Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zapłon Bateryjny

gReaT 01 Aug 2004 14:50 12165 13
Wago
  • #1
    gReaT
    Level 17  
    Wie ktoś jak zrobić zapłon bateryjny do motoroweru ??
    Jesli tak prosze o schemat albo o pomoc ?? :?: :?
  • Wago
  • #2
    sowa11
    Level 14  
    Co znaczy zapon bateryjny? I do jakiego motoroweru?
  • #3
    gReaT
    Level 17  
    to znaczy ze jest akumulator i i pare innych bzdetów do JAWY 50 !!!!!!!!!
    i jest lepsza iskra bo nie jest wywoływana przez magneto i iskrownik !!!
  • Wago
  • #4
    WiesiekU
    Level 21  
    Zapłon bateryjny oznacza zapłon, który jest zasilany z zewnętrznego źródła (akumulator lub tak naprawdę układu prądnica (alternator)-akumulator). W motorowerach wyposażonych w tzw. magneto napięcie do "napędzania" cewki zapłonowej jest indukowane w cewce niskonapięciowej wchodzącej w skład w/w magneto.
    Można to połączyć np. tak: -akumulatora na masę, +akumulatora na pierwszy zacisk uzw. pierwotnego cewki zapłonowej, jej drugi zacisk na przerywacz. Kowadełko przerywacza ze wzgl. na swoją konstrukcję jest już połączone z masą. I to wszystko. Przerwanie obwodu przez przerywacz powoduje wyindukowanie w/n w cewce i przeskok iskry na świecy.
  • #5
    Preskaler
    Level 39  
    Dokładnie tak jak napisał WiesiekU, tylko pozostaje jeszcze problem (dość poważny) z ładowaniem akumulatora. Masz do wyboru, codzienne ładowanie akumulatora (przed jazdą) lub zastosowanie regulatora ładującego i jego dokładne ustawienie. Będzie to czynność bardzo skomplikowana bo oryginalnych takich urządzeń do tego typu motorowerów (chyba) nie ma a zaadaptowanie innego nie daje gwarancji powodzenia bez odpowiednich pomiarów i ew. przeróbek. Nie wiem też na ile wystarczy do tego celu prądniczka (magneto) która znajduje się w tym motorowerze?
  • #6
    WiesiekU
    Level 21  
    No i zagłębiając się w temat to wybór instalacji 6 albo 12V. A na tym etapie to zapłon klasyczny czy elektroniczny (iskra jest mniej zależna od stanu akumulatora). Ponadto zapłon elektroniczny w zależności od budowy potrafi "dać" ciąg impulsów przedłużając czas trwania iskry (to uproszczenie bo jest to kilka iskier występujących bardzo szybko po sobie). W efekcie daje to dokładniejsze spalanie mieszanki z czym dwusuwy mają niestety problem. Jest to temat rzeka. Zastanów się spokojnie i powalcz. Proponuję pobuszować po necie aby dobrze opanować stronę teoretyczną. Jak mówi stare powiedzenie:"diabeł tkwi w szczegółach". Pozdrawiam.
  • #7
    bako122
    Level 12  
    Widzę jeszcze jeden problem.
    Otóż po zgaszeniu silnika zasilanie cewki musi być odłączone trwale na czas postoju ponieważ w najgorszym wypadku przy ustawieniu się krzywki na wale korbowm tak, że styki przerywacza będą zwarte przez cewkę zapłonową płynie duży prąd powodując jej niepotrzebne grzanie, rozładowywanie akumulatora a nawet spalenie cewki w zależności od pojemności użytego akumulatora.
    bako122
  • #8
    WiesiekU
    Level 21  
    Raczej nie problem ale zupełnie oczywisty wymóg zdeterminowany względami praktycznymi i zasadami bezpieczeństwa :) .
  • #9
    gReaT
    Level 17  
    spoko tylko jak teraz podpiac aku aby bylo ładowanie ?? bo tak to se dojade do bramy i spowrotem :/
    :?:
  • #10
    WiesiekU
    Level 21  
    Najpierw musisz mieć schemat instalacji elektrycznej tego swojego "odkurzacza". Jedyne źrodło napięcia to cewka zasilająca obwód oświetlenia. Z niej musisz zasilić obwód ładowania akumulatora poprzez regulator napięcia. Jest bardzo prawdopodobne, że powyższe napięcie jest przemienne i potrzebny będzie prostownik. Ten układ nie jest typowy i sam musisz to wszystko wykombinować. Poszukaj schematów instalacji motocyklowych i na ich podstawie coś wymyśl. Internet pełen jest rzeczy na podobne tematy. "Gotowiec" to by było zbyt piękne. Zresztą jesteś tak tajemniczy co do szczegółów tego co masz, że trudno Ci inaczej radzić jak tylko podsuwając kierunek , w którym masz dążyć.
  • #11
    Grzegorz_504677147
    Level 12  
    Witam
    Ja już to przerabiałem w Ogarze tylko chciałem wywalić całkiem magneto i się udało. Sama krzywka z magneta akuś żelowy cewka (np z malucha) i wchodził na obroty jak błyskawica tylko nie miałem ładowania bo niebyło magneta.

    Prostownik do ładowania
    www.elektroda.pl/rtvforum/topic159337.html
  • #12
    Mieczysław
    Level 21  
    Grzegorz_504677147 wrote:
    Witam
    Ja już to przerabiałem w Ogarze tylko chciałem wywalić całkiem magneto i się udało. Sama krzywka z magneta akuś żelowy cewka (np z malucha) i wchodził na obroty jak błyskawica tylko nie miałem ładowania bo niebyło magneta.

    Prostownik do ładowania
    www.elektroda.pl/rtvforum/topic159337.html]

    Witam.
    Skoro oryginalna cewka zapłonowa znajdujaca się w magnecie nie była już potrzebna, to czy w miejsce niej nie można było bazując na rdzeniu nawinąć cewkę, która dawałaby prąd do ładowania akumulatora?
  • #13
    Krzysiekrolnik
    Level 1  
    A jeżeli mam Simsona 12V i w nim akum jest już ładowany? Bo pod magnetem są 3 cewki: ładowanie akum, światła i zapłon. A mówicie że trzeba pociągnąć + do cewki ale do cewki butelkowej czy tej pod magneto??
  • #14
    marcingokart
    Level 10  
    nie wchodził ci ogarek na obroty tylko z powodu zmiany zapłonu.nie było magneta które działa jak koło zamachowe (zobacz se co daje odelżone koło zamachowe w maluchu).myślę że ogar miał mniej siły, co?