Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwarcie w instalacji, nissan 100 NX - wszystko szaleje

conpetitor 26 Lut 2010 09:06 1137 2
  • #1 26 Lut 2010 09:06
    conpetitor
    Poziom 9  

    Wczoraj po ujechaniu 200 metrów zaczeły wariować mi światła, same włączały się kierunkowskazy, światła zmieniły się na długie , zapaliły wszystkie kontrolki a wyłączone wycieraczki zaczęły pracować z maksymalną prędkością. Podświetlenie tablicy też zrobiło się dużo jaśniejsze, zresztą jak wszystko inne. Auto nie zgasło, wróciłem pod dom i po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora wszystko było już w normie. Jeżdziłem gasząc go i paląc kilka razy. Dzisiaj rano niestety problem się powtórzył a raczej jeszcze nasilił. Poza świecącymi się kontrolkami przy zamkniętym aucie bez kluczyka w stacyjce, przed rozruchem było wszystko dobrze. Ale po rozruchu problem na nowo.

    Nie wiem gdzie szukać zwarcia, bezpieczniki wszystkie są w porządku, co też mnie martwi, połowa żarówek się spaliła.

    Przy podłączaniu akumulatora kilkukrotnie przeskakują przekaźniki w skrzyneczce przy akumulatorze.

    Pomóżcie chociaż na tyle bym mógł dojechać do elektryka.

    Odłączanie "akcesorii " po kolei ( bezpiecznikami ) nie pomaga.

    Wszystko wygląda tak jakby wysokie napięcie przeskakiwało mi na masę.

    Auto zapala, silnik pracuje.


    Alternator już sprawdzony:

    O problemie z alternatorem można zapomnieć. Napięcie na akumulatorze - po odłączeniu od instalacji : 12.48V, po podłączeniu do instalacji 12.46 V ( świecące się kontrolki zzużywają nieco prądu). Po odpaleniu auta ( z wcześniej opisywanymi problemami, napięcie na akumulatorze 11.48V ( duże zzużycie prądu obniża napięcie akumulatora, szczególnie gdy ten jest już dość zzużyty.

    0 2
  • #2 26 Lut 2010 20:28
    manta
    Poziom 39  

    Brak dobrego połączenia alternator akumulator.

    1
  • #3 26 Lut 2010 22:19
    conpetitor
    Poziom 9  

    Czyli zbyt wysoki prąd szedł by w instalację zamiast doładowywać akumulator?

    Alternator powinien być podłączony wmiarę bezpośrednio do akumulatora?

    Prad rozruchowy ciągnięty jest z akumulatora, więc silnik ma prawo w takiej sytuacji pracować normalnie.

    Sprawdzę z samego rana

    0