Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysle sebring 2001 cabrio 2.7L wymiana sterownika silnika

26 Lut 2010 02:40 2988 4
  • Poziom 9  
    Witam, mój super mechanik uwalił komputer / moduł sterujący silnikiem - w samochodzie jest immobiliser . Nie mam kodu PIN chodź nie wiem czy teraz to on w ogóle się przyda...

    Wiedziałem wcześniej ze mam immobiliser i pilnowałem kluczyka jak oka w głowie - na nic się zdała ta moja ostrożność jak mechanik załatwił mi mój "system bezpieczeństwa" w samochodzie od "d*py strony" :/

    Co poradzicie w tej sprawie - widziałem w internecie różne oferty np. przeprogramowania immobilizera, adaptacji nowego komputera (ECU) z immobiliserem i kluczykiem, z czytywanie kodu immobilisera z komputera, dorabianie kluczyków, z czytywanie kodów z kluczyków itp. widziałem też oferty do amerykańców.

    Nie wiem jak rozwiązać tą sprawę w najlepszy sposób i najprostszy.

    Rozważałem różne opcje chodź nie wiem czy wszystkie są realne - nigdy nie interesowałem się elektroniką samochodową zbytnio i zabezpieczeniami samochodów bo nie było mi to potrzebne:/

    1. Naprawa starego komputera (marne szanse jest totalnie zjarany "2 scalaki" które zostały zagubione w warsztacie = "te 2 zjarane scalaki są 8-nóżkowe" + dodatkowo popalone ścieżki przy nich. Reszta chyba nie spalona. Więc EPROM może być cały i dane w nim zawarte.

    2. Kupno nowego komputera - i teraz co dalej ? ktoś da rade z czytać kod immoblisera z kupionego kompa? lub zmienić jego kod? lub dorobić klucz z nowym kodem do immoblisera w kupionym komputerze? Może jest możliwość przełożenia układu scalonego Immo ze starego komputera do nowego?

    3. Kupienie stacyjki z kluczykiem kompa i zamków i wymiana tego wszystkiego (przełżzenie). Czego bym nie chciał

    4. Z czytanie kodu z mojego kluczyka i zaprogramowanie immo w komputerze pod mój kluczyk? Chyba mało realne a może inaczej - mało magików jest pewnie takich.

    5. Nie jestem do końca pewny czy immo jest razem z komputerem z zintegrowane w moim samochodzie. Z tego co czytałem to na 80% tak. i czy nie ma gdzieś tego kodu zapisanego np w stacyjce, kompie i np. gdzieś jeszcze w celach bezpieczeństwa?

    Jest dużo pytań na które nie potrafię sobie sam odpowiedzieć a także nie znam zbytnio dobrego fachowca od tym podobny rzeczy. Jedno czego jestem pewny kradną samochody z immobilizerami i nie jest to żadną większą przeszkodą dla złodziei aut, więc jest na pewno też jakiś fachowiec który bez trudu sobie z tym poradzi posiadając odpowiednie doświadczenie i sprzęt.

    Czekam na jakieś propozycje cenowe kto za ile mi to zrobi i mniej więcej w jaki sposób.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Niech wypowie się ktoś "mądry" na ten temat - mam możliwość kupienia komputera + stacyjkę + kluczyk + wszystkie zamki w dość przystępnej cenie. (Wszystko z tego samego modelu chrysler sebring cabrio 2001 silnik 2.7). I teraz tak to wystarczy i można zrobić przekładkę tego wszystkiego i będzie działało? Czy Immobiliser lub jakieś inne zabezpieczenie jest ukryte gdzieś jeszcze? Czekam pilnie na odp. z góry dzięki wszystkim zgromadzonym osoba na tym forum.

    PS. Bym zapomniał ktoś mi napisał, że jak w tym samochodzie z którego pochodzi komputer były wystrzelone poduszki to będzie mi się świecił błąd od air bag. Ale wydaje mi się, że nie jest to prawdą bo airbag w tym samochodzie ma osbny sterownik. Ewentualnie co może być w tym komputerze to zapisana "data stłuczki"

    Logicznie myśląc jeśli mamy wywalone poduszki i kupimy nowe + nowe pasy, czujnik, napinacze itp. i sterownik airbag to wszystko będzie działało jak dawniej - w odwrotną stronę chyba tez to tak samo działa moim zdaniem. Jeśli się mylę poprawcie...
  • Poziom 2  
    witam, od pewnego czasu mam te same objawy . Czarna magia. Kupiłem nowy sterownik ale nie ma mądrego na to aby go przeprogramować - zestroić sterownik (nowy) z immo i kluczykami ,. Nawet w serwisie chryslera byłem i tez rozkładają ręce że nie da się tego zrobić . Ijak się udało rozwiazać problem Panu z sebringiem , proszę o info. dzxxx
  • Poziom 9  
    kupiłem cały zestaw z rozbitego sebringa zamki stacyjka immo i komputer i to wystarczy. Przekładamy wszystkie te rzeczy o których mowa i śmiga jak należy bez żadnych błędów w komputerze itp. Wszystko tak jak przed awarią. Gdzie kupić ? poszuka Pan na allegro użytkownika zuzcar (firma) Sprowadzają rozbite amerykance na części !! Na pewno znajdą dla Pana cały taki zestaw. 100% sprawdzona metoda. Przełożenie zamków (2zamki) wkładki ze stacyjki i immobilizera + komputer zajęło mi 1,5h na parkingu przed domem.
    Najłatwiej i najszybciej przekłada się wkładkę od stacyjki i immo. Najtrudniej zamek w drzwiach kierowcy. W bagażniku jakoś ujdzie. Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    witam ponownie, tak też myślałem zrobić , zamiast ciągać samochód po różnych fachowcach, a był już u trzech . I jeszcze 1 pytanie : modułu body komp (ten w środku samochodu przy lewej nodze kierowcy ) nie trzeba wymieniać?
  • Poziom 9  
    nie trzeba wymieniać. w żadnym modelu sebringa a na pewno już cabrio w 100% miałem 3 roczniki (auta) czyli 2 modele w sumie (stary - sebring cabrio 2001, 2003 i 2004 - nowa buda). body komputer nie ma nic do tego. On jest od oświetlenia wewnątrz i tych innych "pierdoł". Sorki za późną reakcję na maile ale nie siedzę na elektrodzie . Tylko tak okazyjnie. Chodź jestem elektronikiem i pracuję w tej branży:) to niestety nie mam czasu na forumowe pogawędki.