Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komunikacja bluetooth:komórka - ATmega32 + BTM222 lub inny

24 Lut 2010 15:02 11000 46
  • Poziom 13  
    Witam!

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub wskazać stronę, z której mógłbym się dowiedzieć czegoś odnośnie podłączania, zasady działania i obsługi modułu bluetooth współpracującego z procesorem ATmega32 ? Krótko mówiąc chciałbym wiedzieć jak stworzyć połączenie ATmega32 + bluetooth z telefonem komórkowym, który miałby sterować robotem. Chodzi mi również o napisanie jak najprostszej aplikacji Java na komórkę, która sterowałaby moim robotem. Jeśli chodzi o ten temat to jestem kompletnym laikiem, ale chętnie się nauczę ;)
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Sprawa jest prosta, odpalasz moduł BT w trybie Slave łączysz go z ATmaega przez port szeregowy i to w zasadzie tyle. Następnie parujesz BT z telefonem i w efekcie masz transparentny kanał komunikacyjny (tzn. nie interesuje Cię co się dzieje pomiędzy BT a telefonem). Dalej pozostaje pisanie aplikacji na Atmega i telefon.
  • Poziom 13  
    Jeśli chodzi o połączenie to tylko tyle ?? ;) Wystarczy, że odpowiednie wyprowadzenia z BTM222 do RS232 w ATmega32 połączę i dam zasilanie a telefon przy parowaniu będzie widział układ jako normalne urządzenie do sparowania? A tak przy okazji to o co chodzi, że go odpalam w trybie " Slave " ?

Wielkie dzięki za odp. i liczę na kolejne :)
    + pomógł ;]

Dodano po 43 [minuty]:

Chciałbym się jeszcze spytać czy nie lepiej byłoby użyć zamiast BTM222 to BTM330 ? Bo jak na tme patrzyłem to BTM222 ma 10m zasięgu a BTM330 100 m zasięgu. I o co chodzi, że BTM222 ma "Protokół komunikacyjny SPP" a BTM330 ma "Protokół komunikacyjny HCI" ? Czym sie to różnie i czego lepiej użyć do komunikacji z telefonem ?

Proszę o odpowiedzi

Dodano po 33 [minuty]: