Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reno laguna 2.0 idE koło zamachowe

24 Lut 2010 18:42 7967 33
  • Poziom 39  
    Dwumasowe, luz na obwodzie 45 mm do reakcji sprężyn. Nowe serwis 4000 zl. Klient znalazł propozycji pospawania tego koła i złożenia na oryginalnej sztywnej tarczy. Co o tym myślicie i jakie będą efekty?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Usługa na odpowiedzialność klienta, z tym da się zrobić to spawanie miałeś na myśli?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zniszczy z czasem cały układ przeniesienia napędu, z silnikiem włącznie - żadnego tłumienia drgań. O komforcie użytkowania nie wspomnę.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    No mniej więcej tego się spodziewałem. zobaczymy co będzie dzisiaj.
  • Poziom 29  
    manta pisał że ma założyć pospawane na sztywno plus tarcza bez tłumika.Jak koło spawane wytrzyma to coś innego nie wytrzyma i będzie tak jak mówi robokop.Jeśli chodzi o tarczę z tłumikiem to w większości wypadków nie zmieści się pod oryginalny docisk z powodu większej grubości i w ten sposób jeden problem rodzi nowe problemy.Po moich perypetiach ze spawanymi kołami wiem że tego klienta trzeba spławić chyba że da się namówić na nowe koło.A co do wątku przytoczonego przeze mnie wyżej to nie spawy puściły tylko pękł materiał wokół spawów który jest wbrew pozorom bardzo cienki.Myślę że gdyby zastosować więcej punktów spawanych wytrzymało by dłużej ale mogło by się odbić na wyważeniu.Nie wiem kolego owik jak ty to robisz lub kto ci to robi że jest dobrze więc prosiłbym o jakiś opis lub zdjęcia dobrze pospawanego koła bo może dam się przekonać, w końcu wszystkiego w życiu nie widziałem i nauczyć też bym się chciał.:D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Takie wynalazki to trzeba klientom wybijac z głowy i odmówić montażu. Klient szybko zapomni o tym ze zaoszczędził kasę, ale długo będzie miał pretensje do mechanika ze mu wibruje, a jak już pieprznie, że narobiło szkód.
  • Moderator Samochody
    Zapytaj w Intercarsie, czy mają kit do tego auta, tj sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tarczą wyposażoną w tłumik drgań skrętnych. Tylko montuj na wyraźne życzenie klienta, bo to i tak prędzej czy później coś rozwali, albo skrzynię albo poduszki, albo półosie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Potężny moment obrotowy i duże fluktuacje obrotów wału korbowego sprawiają, że tłumik drgań w tarczy sprzęgła po prostu nie wystarcza, dlatego wprowadzili koła dwumasowe. Zresztą zwróć uwagę na wagę takiego koła, jest o połowę lżejsze od kół zamachowych stosowanych w starych dieslach. Po założeniu kit-a ze sztywnym kołem pojawi się nieuniknione szarpanie przy ruszaniu z miejsca, co przy jeździe miejskiej (korki) prędzej, czy później spowoduje uszkodzenie zespołu napędowego
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    witam, :D dorzuce swoje 5gr, a carrera miała prawie jeszcze raz tyle mocy i wynalazku koła dwumasowego nie miały, i co ztego ze są te normalne cięższe , to poprawia stabilność obrotów, ma wpływ na szybkość reakcji w przyszpieszaniu , ale pewnie w Daytona nie bedzie startował, niby graniczne zuzycie to 5cm, kolego owik piateczka jestem tego samego zdania, a pewnie chodzi o pieniadza ,tak 4000 zł klient połozy zamiast 800zł, i cos z dzisiaj wymiana obejm w stabilizatorze w Oplu vivaro, pojechałem by nabyć a pan melduje ze same nie wystepują ino z drażkiem stabilizatora za 750zł :D, naczymś producenci musza zarobic by prezesi mogli złote zasłony do prysznica sobie nabyc :D , powodzenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    kit jak najbardziej można zastosować.Jest tam odpowiednio zaprojektowana tarcza i docisk(dlatego też sprzedają w kompletach).Zestaw do laguny 1,9 dci w intercarsie kosztuje coś ponad 2100 zł.Mam klienta na taką wymianę to porównam jaka jest różnica.Do 2 litrowej może nie być bo nie do wszystkiego robią.owik ,zgadzam się z tobą co do spawania ale powiedz kto tobie robi takie przeróbki bo nie wierzę że sam.Dla mnie to oczywiście nie jest problem ze spawaniem ale kto wyważy taki krążek?
  • Poziom 39  
    No więc panowie tematu ciąg dalszy, klient przyjął do wiadomości że zrobi się bałagan, rozebrałem to.Siedem zespołów sprężyn i 14 tulejek, tulejki dorobiłem jeden naciągacz rozebrałem wyczyściłem z grafitu zmontowałem i napięcie wstępne wynosi zaledwie 0,4 mm, obawiam się że powinno być większe. Mam pytanie czy ktoś kto widział nowe koło może mnie oświecić czy zawsze wraca ono w położenie zerowe czy ma luz obwodowy? Podjąłem się regeneracji tego więc chciałbym znać te informacje by zrobić to dobrze.
  • Poziom 11  
    Panowie wszyscy macie troche racji ale jedno zsadnicze pytanie do wlascicieli warsztatow czy wasze doswiadczenia zostana docenione przez kjlienta?czy mazeci e sobie pozwolic na na montaz demontaz 2-3 krotnie za darmo tylko poto zeby udowodnic ze dwqumas mozna zastopic tarcza z tlumikiem? ja robie takie zeczy tylko jesli klient podpisze oswiadczenie na wlasna odpowiedzialnosc
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Cytat:
    Carrot, Ty mylisz pojęcia, w tzw. kitach jest też zwykłe, sztywne koło zamachowe.

