Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

samsung N130 zacinający się touchpad

24 Lut 2010 18:24 6732 11
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem związany z touchpadem w moim n130. Zacina się on podczas normalnej pracy komputera,szczególnie po podłączeniu modemu i korzystaniu z neta, jest to trochę irytujące, ponieważ ciężko jest nakierować skaczący lub w ogóle niereagujący kursor na konkretne miejsce, czasem przy pojedynczym kliknięciu, kursor przeskakuje kilka centymertów w dół, co bardzo utrudnia pracę. Dodam że nie dzieje się tak cały czas, tylko podczas przeglądania stron. sterownik synaptics touchpad_11.1.3.2, Win XP sp3. W dodatku jest tak gdy, notebook używa baterii, jak i jest zasilany prądem przemiennym więc nie będzie to raczej wina bateryjki. Proszę o pomoc.
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 9  
    z tego co zauważyłem nie ma tego problemu gdy jest podłączony modem iPlus e 169. Podczas gdy podłączę modem huawei e 160g blueconnect sytuacja się zmienia niestety na pierwotną. Być może to tylko wina modemu, którego oprogramowanie zakłoca pracę touchpada, czy coś w tym rodzaju.

    Dodano po 4 [godziny] 22 [minuty]:

    problem rozwiązany, dla wyjaśnienia- usunąłem ster synaptics z kompa, odpowiadający za funkcje touchpada i wszystko jest teraz w normie.

    Dodano po 42 [minuty]:

    jednak momentami się przycina przy pracy modemu... nie wiem co zrobić, może ktoś posiada info na ten temat?
  • Poziom 9  
    kolejnym etapem walki z nieprawidłowym działaniem wskaźnika było zainstalowanie nowych sterów do e 160g. Ciekawe czy w końcu to coś da. Jak na razie to wszystko chodzi płynnie (jak na razie) Myślę, że ostatecznym wyjściem będzie wymiana modemu na inny model powiedzmy ZTE. Z tego co wiem to z moim modelem inni też mają problemy, nawet większe niż ja. Jeśli którakolwiek opcja w końcu zadziała dodam ostateczny post co i jak.
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 11  
    Raffi mam dokładnie ten sam problem od wczoraj. Używam modemu ZTE MF100 i dzisiaj na bateriach i modemie praktycznie nie mogłem pracować. Wczoraj było tylko tyle, że przeskakiwało mi w dół czasami ok 2cm. Też denerwujące. Zauważyłem, że jak zaczynają sie problemy to albo pokazuje sie kursor do przesuwania albo do zoomu. Używam jako przeglądarki Opere. Daj znać czy udało Ci się naprawić problem. pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam, używałem już chyba wszystkich metod aby to samodzielnie naprawić, przywracanie do ustawień fabrycznych, aktualizacje sterowników zarówno modemu jak i touchpada, ale nic z tego cały czas jest ten sam problem. Wszędzie muszę zabierać ze sobą myszkę. Po podłączeniu tego modemu do innego egzemplarza n130, wszystko chodziło już normalnie. Skierowałem maila do Samsunga, opisując problem i o to co mi odpisali:

    Dziękujemy za skorzystanie z Systemu Pomocy Samsung Electronics.
    Prosimy zwrócić uwagę, że ten mail został wysłany z centralnego serwera
    i bezpośrednia odpowiedź na niego nie dotrze do naszych konsultantów.
    W przypadku dalszej korespondencji prosimy ponownie użyć formularza
    znajdującego się na naszej witrynie internetowej: www.samsung.pl.

    Szanowny Kliencie


    W imieniu firmy Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. serdecznie
    dziękujemy za kontakt. W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy
    poinformować:

    Jest to usterka podlegająca naprawie gwarancyjnej. Proszę o kontakt z
    naszą infolinia pod numerem 0 801-172-678 ( z tel stacjonarnego ) bądź
    22 607-93-33 z telefonu komórkowego w celu zgłoszenia netbooka do
    naprawy gwarancyjnej.

    Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

    Z poważaniem
    ------------------------------------------------------------
    Centrum Obsługi Klienta
    Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
    Tel.: 0 801 1SAMSUNG
    0 801 172 678 (pon.-pt. 8-19, sob. 8-16)
    Fax: 0 22 87 44 250
    Witryna: www.samsung.pl


    Wygląda na tożDziękujemy za skorzystanie z Systemu Pomocy Samsung Electronics.
    Prosimy zwrócić uwagę, że ten mail został wysłany z centralnego serwera
    i bezpośrednia odpowiedź na niego nie dotrze do naszych konsultantów.
    W przypadku dalszej korespondencji prosimy ponownie użyć formularza
    znajdującego się na naszej witrynie internetowej: www.samsung.pl.

