Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co to za układ scalony w komputerze Voyagera 3.0l 91' -?

Gapiszon 24 Lut 2010 12:35 1175 3
  • #1 24 Lut 2010 12:35
    Gapiszon
    Poziom 10  

    Witam.
    Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu układu 14 nóżkowego o oznaczeniu:

    4374040
    Z 9014

    Jest to układ zainstalowany w komputerze samochodu m-ki Plymouth Voyager z silnikiem V-6, poj. 3.0l. z 91roku. Nie jestem pewien, czy ten układ jest uszkodzony, ale od jego dwóch nóżek bezpośrednio idą sygnały do zegarów na desce rozdzielczej, które obecnie "zamarły". Zegarami tymi są: ładowanie akumulatora, poziom paliwa, ciśnienie oleju i temp. wody. Nie świecą też lampki kontrolne w tablicy. Bardzo proszę Was Koledzy o pomoc w tej sprawie, ponieważ nie znając tego układu, trudno zlokalizować co nawaliło?
    Pozdrawiam i oczekuję na sugestie.

    Darek N.

    Co to za układ scalony w komputerze Voyagera 3.0l 91' -?

    0 3
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 25 Lut 2010 04:58
    Dioda52
    Poziom 27  

    Ukladow z komputera nigdzie nie kupisz. Sa zamawiane bezposrednio przez producenta konkretnie do tego celu. Jedynie sprawdz, czy napewno jest uszkodzony, po przez podlaczenie masy lub plusa przez opornik 1k-100Ω do zegarow, ale wczesniej odlanczajac komputer. Jesli zapali sie to byc moze uszkodzony jest komputer. Co prawda nie wydaje mi sie aby zasilanie szlo z komputera tylko idzie bezposrednio z bezpiecznikow poprzez stacyjke. Sprawdz wszystkie bezpieczniki. Wedlug mnie to sygnaly wchodza z licznikow do komputera. Sprawdz czy sa napiecia na bezpiecznikach po wlaczeniu kluczyka.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 25 Lut 2010 08:05
    Gapiszon
    Poziom 10  

    Witam-@
    Dzięki za odpis,a mogę liczyć na info. o tym ustrojstwie w sensie,jakie "toto" wykonuje funkcje,do czego jest stosowany,jak "go" można sprawdzić,czy nie jest uszkodzony,bo w zasadzie to jest priorytetem mojej ciekawości.Jak pisalem we wcześniejszym poście,uklad ten pracuje w tzw. "ECM"-engine computer module-i zachodzi podejrzenie,że ulegl uszkodzeniu.Ale - i tu jest problem,jak go sprawdzić-?Bo być może nie jest wcale uszkodzony,a awaria ukladu tego "ECM'a" tkwi w innym miejscu calego komputera.Jako laik we wspólczesnej elektronice tak się nim zasugerowalem,ponieważ z jego dwóch końcówek /nóżek/ bezpośrednio do tablicy zegarów odchodzą dwa polączenia (kable) i TYLKO DWA,przy pomocy których tablica zegarów pokazuje kierowcy wszystkie odczyt /parametry/ pracy auta:ciś.oleju,temp.wody,ilośc paliwa,ladowanie aku i wiele innych też,,,,tymi DWIEMA nóżkami idą sygnaly do zegarów i jak sprawdzić-czy wogóle z tych nozek wychodza,,,,
    Pzdr. Darek N.
    https://obrazki.elektroda.pl/18_1267072485.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/18_1267072485_thumb.jpg

    Dodano po 2 [godziny] 27 [minuty]:

    Witam-@
    Dzięki za pomoc i sugestie z Twojej strony;Piszesz między innymi,cyt:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    >>>>>Jedynie sprawdz, czy napewno jest uszkodzony, po przez podlaczenie masy lub plusa przez opornik 1k-100Ω do zegarow, ale wczesniej odlanczajac komputer. Jesli zapali sie to byc moze uszkodzony jest komputer. Co prawda nie wydaje mi sie aby zasilanie szlo z komputera tylko idzie bezposrednio z bezpiecznikow poprzez stacyjke. Sprawdz wszystkie bezpieczniki. Wedlug mnie to sygnaly wchodza z licznikow do komputera. Sprawdz czy sa napiecia na bezpiecznikach po wlaczeniu kluczyka.<<<<<------
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    O.K-ale jak mam sprawdzić ten uklad /scalak/-gdy wg. Twoich porad,pouczeń-muszę odlączyć komputer,a wlaśnie ten uklad jest w ten komputer wlutowany-??
    A jeszcze proszę o wytlumaczenie Twoich slów:
    po przez podlaczenie masy lub plusa przez opornik 1k-100Ω do zegarow,,,,,,,,,
    Tzn.-że pomijając sam komputer mam do tablicy zegarów w te punkty (piny) zamiast kabli z komputera,a w zasadzie od tych dwóch nóżek nie znanego nam,a i chyba innym forumowiczon też ---scalaka~~~podpiąć poprzez opornik jak piszesz wyżej,raz plus,a raz minus,,,,,,może i tok Twoich sugestii i porad jest sluszny,tylko co mi Kolego odpowiesz na to,że ja mam taką samą tablicę z zegarami,z tą tlko różnicą,że moja jest w ukladzie "anglo-saskim"-a ta druga w metrycznym i w czasach prawidlowej pracy systemu komputerowego odczytywania wskazań z różnych sensorów obie tablice pracowaly,z tym,że ta "Europejska"-oczywiście blędnie,szybkość (mile/km)-poziom paliwa (litry/galony) itp itd.
    A obecnie obie tablice MILCZĄ-!!!!
    Czy w takim wypadku mam szukać awarii w tablicy-???? i której-w obu-???
    Dodam także,bo nuż mi ludzie o tym pisali,że wszystkie ścieżli na druku,wszystkie punkty lutownicze byly sprawdzone pod mikroskopem wlączenie,a luty---przelutowywane.Oprócz tego wszystkie kable,wiązki polączeniowe-TEŻ-!
    I to nie multimetrem,ale żaróweczką z baterią.Na wszystkie znane sbosoby.Wszystkie bezpieczniki także,a dodam,że masz sluszność,pisząc o bezpiecznikach--bezpiecznik,który powinien zabezpieczyć wlaśnie ten uklad pomiarowy-jest caly i zdrowy,a pozostale,także-!
    Tyle wyjaśnień z mojej strony,a o scalaku na razie nie wiemy NIC,lub prawie nic.
    Dzięki za sugestię,no i czekam na dalsze,,,,
    Milego dnia,,,Darek N.

    0
  • #4 25 Lut 2010 09:07
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zamykam.
    Uważam, że temat został wyczerpany.

    0