Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Miga kontrolka swiec zarowych i tyka pompa paliwa seat ibiza

basilio2 26 Feb 2010 21:40 8149 5
  • #1
    basilio2
    Level 11  
    Witam koledzy!
    Mam problem z autkiem Seat 1999r. 1,9 TDI. Mianowice dzis po podjechaniu na parking wyłączyłem swoją Ibizę (silnik ALH 99r - przejsciowka) i już jej po chwili nie zapaliłem.
    Zaczeła migac kontrolka swiec zarowych i jednoczesnie slychac tykanie w pompie paliwa.
    Pierwsza rzecza jaką zrobiłem po odholowaniu do domu sprawdzilem przekaznik 109. wszystko jest ok, pozniej sprawdzilem zawor 109 na pompie (po podlaczeniu na stale napiecia z akku zaskakuje jak powinien i jednoczenie slycha kolejny zaworek na pompie ktory chwilke tyka tak jakby wszystko bylo w porzadku. niestety po przekreceniu kluczyka zaczyna znow tykac pompa i nie odpala silnik.
    Sprawdzilem stacyjke - jest ok, immobilizer tez jest w porzadku, bo po przekreceniu klucza na chwile zapala sie test zgodnosci klucza i gasnie (wiec powinno grac)
    Niestety auto nie odpala.
    Ciekawa rzecza jest rowniez fakt, ze nie ma komunikacji ze sterownikiem auta jak tak tyka pompa, natomiast po podlaczeniu na stale napiecia na zawor 109 i przekreceniu kluczyka transmisja jest i odczytuje bledy:
    17946; 18027; 00668; 18008; 17978
    Interesuje mnie blad niskiego napiecia 18008, bo wydaje mi sie, ze cos jest z napieciem bo skoro po podlaczeniu z drugiej strony napiecia mam komunikacje z kompem to cos w tym jest.
    I teraz pytanko, gdzie moze byc zanizone napiecie od stacyjki az do sterowania pompa i zaworami na niej?
    Zaznacze ze raczej wszystkie kostki posprawdzałem.
    I jeszcze jedno pytanko, za co odpowiada przekaznik na ktorym widnieje nr 405?
    Dziekuje za odpowiedzi - Tomek
  • #2
    cr1
    Level 15  
    Witam.Zmień przekażnik 109 i będzie ok.
    Jeśli jest w czarnej obudowie ,wewnątrz jest płytka- można przelutować.
  • #3
    basilio2
    Level 11  
    Niestety wymiana przekaznika nic nie daje - dalej tyka jakis zawor w pompie i nie odpala, a jak bez włączenia zapłonu zmostkowałem przekaznik 109 i wlozylem do gniazda to pompa zachowywala sie jakby normalnie (bylo slychac wlaczenie zaworka i chwilke slychac zaworek dawki) ale po przekreceniu kluczyka znow miga kontrolka i tyka cos w pompie no i dalej lipa z odpaleniem.
    Prosze o jakies sugestie
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    basilio2
    Level 11  
    No wiec własnie problem polega na tym, ze w m omencie jak tyka pompa i miga kontrolka swiec nie ma komunikacji ze sterownikiem.
    Jak podepne napiecie bezposrednio z akku na zawor 109 i przekrece kluczyk to jest komunikacja i wyskakuja kody:
    17946, 18027, 00668, 18008 i 17978.
    no i pytanko czy zanizone napiecie moze powodowac brak komunikacji z modulem i jaka jest droga zasilania od akumulatora do zaworow na pompie (109 i wysterowania) bo mysle ze winne jest gdzies za niskie napiecie (albo pompa albo modul komputera) ale juz nie wiem godzie i na którym styku to sprawdzac np na komputerze a komputer: R4EDC

    Alarmu nie ma dokladanego, jest tylko fabryczny immo