Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik ,,S, Esiok wscieka się,wysokie obroty.

24 Lut 2010 19:52 4443 3
  • Poziom 32  
    Witam. Mam taki problem ,naprawiam silnik diesla jednocylindrowy.Budowa podobna do naszych esów.Jak silnik zapali to za pare sekund nabiera obrotów i nic nie jest wstanie go zatrzymac z wyjątkiem odciecia paliwa. Jak uruchomie na wolnych obrotach to moge przez kilkanascie sekund dodawac i ujmowac gazu i jest ok. Ale pozniej nabiera obrotów i nie reaguje na regulacje.Listwa zebata jest ok. tłoczek się przekręca... Zresztą przez jakis czas jak pisalem, reaguje poprawnie. Konstrukcja jest taka ze w czasie pracy widze listwe zębatą wiec na pewno tłoczek pompy jest sterowany.Ma ktos pomysła co to moze byc? Nie ma zadnych urządzen regulujących obrotów ,listwa prosto do dzwigni gazu...
  • Poziom 20  
    Pompa paliwa ma taką samą zasadę działania jak nasze esy ??
    Spotkałem się z mechanikiem który do pompy naszego esa wpakował sprężynę od t25 i tak właśnie było. Sprężyna była za duża i klinowało ją.
    Napisz jaki to silnik dokładnie.
  • Poziom 32  
    Silnik taki jak nasze ,,esy,,konstrukcja niemal identyczna.Tyle że pompa wtryskowa zamontowana wewnątrz silnika a wtryskiwacz pod pokrywą zaworów.Angielski,lata 70-te. . Sprężyna ok.Pompa wymontowywana 5 razy i sprawdzana.Co ciekawe jak popuszcze połączenie rurki zasilającej paliwa że lekko cieknie to obroty spadają. Ale zasilanie jest grawitacyjne ze zbiornika umieszczonego 30 cm wyżej więc nie jest w stanie otworzyc wtryskiwacza(sprawdzony ,pyli ładnie).Krawędz sterująca tłoczka pompy wtryskowej ,,przechodzi,, przez otworek w cylinderku podczas ruszania listwy zębatej więc powinno byc dobrze,przynajmniej powinien regulowac w jakims zakresie obroty,a on po 20-30 sekundach na pelen gaz...Pompa wtryskowa jest tak prosta że nie da sie zmontowac jej żle lub,,inaczej,, Po prostu nie pasowaly by czesci...Jedynie listwa zebatamoze byc prezesunięta o kilka(2-3)zeby w lewo lub w prawo ale wtedy nie może się tak daleko przesuwac jak są slady po poprzednim użytkowaniu...Niby nie ma prawa nie dzialac...Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że tłoczek ma za duży skok...ale dlaczego dopiero po 20 sek...Jest sterowany krzywką z wałka rozrządu.Jutro będe przesuwał listwę zębatą co dwa zęby w stosunku do zębatki i zobaczymy..
  • Poziom 20  
    Pompa za dużo paliwa podaje. Coś z sekcją może.