacji OPCOM, dodam że mażna nim zrobić dużo rzeczy koszt około 300 zł, jak ktoś jeżdzi OPLEM to naprawde warto zakupić, koszt PIN w serwisie to 120 zł, w razie problemów podaje swoje GG 3858574:D:D:D

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze że byłem zmuszony kupić inną pompe bo ktoś już przy niej grzebał i widocznie uszkodził ECU które sie na niej znajduje, można to czasami zobaczyć po izolacji na kablach które łączą pompe z ECU

    0