Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kalkulator Casio FX - 61F

Elektronik9 25 Lut 2010 18:57 2587 2
  • #1 25 Lut 2010 18:57
    Elektronik9
    Poziom 30  

Witam. Chciałbym zapytać o opinie o tym kalkulatorze jako że jest to kalkulator dla elektroników. Rozważam jego zakup. Obecnie mam Casio FX-570ES . Czy w stosunku do niego jest w fx-61F coś nowego, przydatnego itp? Czy warto go kupować, mając 570ES ?
    Studiuję elektronikę 2 rok.

0 2
  • #2 26 Lut 2010 23:40
    Elektronik9
    Poziom 30  

Tak pytam bo mam starego Casio fx-3600Pv który z wyglądu jest niemal identyczny i zaciekawił mnie ten fx-61F.

Casio fx-3600Pv:

a to fx-61F

0
  • #3 16 Wrz 2017 13:52
    PPK
    Poziom 26  

Temat stary, ale nikt nie odpowiedział.
    FX-61F krótko.
    Jest to standardowy kalkulator inżynierski, doładowywany z bat. solarnej, programowalny (1 program własny, 30 kroków), z 27 programami stałymi stricte elektronicznymi(FMLA - Formula). W stałych , m.i.
    1. Częstotliwość rezonansu LC
    2. Napięcie na rezystancji w obwodzie szereg. RC.
    3. Stała czasowa w obwodzie szereg. RC.
    4. Przeliczanie obwodu trójkąta R na gwiazdę R.
    5. Jak w p.4 ale odwrotnie.
    6. ....
    ....
    26. Gęstość energii pola elektr.
    27. Energia magnet. indukcyjności.
    Konwersje ,bin, octa,dec,hexa.
    Notacja inżynierska.
    W necie dostępna jest pełna instrukcja. Niestety, tylko skan PDF czyli bez możliwości Ctrl - F czyli wyszukiwania. Jest gdzieś instrukcja po polsku, ale roi się od błędów......
    Kalkulator nawet nie dla początkujących. Za skomplikowana obsługa. Jestem rozczarowany. Po długoletnim używaniu inżynierskich Texasów, obsługa Casio wydaje się dziwnie skomplikowana i upierdliwa. Absolutnie nie jest intuicyjna. Jak zabieram go ze sobą gdzieś w podróż, to mam również instrukcję (papierową). Ale coraz rzadziej.
    UWAGA, BRAK klawisza n! - silnia.