Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przerobienie tokarki. Czy elektronika zastąpi przekładnię

24 Feb 2010 09:45 4160 7
  • Level 22  
    Witam forumowiczów! Od kilku dni posiadam tokarkę rewolwerową starego typu - HCP RVM 40.
    Tokarka nie posiada możliwości toczenia gwintów, ponieważ brak jest typowych przełożeń na posuw suportu - np. przekładni Nortona. Czy zastosowanie enkodera na oś głowicy, silnika z enkoderem na posuw suportu + odpowiednia elektronika (PLC?) jest w stanie zastąpić przekładnię? Jaki jest koszt takich urządzeń (jestem elektrykiem/elektronikiem, jestem w stanie wszystko sobie sam zainstalować, zaprogramować, potrzebny tylko pomysł co i jak). Czy ktoś z Was wykonywał już podobną przeróbkę?
    I drugie pytanie - wraz z tokarką nie otrzymałem konika, jest uchwyt rewolwerowy na drugim suporcie, ale bez wyposażenia. Brak też kilku gałek na dźwigniach, czy ktoś wie gdzie o takie rzeczy mogę pytać? Na allegro nie znalazłem.
    Pozdrawiam!
  • Level 15  
    Obawiam się, że toczenie gwintów w takim układzie będzie niewystarczająco dokładne. Największy problem może pojawić się przy ustawieniu narzędzia do kolejnego przejścia.
    Potrzebna jest dokładność liczona w mikrometrach - będziesz w stanie coś takiego osiągnąć??
  • User removed account  
  • Level 22  
    Do toczenia gwintów dokładnośc 0,001mm? To nie przesada? Tokarz przecież toczy na posuwie, ale też niejako "z ręki" bo oś noża tokarskiego ustawia sam, na czuja, aby po prostu nakręciła się nakrętka. To wymaga też wprawy - aby gwint nie był za głęboki, ani za płytki. Myślę, że taka realna wymagana dokładnośc nie jest lepsza niż 0,1- 0,2 mm.