Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV tdi PD,strasznie kopci na biało

adam7009 25 Feb 2010 09:01 22508 15
  • #1
    adam7009

    Level 40  
    Trafił się taki przypadek ,po odpaleniu strasznie kopcił ,czuc nie spaloną ropę,diagnostyka wykazała trzy pompowtryski,za duże korekcje,po wymianie przestał kopcic na wolnych,ale po dodaniu gazu zaczyna kopcic ,w pierwszym momęcie jakby brak mocy ,szczególnie zimny ,widac brak mocy,ewidentnie za dużo paliwa.Kopcenie znika gdy na pełnych obrotach przytrzymam go z pół minuty,po puszczeniu gazu znowu to samo na wolnych czysto,a dodając gazu znowu jakby szarpnięcie i dymowanie.Jakieś sugestie co można jeszcze sprawdzic?
  • Helpful post
    #2
    Mihas66
    Level 22  
    Specem nie jestem ale może najbardziej prozaiczna przyczyna czyli domorosły tuner coś grzebał w dawce paliwa-popatrz po logach... Kąt wtrysku rozumiem tez że dobry?
  • Helpful post
    #4
    Michu10
    Level 32  
    Co do dawki paliwa , to zwróciłbym uwagę na sygnał o masie zasysanego powietrza , temperaturze cieczy, pompki nowe czy używka?
  • Helpful post
    #5
    Sztomel
    Level 35  
    Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli wcześniej były problemy z zatelepaniem silnikiem przy jego gaszeniu, N239 znajduje się z tyłu kolektora ssącego), silnik będzie wtedy telepotał podczas gaszenia ale nie będzie przymykana klapa gasząca (znam przypadki, że Vag nie pokazywał błędu a sterownik silnika podawał masę na N239 w trakcie pracy silnika lub następowało zwarcie kabelka do masy), jeśli jest to silnik o oznaczeniu AXR to klapa gasząca jest sterowana elektrycznie za pomocą silniczka V157 a nie podciśnieniem jak w wyżej wymienionych silnikach więc tutaj podczas sprawdzania pozycji klapy zdejmij wąż powietrza doładowania z wlotu do obudowy EGR i sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca - oczywiście w trakcie pracy silnika - musi być cały czas w pozycji poziomej - jeśli jest inaczej to jest problem z jej sterowaniem.
  • Helpful post
    #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    adam7009 wrote:
    Po dodaniu gazu dmucha do filtra powietrza to powód zadymy.Mechanicznie coś nie tak.


    W atmosferycznym to i owszem. Turbo, to już raczej dziwny objaw - i wytłumaczenie ciężkie. Standardowo sprawdziłbym dokładnie fazy rozrządu, kopcenie na biało to raczej późny kąt wtrysku - za zimne powietrze w fazie przemiany adiabatycznej. A propos, ciśnienie sprężania to to w ogóle ma?
  • Helpful post
    #8
    Michu10
    Level 32  
    To chyba wygląda na brak synchronizacji, Adam zrób jak radzi Robo, sprawdz dokładnie ten rozrząd
  • #12
    Michu10
    Level 32  
    To aż dziwne że ciśnienie ma prawidłowe
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A wody to on nie popija? Ewentualnie na zasadzie sprawdzania wszystkiego, zobaczyłbym co on w zbiorniku ma jeszcze. Nie wiesz od czego się cyrk zaczął ?
  • #14
    bandi21
    Level 30  
    No i słusznie.Właśnie skończyłem vectrę b 1,7 isuzu.Najpierw kopcił na biało a potem zdechł na dobre.Wymontowałem filtr paliwa a tam 90 procent wody,spuściłem paliwo ze zbiornika,resztki wybrałem odsysarką i po zalaniu nowego i przepaleniu 15 minut problem dymienia zniknął.Nie mówię że i tu tak jest ale kto wie?Warto sprawdzić.
  • #15
    mechor
    Level 11  
    Bandi 21.Ten sam przypadek miałem z tym samym autem dwa dni temu.Masz rację,zaczynać od podstawowych czynności.Gościu zapewniał mnie że filtr paliwa wymienił 2 miesiące temu,a okazało się ze był zabity.
  • #16
    delvechio
    Level 1  
    Troche odgrzebie temat.
    Kolega Sztomel ma 100% racje, przynajmniej jesli chodzi o moj przypadek, auto strasznie kopcilo i po odpieciu tego czujnika zero dymu. Teraz zastanawiam sie co z tym zrobic dalej?
    czy nalezy zmienic czujnik?