Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ATMega128][AVRStudio][MMnet01]EVBNet01 ISPCable3 nie działa

27 Lut 2010 18:32 1579 2
  • Poziom 2  
    Witam!
    Jestem początkujący jeśli chodzi o µC, a muszę wykonać pewne urządzenie pracujące w ethernecie i zdecydowałem się na konfigurację która jest wspomniana w temacie.
    Jednakże napotkałem pewien problem:
    Po zainstalowaniu sterowników do ISPCable 3, zaktualizowaniu go oraz zainstalowaniu AVR Studio postanowiłem odpalić cały sprzęt. Podłączam programator do USB AVR Studio znajduje go, co wnoszę z komunikatu, który wyświetla:
    Code:
    Detecting on 'Auto'...

AVRISP with V2 firmware found on COM2:
    Getting revisions.. HW: 0x02, SW Major: 0x02, SW Minor: 0x0a .. OK
    Getting isp parameter.. SD=0x01 .. OK

Podłączam LCD na płytce, wpinam programator w płytkę, podłączam do niej zasilanie i odpalam płytkę. Diody pomrugają i na wyświetlaczu zaczynają się jakieś bzdurki pokazywać (same znaki zapytania, strzałki i 0).
    Następnie ustawiam układ na ATMega128, oraz ustawiam w settingsach częstotliwość na najmniejszą możliwą i klikam Read Signature. Programator zaczyna mrugać trzecią dotychczas niepalącą się diodą i wyskakuje komunikat:
    Code:
    Setting mode and device parameters.. OK!

Entering programming mode.. FAILED!
    Leaving programming mode.. FAILED!

Podczas funkcjonowania programatora miga dioda ISP na płytce, oraz napięcia wariują na pinach PortB0, PortE0, PortE1.

Sterownik ISPCable 3 ustawiony jest na operowanie na prędkości 115200,8, bez parzystości, 1 bit stopu, bez kontroli przepływu. W ISP mode settings dostępne są częstotliwości 603 Hz, 4 kHz, 28,8kHz 57,6 kHz, 230,4 kHz(jest ona ustawiona standardowo podczas pierwszego połączenia), 921,4 kHz.