Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik elektryczny i magnesy neodymowe

25 Feb 2010 21:08 8629 5
  • Level 16  
    Witam ponownie, chłopaki mam takie małe pytanko, bawię się w przewijanie silników przewinąłem już parę ale moc przewiniętych silników jest podobna albo słabsza. Moje pytanie to jeśli zmienię magnesy z zwykłych(nie wiem jakie są) na neodymowe uzyskam większą moc ?
  • moderator of Robotics
    Jest dział "robotyka i modelarstwo"...

    Nie napisałeś nawet jakie silniczki przezwajasz. Rozumiem, że chodzi ci bezszczotkowe.

    Po pierwsze - istnieje zależność między ilością zębów statora i ilością magnesów na obwodzie. Magnesy są rozmieszczone na obwodzie w równych odstępach, ale o naprzemiennej orientacji.
    Neodymki są zwykle sprawniejsze od "czarnulek", ale nie podniosą ci mocy silnika.
    Pozwolą za to ją efektywniej wykorzystać. Musiałbyś dla podniesienia mocy, albo zmienić układ połączeń uzwojeń i schemat ich nawijania, albo nawinąć grubszym drutem, co automatycznie obniży ci prędkość obrotową (mniej zwoi na ząb).

    PS - Dziś, przezwajanie silniczków to sztuka dla sztuki. Są już na tyle tanie, że ich przezwajanie jest prawie nieopłacalne. Jak potrzebujesz mocniejszego silniczka, po prostu go kupujesz gotowego fabrycznie.
  • Level 16  
    hmm sory że nie napisałem ale są to silniki szczotkowe z zabawek lub poniżej klasy (180?).
  • moderator of Robotics
    To nawet nie ma sensu taka zabawa. Silniki klasy 180 kosztują ok 15zł. Kup po prostu mocniejsze silniki i tyle.
  • Level 16  
    Ja wiem że nie ma sensu ale chce się dowiedzieć czy to coś da bo niektóre większej klasy mają inny kaształt.
  • Level 10  
    Nowe silniki, a dokładnie ich uzwojenia są zalane w izolacji, która odprowadza ciepło. Jak przewiniesz silnik już go nie zalejesz tak jak sa wykonane nowe, przez co jest trudniej odprowadzić ciepło z silnika, a co za tym idzie silnik jest słabszy.