    Szanowny Kliencie


    W imieniu firmy Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. serdecznie
    dziękujemy za kontakt. W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy
    poinformować:

    Jest to usterka podlegająca naprawie gwarancyjnej. Proszę o kontakt z
    naszą infolinia pod numerem 0 801-172-678 ( z tel stacjonarnego ) bądź
    22 607-93-33 z telefonu komórkowego w celu zgłoszenia netbooka do
    naprawy gwarancyjnej.

    Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

    Z poważaniem
    ------------------------------------------------------------
    Centrum Obsługi Klienta
    Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
    Tel.: 0 801 1SAMSUNG
    0 801 172 678 (pon.-pt. 8-19, sob. 8-16)
    Fax: 0 22 87 44 250
    Witryna: www.samsung.pl

    Wygląda na to, że wiedzą co się dzieje, niebawem odsyłam go do serwisu. Mam nadzieję, że coś z tym zrobią.
  • Poziom 11  
    Ale lipka. Źle mi się robi na myśl, że będę musiał usuwać wszystko z kompa żeby dać im do naprawy. Kupiłem go w Erze. Ostatnio jak reklamowałem telefon to się ciągnęło 2 miesiące. :( Dzięki za info. pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Sprzęt należy zawsze oddawać do autoryzowanego serwisu, wiem jak to bywa z telefonami, na samą odpowiedź czy podlega gwarancji trzeba czekać 3 tygodnie w placówkach serwisowych które pracują tylko na prawach danej firmy, radzę unikać takich napraw a jeśli tak to róbcie fotki stanu telefonu, żeby było wiadomo jak wyglądał on przed naprawą i po ( czasem spada im na podłogę :P ).

    Należy skontaktować się z samsungiem, powiedzieć jaki jest problem. Prawdopodobnie wyślą kuriera po notebooka na wskazany adres. Sprzęt szybko do nich trafi i po około tygodniu powinni go odesłać (może się to jednak przedłużyć) to może być wina głownego koncentratora, więc będą pewnie wymieniać całą płytkę.
  • Poziom 9  
    ogólnie to jeszcze raz podłączyłem modem do innego n130, niestety jest tak samo to wina modemu chyba że seria notebooków jast jakaś trefna. oddam na serwis i zobaczymy.
  • Poziom 11  
    Ja mam inny modem i to chyba nie od modemu zależy. Narazie u mnie problem zniknął i uważam, że to nie jest usterka sprzętowa bo pojawia sie tylko w przeglądarce. Normalnie przy używaniu innych programów wszytsko jest ok. Moze to wina Opery?

    Dodano po 7 [minuty]:

    A może to sieć GSM zakłóca. Nadajnik jest blisko w modemie i to może jest przyczyną. Zwróć uwagę jak silny jest sygnał gdy touchpad się tnie. Im słabszy zasięg z tym większą mocą modem nadaje. A może spróbować modem podłączyć przez przedłużacz USB?
  • Poziom 9  
    niestety to w modemie musi być problem. na Firefoksie jest tak samo, nie ma znaczenie czy modmik jest podłączony bezpośrednio pod usb czy przez kabel, skutek jest taki sam, więc obie opcje odpadają. Na starszym dellu, wszystko śmigało bez problemu. Muszę złapać gdzieś inny modem i zobaczyć czy jest to samo. Tak jak wspomniałem podłaczony był do innego egzemplarza n130 i było podobnie niestety. Internet jest mi potrzebny więc oddanie huawei'a do serwisu nieco skomplikuje mi życie. Może w salonie ery pozwolą mi sprawdzić to przez podłączenie innego.

    Problem czasem też znika, ale to tylko na krótki okres i znów bum, naprowadzenie kursora na jakąś ikonę przyprawia mnie o białą gorączkę. Racją jest to że to występuje tylko gdy modem pobiera i wysyła dane. gdy się go nawet wyjmie z portu w trakcie jego pracy też tak jest. Konfliktów sprzętowych mi nie wykrywa, wszystko jest ok (prawie). Jakiś serwisant by się w tym temacie przydał.

    Będę dalej kombinował, może coś z tego wyniknie.
  • Poziom 9  
    no nie bardzo, był upgrade ale pomógł tylko na trochę, potem znów to samo. Więc nie polecam na dłuższą metę, chodzi na pewno lepiej, ale i tak ma przycięcia.

    Co mogę powiedzieć... I tak mam problem z głowy ponieważ oddałem n130 na reklamację jako niezgodność towaru z umową i piknie:) Lada moment dostanę n150 bo tamtych już nie mają:D Polecam, tylko trzeba długo czekać.

    Pozdrawiam.