Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór transformatora do wzmacniacza gitarowego PP 2xGU-50

26 Lut 2010 20:40 3331 4
  • Poziom 17  
    Witam. Wykorzystałem ten wzmacniacz jako końcówkę mocy do wzmacniacza gitarowego. Jest to co prawda układ przewidziany do pracy w aplikacji audio, ale doposażony w trzy kanały lampowych, w pełni odseparowanych przedwzmacniaczy, spisuje się idealnie w zastosowaniach gitarowych:

Dobór transformatora do wzmacniacza gitarowego PP 2xGU-50

Układ działa bez zarzutu, został starannie wyregulowany m.in. przy pomocy oscyloskopu. Jedyną wątpliwość pozostawia transformator wyjściowy. Ten który posiadam nie jest najwyższej jakości co więcej podejrzewam że jest przeznaczony do współpracy z lampami o niższej mocy. Chciałbym zamówić profesjonalnie wykonane trafo do tego wzmacniacza. Nie mam jednak doświadczenia w projektowaniu transformatorów do wzmacniaczy gitarowych. Jakie parametry powinien posiadać transformator do wzmacniacza gitarowego którego schemat podałem w linku. Chciałbym uzyskać maksimum możliwości lamp GU-50 w układzie PP.

pozdrawiam
    Stork
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1587719.html

Proponuję zastosować analogiczne sekcjonowanie uzwojenia, oraz przeczytać uwagi odnośnie rdzenia.

Natomiast co do samego układu: oczywiście odpowiednie Raa (którego nie podam, bo nie mam doświadczenia z GU50) oraz indukcyjność uzwojenia pierwotnego
    Znając Raa, opór wewn. lampy, można policzyć sobie rzeczoną indukcyjność. Im większa tym lepsze przenoszenie basów, ale więcej drutów-uzwojenie może się nie zmieścić. Dolna częstotliwość graniczna zależy też od lampy (a mówię, nie liczyłem nigdy dla GU50), ale jak uzyskasz 60Hz to powinieneś być bardzo zadowolony.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 24