Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

system chłodzenia - 5 wiatraków - inny zasilacz

deer_pl 23 Lut 2010 21:16 2889 12
  • #1 23 Lut 2010 21:16
    deer_pl
    Poziom 9  

Witam. W sprawach elektroniki jestem kompletnym początkującym. O schematach wiem niewiele, albo prawie nic. Chciałbym zrobić prosty system chłodzący, nie korzystając z zasilacza komputerowego. Czy to co namalowałem niżej ma jakiś sens? Czy te wiatraczki chociaż trochę by pożyły? Czy podłączenie tego pod takie natężenie prądu spali je w moment?

system chłodzenia - 5 wiatraków - inny zasilacz

Czy ta druga kostka porcelanowa coś zmienia i czy nie lepiej by było podłączyć wszystko pod tą pierwszą za zasilaczem? Wiem może to głupie pytanka - przepraszam z góry że zabrałem komuś chwilkę czasu. Wszystkie wiatraczki są komputerowe - takie jak od zasilacza. Niestety prawie każdy "z innej parafii". Ten zasilacz to jedyny 12-sto volt-owy jaki znalazłem w domku. Mam jeszcze jakieś słabsze - ładowarki do telefonów, ale one przy takim podłączeniu ledwo co się kręcą :(

Te dwa wiatraczki co są do 15V max to pewnie i by pożyły trochę. Niestety nie ma na nich żadnej informacji o natężeniu prądu. Pięć wiatraczków - każdy pewnie po 0,1A-0,2A - marne szanse żeby pożyły długo?

Ta druga kostka to dalej połączenie równoległe, czy jakiś typ podłączenia równoległe-szeregowego? Bo już mi się zakręciło w głowie od czytania wikipedii.

0 12
  • #2 23 Lut 2010 21:33
    kolokat
    Poziom 26  

To zasilacz impulsowy jest... Więc drastycznie spadnie Koledze napięcie, przez co wiatraki będą działać, jak te, podpięte do ładowarki od telefonu.

Edit:
    Niezależnie od podłączenia, czy to szeregowo, czy równolegle, takie rozwiązanie nie zda egzaminu.

0
  • #3 23 Lut 2010 21:35
    faradek
    Poziom 14  

Kolego podłącz to tak jak na rysunku, nic się nie ma prawa spalić. Jest to oczywiście połączenie równoległe.