Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Casio EXELIM EX-S10 Błąd obiektywu? Może ktoś pomóc?

Jacke0002 25 Lut 2010 19:12 2455 9
  • #1 25 Lut 2010 19:12
    Jacke0002
    Poziom 8  

    Witam
    Sprawa jest przykra ja w temacie Casio exelim ex-s10. Aparat normalnie sie włacza mozna przeglodac wczesniej zrobione zdjecia az do momentu kiedy chcemu zrobic zdjecie wtedy aparat próbuje wysunac obiektyw i na monitorze pojawia sie komunikat bład obiektywu (w tym czasie obiektyw wysuwa sie na 1/3 swojej wysokosci i natychmiast sie cofa jakby go cos blokowalo). Wie ktos moze co moglo by mu dolegac i moze jak to naprawic? Czy bedzie konieczna wizyta w serwisie ? Moze macie pojecie jakie koszta mogly by byc z tym zwiazane? Aparat dostalem i nie znam jego przeszlosci. Prosze o pomoc.
    pozdrawiam

    0 9
  • #2 26 Lut 2010 12:21
    ion-tichy
    Poziom 31  

    Jeśli zanoszenie tego gdziekolwiek to pewnie gdzieś okolice 200zł - żaden serwis nie będzie tego lepił tylko wymieni obiektyw na nowy.
    Aby samemu coś podziałać to nie obędzie się bez rozebrania i ustalenia przyczyny Blokowania. Pewnie coś w obiektywie :)
    Mogę co najwyżej doradzić, że jeśli tak się zachowuje to lepiej go obecnie nie próbować włączać bo jeśli jeszcze zębatki obiektywu cokolwiek działają to wkrótce mogą przestać (to dość delikatne mechanizmy)

    0
  • #3 26 Lut 2010 12:28
    Jacke0002
    Poziom 8  

    Dzieki za odpowiedz, a znasz moze jakis serwis ktory moglby sie tego podjac? (czy jest to trudne do wymiany?) Jesli sam rozebral bym ten aparat, jestem wogole w stanie zorientowac sie co jest nie tak czy powod blokowana moze byc mechaniczny jakies cialo obce?
    przepraszam za ta serie pytan ale jak mam okazje zeby dowiedziec sie wiecej to pytam haha

    0
  • #4 26 Lut 2010 12:53
    ion-tichy
    Poziom 31  

    Serwisów jako takich nie bardzo znam więc trudno mi coś polecić.
    Co do możliwych uszkodzeń to może być ich sporo, tym bardziej że nie wiadomo jaka był przyczyna. Dość typowym dla tych obiektywów może być błąd na silniku krokowym AF (to może być nawet drobny brud na malutkich zębatkach - elektronika nie widzi ruchu na AF i cofa obiektyw).
    Czy podczas wysuwu obiektywu są jakieś odgłosy terkotania czy robi to w miarę bezgłośnie?

    0
  • #5 26 Lut 2010 13:23
    Jacke0002
    Poziom 8  

    nie ma zadnych odglosow robi to naprawde bezszelestnie, nic co mozna by uznac za niepokojace. czyli uwazasz ze warto go rozebrac samemu i przedmuchac moze powietrzem sprezonym moze cos da?

    0
  • Pomocny post
    #6 26 Lut 2010 13:38
    ion-tichy
    Poziom 31  

    Czyli na 80 -90 % problem na AF

    Dmuchanie raczej nic nie da - jeśli coś wlazło między te drobne ząbki to potrzeba to mechanicznie usunąć (wyczyścić).
    Rozebrać oczywiście jak najbardziej bo samo się nie zrobi. Ale warto mieć pewne doświadczenie. Zależy od umiejętności.

    0
  • #7 26 Lut 2010 13:49
    Jacke0002
    Poziom 8  

    rozbieralem juz duzo elektronicznego sprzetu glownie laptopow ale aparat to dla mnie nowosc. jak trudno dostac sie do miejsca w ktorym sa te zabki AF ? mysle ze zrobie to sam, bardzo dziekuje za pomoc, sa jeszcze jakies wkazowki ktorem mozesz mi przekazac
    ?

    0
  • #8 26 Lut 2010 14:09
    ion-tichy
    Poziom 31  

    AF jest na "dnie" obiektywu. Dla tych obiektywów lepszym rozwiązaniem jest ich demontaż i ponowny montaż w trybie wysuniętym - wówczas trudniej jest coś połamać przez nieumiejętne działania. No i co oczywiste uwaga na taśmę od migawki wewnątrz obiektywu.

    0
  • #9 26 Lut 2010 14:14
    Jacke0002
    Poziom 8  

    demontaz i montaz w trybie wysunietym jest dosc trudny bo wlasnie na tym polega problem obiektyw sie nei wysuwa. w tam razie postaram sie poszukac na "dnie" obiektywu. haha dzieki za pomoc.

    0
  • #10 26 Lut 2010 14:34
    ion-tichy
    Poziom 31  

    Na "dnie" tzn na tylnej ściance wewnątrz obiektywu tuż przed matrycą (mały silniczek krokowy poruszający soczewką).
    Obiektyw rozsuwa się po zdemontowaniu z aparatu.
    Możliwe że po zdemontowaniu zespołu napędzającego obiektyw da się go bez problemu wysunąć. Zwykle na tylnej ściance jest plastykowy bolec składający soczewkę w bok obiektywu. Przy złożonym obiektywie łatwo go złamać.
    Po prostu delikatnie z wyczuciem i dobrze sobie dokumentować wszystko podczas demontażu (na jakiś swój sposób) aby później wiedzieć co gdzie i jak było.

    0
  Szukaj w 5mln produktów