    Oczywiście, że tak, a przecież o takim zestawie mówiłem
    Nowe koło dwumasowe nie wraca do pozycji pierwotnej, ma ok 1cm luzu przy kręceniu płaszczyzną ruchomą
  • Poziom 39  
    No i oto mi chodziło, właśnie posiadłem umiejętność regeneracji kół zamachowych w lagunie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    manta,ile dasz klientowi gwarancji na to koło,a jak padnie to wyciągasz skrzynię za darmo?
  • Poziom 39  
    Auto ma 150 przebiegu,większe tulejki były wykonane prawdopodobnie z PP z dodatkiem włókna szklanego mniejsze ze stali. Ja dorobiłem większe teflon mniejsze brąz b-101,Osie wykazały owalizacje 0,05 mm, reszta pomiarów wyszła w granicach -0,1. Więc standart 6 miesięcy pochodzi. Aczkolwiek biorąc pod uwage materiały które ja zastosowałem może być drugie tyle.
  • Poziom 15  
    No to może ja zdradzę podobny patent.
    Żeby zregenerować klocki hamulcowe trzeba wziąć okładzinę tarczy sprzęgła od radzieckiego ciągnika gąsienicowego, osiem mosięznych nitów na klocek (mogą być gwoździe żeglarskie)... itd
    Reszta w następnym odcinku.
    Wdzięczność klienta który zapłaci 20 zł zamiast 200 nie będzie miała granic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Myślałem owik, ze powiesz "sio do początkujących, my profesjonaliści pospawamy dwumasy"
    Rozbawił mnie ten wątek :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    No cóż owik, w carnivalu jednak dogrzewanie włącza się przyciskiem. Tym samym który przełącza obieg powietrza tylnej dmuchawy z klimy na nagrzewnicę.

    Apropos pierwszego wątku który przytoczyłeś to literka "i" w symbolu CDTI oznacza "injection" a nie "intercooler".