Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 14. 8v 95 rok nie działające wycieraczki

26 Lut 2010 07:09 3752 4
  • Poziom 10  
    Witam mam taki problem z wycieraczkami w astrze ze po włączeniu spryskiwacza szyb wycieraczki załączają się przemywają szybę i zatrzymują się na górze w różnych pozycjach! Jak włączę szybkie obroty wycieraczek i wyłączę to zatrzymują sie w różnych miejscach a powinny wrócić na swoją pozycje.

    Sprawdziłem przekażnik jest dobry wyciągnąłem z innego auta , rozkręciłem również silniczek szczotki ok.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    Wycieraczki działają tak:

    do mechanizmu wycieraczki dochodzą 3 przewody:
    0V
    12V
    sterowanie od przekaźnika

    Żeby załączyć wycieraczki na sterowaniu pojawia się na chwilę 12V, wycieraczka się przesuwa, i już wewnątrz samego mechanizmu jest dodatkowy przełącznik który załącza na silnik 12V w tym momencie sterowanie już jest wyłączone, ale wycieraczka biegnie dalej aż do momentu spoczynkowego kiedy ten wewnętrzny przełącznik się rozewrze.

    W związku z tym albo nie masz 12V na wycieraczce (po włączeniu zapłonu przez cały czas 12V być powinno.

    Albo przełącznik wewnątrz wycieraczki się uszkodził, (zaśniedział itp,)
    Więc najpierw sprawdź czy dochodzi te 12V

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    napiecie 12v dochodzi. a ten wewnetrzny przekaznik jest w mechanizmie on jest zanitowany! czy znajduje sie na obudowie to jest taka mała puszka zalana z wierzchu dochodzi do tego ten przewód z napieciem kolor fioletowo czarny i wychodzi zielony dochodzi spowrotem do kostki
  • Poziom 19  
    Jeśli po wyłączeniu wycieraczki dźwignią przy kierownicy ramiona zatrzymują się od razu w dowolnym położeniu a 12V dochodzi to uszkodzeniu uległ wyłącznik krańcowy parkowania wycieraczki. Wyłacznik ten jest w przekładni silnika i jest to zazwyczaj zwykły styk który współpracuje z krzywką. Jeśli masz problem z rozebraniem tego to spróbuj może poszukać używanego, sprawnego silnika - taka naprawa może być dużo łatwiejsza.