Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega b mv6 kierunkowskazy, stop, dmuchawa

Dr.Zepsuj 25 Lut 2010 14:14 2448 0
  • #1 25 Lut 2010 14:14
    Dr.Zepsuj
    Poziom 20  

    Porada serwisowa. Objawy - brak kierunkowskazów, brak stopu, Załączenie świateł awaryjnych załącza syrenę alarmu, Dmuchawa nie rusza lub pali bezpiecznik 40A.
    Stwierdziłem spalony bezpiecznik od świateł kierunkowskazów i stopu. Stwierdziłem "połowę" masy na wiązce sterowania silnika. Po rozebraniu znalazłem czarny moduł dokładany najprawdopodobniej od bardzo starej instalacji alarmowej. We wiazce do niego były zwarcia - przewody podłaczone do świateł, zasilania oraz masa zesmażyły sie razem. Całość usunałem, także zbędne i niepracujące czujniki, dodam że auto posiadało drugi i sprawny alarm. Po włączeniu bezpiecznika oświetlenie wróciło do normy. Masa na wiązce silnika także. widocznie było jakieś odcięcie. Dmuchawe rozebrałem, trzeba wyjąć schowek i boczny panel kokpitu, rurę i okablowanie. Znalazłem wieszająca się szczotkę, dmuchawa dość zużyta, ale sprawna, bez zwarc i przerw. Na kostce do jeża - opornicy elektronicznej - stwierdziłem wadliwe połączenie przewodów sterujących z ecu. Są 4 przewody - +, masa oraż 2 sterujące. Usprawniłem kostkę i wtyk, złożyłem. Całośc zadziałała jak należy, sprawdziłem pobór prądu, oraz reakcję na wstrząsy. Testy ok, auto wydane.

    0 0