Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gwarancja na sprzęt komputerowy.

26 Lut 2010 15:18 3535 9
  • Poziom 27  
    Witam,
    kupiłem nie tak dawno temu sprzęt komputerowy (płyta, procesor, pamięć RAM) na który została udzielona gwarancja sklepu w którym go kupiłem na okres 3lat (www.agito.pl) oczywiście na każdy produkt z osobna.
    Traf chciał że któryś z elementów został uszkodzony (sprawdziłem i wyszło że na 100% uszkodzona jest pamięć, procesora i płyty nie miałem jak sprawdzić) więc wysłałem wszystko na koszt Agito do ich serwisu (na ich koszt, wdg umowy gwarancyjnej). Cały proces przebiegł całkiem sprawnie lecz czekam już ponad 2 tygodnie na sprzęt spowrotem. Wdg karty gwarancyjnej, cytuję:
    Code:
    6. (...) Za dzień zgłoszenia reklamacji uznaje się dzień dostarczenia reklamowanego produktu do Agito. (...) Jeśli będą wymagane dodatkowe ekspertyzy technicze wykonywane przez zewnętrzne firmy, czas na realizację gwarancji zostaje wydłużony do 14dni.


    I moje pytanie, czy w przypadku jak przez 2 tygodnie sprzęt nie został naprawiony mogę się ubiegać o fabrycznie nowy, wolny od wad produkt bądź wymianę na podobny, ale nie gorszy ?
    Zwrot pieniędzy nie wchodzi w grę gdyż ceny poszły w górę i za tą samą kwotę kupiłbym o wiele słabszy sprzęt.

    Mam nadzieję że to dobry dział, jak nie bardzo proszę o przeniesienie oraz oczekuję na szybką odpowiedź z waszej strony gdyż komputer potrzebuję do pracy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Cytat z ich strony Internetowej:
    Code:
    Produkty posiadają gwarancję producenta obowiązującą na terenie Polski. Czas gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronach sklepu. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Adresy punktów serwisowych i inne ważne informacje dotyczące serwisu, znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych producentów.


    Jeśli w gwarancji faktycznie jest napisane, że maksymalny czas naprawy wynosi 14 dni to myślę, że możesz się ubiegać o wymianę sprzętu na inny - lecz nie koniecznie nowy. Choć jeśli ów sklep jest na poziomie to sam powinien zaoferować wymianę produktu na nowy, wolny od wad.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Czyli jeżeli sami nie zaproponują to mogę na mocy prawa ubiegać się o fabrycznie nowy/podobny sprzęt ?

    W umowie wyraźnie jest 14 dni (tak nie jest dopisane nigdzie że to dni roboczy czy inne). Jako że w poniedziałek wyjeżdżam więc maja trochę czasu jeszcze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    technics6 napisał:
    Podpowiem:

    Złóż oficjalną reklamację (można pisemnie lub mailem). Zapoznaj się z tym (koniecznie):

    http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=457


    Oświeć mnie proszę w jaki sposób aplikujesz prawo do reklamacji towaru w kwestii praw gwarancyjnych.
    Mylisz pojęcie dawnej rękojmi z kwestią naprawy gwarancyjnej - to dwie różne sprawy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od komputerów
    technics6 - To z jakiego uprawnienia skorzystać wybiera klient. Skoro skorzystał z gwarancji, to nie z ustawy. Tu nie ma jednego nad innym, tylko raczej dwie rzeczy równolegle.
  • Poziom 14  
    Serwis w ciągu 14dni od otrzymania towaru reklamacyjnego musi sie ustosunkowac lub odrzucic, jezeli w ciągu 14 dni nie otrzymano żadnego pisma to reklamacja została uwzględniona i dopiero od teraz liczy się czas naprawy.
    Z czasem naprawy tez nie ma reguły, teoretycznie powinien trwac do 14dni lub 21 czy 28 przy sprowadzaniu części, do naprawy.
    Ale jezeli tutaj się przedłuży to można ubiegać się o zadośćuczynienie.
    Pracowałem w sklepie i tez mielismy problemy z klientami bo upierali się na 14dni, ale odwiedziła nas pani z kontroli handlowej i wytłumaczyła nam ze trochę inaczej to wygląda niż jest napisane.
    Praktycznie kupując ze sklepu, to sklep moze przetrzymać do 14 dni i w tym czasie stwierdzic czy usterka fabryczna czy z winy klienta - wiadomo ktos pokryłby koszty ekspertyzy jezeli z winy klienta, następnie hurtownia tutaj tez moze być ekspertyza, jezeli nie ma gw zewnętrznej, hurtownia do serwisu, serwis może trzymac do 14dni i albo przyjąć, albo odrzucic reklamacje i zaczyna się naprawa. Czesto jak leci przez hurtownie to wymieniaja a pozniej sami reklamują.

    W większości kart jest napisane że 14 dni czas naprawy, a nie od zgłoszenia reklamacji.