Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie 2 centralek światłowodem

Telnw 01 Mar 2010 21:27 4822 44
  • #31 01 Mar 2010 21:27
    amfi_amf
    Poziom 16  

    Do Zutek, ja naprawde nie wiem po czym kolega chce sie sieciowac, jesli po ip to jasne ze tak jak mowisz, ale jesli ma juz e1 w centrali niewykorzystane to moze byc po mojemu, naprawde sie nie upieram, pozy tym ze gdzies po drodze trzeba dac konwertery medium/swiatlowod i tyle.

  • #32 01 Mar 2010 23:59
    instalatorPBS
    Poziom 27  

    Kolega telnw napisał, że ma KX-TA616 czyli do wymiany a w drugiej nie ma nic, więc temat jest całkiem otwarty. Centrala z sieciowaniem po IP jest całkiem rozsądnym rozwiązaniem. Jest tylko kwestia kosztów. Jeśli gadają/będą? ze soba za 10 zł na miesiąc to chyba przerost formy nad treścią?
    RP

  • #36 16 Mar 2010 06:19
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    A dlaczego by nie przytoczyć cytatów z tej strony ??

    Cytuję ;
    Niestety mała liczba łącz PCI i słabej jakości zasilacze w komputerze, ograniczają pod względem ilości instalację takich kart. W przypadku większej ilości telefonów proponujemy zastosowanie urządzenia Asterbox. Jest to rodzaj zewnętrznego interfejsu czyli bramek, umożliwiających podłączenie tradycyjnych linii telefonicznych do serwera Asterisk.


    Cytuję ;
    Niespotykaną w innych rozwiązaniach zaletą Asterboxa jest to, że w przypadku awarii serwera Asteriska czy przerwy w pracy sieci komputerowej - Asterbox zamienia się w oddzielną centralę i pracuje niezależnie, realizując połączenia lokalne i domofonowe. W przypadku naprawy serwera czy pojawienia się sieci Asterbox automatycznie przełącza się na prace z serwerem Asteriska.


    Czyli możliwa jest sytuacja w firmie, że jak padnie sieć lub serwer , to nie działają i komputery i połączenia zewnętrzne np. do serwisu.
    Ja jestem jeszcze ciekaw czy ten asterbox działa jak mu wtyczkę z gniazda 230V wyjąć i to jest zapewnie to niespotykane rozwiązanie. ;)

    Na tej stronie jest jeszcze kilka ciekawych newsów , ale dla praktyków, bo
    przysłowiowy leszcz się nabierze.

  • #37 17 Mar 2010 21:21
    Keplak
    Poziom 17  

    Reklama jak to mówią "dźwignią handlu ". O firmie Elektronix już się wypowiadałem kilka postów wcześniej.

  • #38 21 Mar 2010 19:44
    md1234
    Poziom 10  

    Ale czy trzeba łączyć dwie centrale-może poprostu przenieść porty za pomocą urządzenie FXS_FXO .
    Robiłem takie rozwiązanie -po mieście są problemy ,głównie chodzi o znaki specjalne jak przerwa kalibrowana-ale w sieci lokalnej śmiga.
    Urządzenie które instalowałem posiadało 8 portów-FXS lub FXO.

  • #39 05 Cze 2012 10:11
    RFoG
    Poziom 9  

    Firma RFOG proponuje zastosować Konwerter analogowej linii telefonicznej na światłowód TES-POTS
    TES-POTS umożliwia bezpieczne podłączenie odległych placówek do głównej analogowej centrali telefonicznej (POTS). Dwa urządzenia tego samego typu są niezbędne do stworzenia kompletnej linii. Urządzenie A podłączane jest do linii telefonicznej lub PBX i umożliwia wykrycie napięć dzwonka (strona nadawcza FXS). Natomiast urządzenie B jest urządzeniem odbiorczym podłączonym do aparatu telefonicznego (strona użytkownika FXO).

    Właściwości:
    Transmisja sygnału audio
    Caller ID
    Dzwonienie
    Do wyboru rozwiązania jedno- i dwu-włóknowe

    http://www.rfog.pl/produkt,166,konwerter-analogowej-linii-telefonicznej-na-swiatlowod-tespots

  • #40 05 Cze 2012 14:37
    instalatorPBS
    Poziom 27  

    Nie jestem pewien czy cena jest aktualna ale znalazłem 2400zł netto 1 linia analogowa za stronę.
    Bez komentarza.
    RP

  • #41 05 Cze 2012 14:44
    RFoG
    Poziom 9  

    Rozwiązanie nie jest najpopularniejsze ze względu na cenę ale są firmy które ze względu na posiadane okablowanie lub jego brak montują takie systemy.

  • #42 05 Cze 2012 19:46
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #43 05 Cze 2012 22:39
    instalatorPBS
    Poziom 27  

    Każde rozwiązanie z nowoczesną centralą łączącą tradycyjną telefonię z VoIP będzie rozsądniejsze i dużo tańsze niż konwertery na światło. Przy prawdopodobnych potrzebach rozbudowy -23 linie- koszt na proponowanych przez RFoG konwerterach światło-analog wyniesie około 110000zł.
    Baaardzo nieopopularne rozwiązanie. Chyba ktoś nie doczytał jakie są potrzeby.
    RP

  • #44 08 Cze 2012 10:18
    RFoG
    Poziom 9  

    witam,
    Panie RP jak to się utarło "każdy kogut swoje jajka chwali" ale ważne są też fakty i potrzeby klienta a nie tylko nasze widzimisię. Jeżeli mój klient będzie potrzebował rozwiązania VoIP z chęcią go do Pana wyślę, mając najszczersze chęci.
    Firma RFOG dla transmisji przykładowych 23 linii ma zupełnie inne rozwiązania.
    System nie będzie na pewno podatny na wszystkie wady jakie posiada VoIP (a jest ich sporo - jednym i najważniejszym z nich jest konieczność wymiany urządzeń u klienta, a które posiada i pewnie za nie wcześniej dużo zapłacił).
    Światłowód zapewni nam nie przerwany, idealny bez opóźnień sygnał pod warunkiem zastosowanie redundancji lub pozostawienia sobie dodatkowego zapasowego włókna. Przyznaję że nie są to rozwiązania dla przysłowiowego "kowalskiego" z małej firmy X, który za wszelką cenę chce wykorzystywać internet do "darmowej" rozmowy, systemy nasze mają zapewnić najwyższy poziom usługi bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w przyszłości.

    Mogli byśmy tak bez końca, tak mi się wydaję i każdy by postawił na swoim.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • #45 08 Cze 2012 22:20
    instalatorPBS
    Poziom 27  

    Jestem na tym forum ostatnim, który swoje chwali, natomiast potrafię liczyć i stwierdzam, że proponowanie komuś rozwiązanie za kosmiczne pieniądze jest poronionym pomysłem. To nie ja proponowałem konwertery światło-analog.
    Za te pieniądze można postawić conajmniej 3 centrale na około 50 wewnętrznych i jeszcze "parę" złotych zostanie. Jeśli się chce na siłę forsować jakieś rozwiązanie to trzeba czytać z uwagą i zrozumieniem poprzednie posty.
    Nie mam tu zamiaru nikogo przekonywać do takiego czy innego rozwiązania. Nie jestem też, tak jak niektórzy tutaj, zagorzałym zwolennikiem VoIpa, chociaż pewnie jest on przyszłością telekomunikacji, ale tutaj konieczny jest poza "super nowoczesnymi rozwiązaniami" rachunek ekonomiczy oraz zdrowy rozsądek.
    RP