Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przegrzewanie się C 330 po wymianie chłodnicy

27 Lut 2010 19:42 13130 26
  • Poziom 9  
    Wymieniłem chłodnicę na nową gdyż poprzednia była uszkodzona i ciekła. Po wymianie ciągnik przegrzewa się przy nawet niewielkim obciążeniu. Proszę o radę.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Panie i Panowie myślę, że kupiłem jakiś bubel pomijając fakt że była to nowa chłodnica zakupiona na składnicy sprzętu rolniczego . Poradźcie coś.
  • Poziom 32  
    Swego czasu było dużo zwrotów chłodnic do 30-stek może to z tej trefnej serii ?
  • Poziom 9  
    Dziękuje za informację. Czy można ustalić kto te buble produkował. Ja kupiłem chłodnicę w 2009 roku w lipcu.
  • Poziom 10  
    A może sprawdź czy jest przepływ przez chłodnicę. Może jest zatkana.
    Druga sprawa to sprawdź czy odpowietrzony jest blok. Taki mały zaworek nad prądnicą. Sprawdź ile wchodzi płynu do chłodnicy nowej i starej.
  • Poziom 9  
    Chłodnica nie jest zatkana- to nówka a płynu wydaje mi się że wchodzi tyle samo.
  • Poziom 11  
    Przegrzewanie się nie jest spowodowane wadą chłodnicy. Częstymi wadami w tych silnikach są zatkane otwory głowicy (kamień kotłowy) złe zamontowanie lub brak termostatu, pompa (wody) ma uszkodzony wirnik. Pierwszą wadę można próbować usunąć za pomocą roztworu 10% sody kaustycznej i wody lub innego środka dostępnego w sklepach.
  • Poziom 9  
    Wykluczył bym tutaj zatkanie otworów głowicy, gdyż do wymiany chłodnicy wszystko było OK. Natomiast na czym polegałoby uszkodzenie wirnika pompy wodnej.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zastanawiam się czy brak termostatu może wpływać na pogorszenie warunków chłodzenia, przecież wtedy cały czas działa duży obieg chłodzenia, ale pojawiają się głosy, że termostat ma na to wpływ. U mnie najpierw był on zamontowany, później został wyjęty i nic się nie zmieniło.
  • Użytkownik obserwowany
    Termostat jaki tam jest każdy wie a jak zakamieniony i gdy ten kamień odpadnie to może go zablokować.
    Wątpliwe jest to że chłodnica nie wytraca ciepła.
  • Poziom 9  
    Dzięki, poczytałem twoją korespondencję. U mnie wszystko wydaje się być dobrze. Cały czas podejrzewam, że to jest wina chłodnicy - nie wiem czy jest może jakaś wadliwa, czy jakoś wewnętrznie inaczej skonstruowana.
  • Użytkownik obserwowany
    Sprawdź węże czy mają dobrą temperaturę.
  • Poziom 21  
    Radzę bardzo dokładnie przyjrzeć się termostatowi. To, że on tam jest to nie znaczy, że jest dobry. Należy go wyjąć i wrzucić do pojemnika z gorącą wodą i obserwować czy się otwiera.
    A jeśli nie ma w ogóle termostatu w obudowie to jeszcze gorzej.
    Kiedyś już o tym pisałem, że w miejsce gdzie powinien być termostat należy wstawić dobrze dopasowaną plastikową rurę, aby zamknąć mały obieg. Brak rurki powoduje gotowanie wody w bloku i głowicy przy zimnej wodzie w chłodnicy.
    Sugestie o zatkanym bloku czy głowicy to bajeczki.

    A co do chłodnicy do zatkać dolny odpływ i nalać gorącej wody. Jeśli cała zrobi się ciepła to nie zatkana.
  • Poziom 31  
    Jeśli nie masz termostatu to wszystko jasne musisz go zamontować i będzie ok,jeśli pompa posiada plastikowy wirnik, to były takie przypadki że wirnik pękał albo spadał z ośki,a po czym stwierdzasz że się przegrzewa ,może wskaźnik temp. kitnął.
  • Poziom 10  
    Koledzy!
    Z tym TERMOSTATEM to BREDNIE piszecie.
    Jeżdzę 30-ką od 25 lat bez termostatu :D i wszystko dobrze. Koszę kosiarką rotacyjną ponad 2 ha za jednym razem w największe upały i nie ma problemu z przegrzewaniem się silnika a chłodnica pracuje od 1976 roku. Mam tylko jeden ciągnik i pracuje na 12 ha bez żadnego problemu w każdych warunkach.
    Pierwszy raz słyszę o odpowietrzaniu bloku :D - sam się odpowietrza po zalaniu wodą lub płynem i uruchomieniu silnika!!!
    TYŁEK wiele szczegółów to ty nie piszesz.
    Radzę sprawdzić:
    1) pasek klinowy wentylatora
    Należy sprawdzić stan i napięcie paska klinowego - ugięcie paska ~1 cm przy naciśnięciu palcem. Jeżeli pasek będzie się ślizgał wentylator nie będzie wychładzał chłodnicy. Jeżeli pasek jest w złym stanie i nie pomaga naciągnięcie wymień go na nowy.
    2) pompa wodna
    Sprawdź czy pompa pracuje - czy jest obieg wody - odkręć korek wlewowy przy włączonym silniku i zobacz wodę w chłodnicy jeśli woda się porusza to dobrze. Jeszcze lepiej poluzuj obejmę górnego przewodu od chłodnicy, odpal ciągnik zdjem górny przewód jeśli woda leci strumieniem to znaczy pompa pracuje prawidlowo. Jeżeli nie - wymień pompę.
    3) termostat
    Należy wyjąć termostat i wrzucić go do pojemnika z gorącą wodą (wrzątek). Po krótkim czasie powinien się otworzyć. Jeśli nie otwiera się - wymienić na nowy.
    4) chłodnica
    Wyciąg chlodnicę zatkaj dolny otwór (np. ziemniakiem) i zalej wrzątkiem. Jeśli po krótkim czasie cała się rozgrzeje to znaczy że nie jest zatkana.

    Można sprawdzić cały układ chłodzenia w ciągniku. Sprawdź ugięcie paska klinowego i jeżeli potrzeba naciąg go odpowiednio patrz pkt 1. Ciągnik jak i woda muszą być zimne. Odpal ciągnik i doprowadź do normalnego zagrzania silnika. Jeżeli woda w silniku grzeje się a nie ma obiegu - górny przewód zimny - to albo pompa wodna patrz pkt. 2 albo termostat nie otwiera się patrz pkt. 3.
    Jeżeli zarówno termostat, jak i pompa są sprawne to zostaje tylko chłodnica do wymiany.:D
  • Poziom 31  
    Kolego to że da się jeździć bez termostatu to wszyscy wiemy, ale jak wyjmiesz termostat nie wstawiając nic w zamian osłabiasz cyrkulację płynu przez chłodnicę ,termostat w c330 działa w ten sposób że otwierając się przymyka obieg przez silnik a otwiera dłuższy na chłodnicę, jeśli go niema to płyn wędruje z powrotem najkrótszą drogą czyli do bloku a chłodnica działa tylko grawitacyjnie ,ot i cała filozofia, a jak będziesz zimą jeździł bez termostatu to skrócisz w istotny sposób żywotność silnika poprzez niedogrzanie ,pomijając to że zeżre ci więcej paliwa, co przy dzisiejszej cenie paliwa jest istotne.
    A jak będziesz bardzo mocno napinał pasek to się koło pasowe na pompie wodnej upie...
    Koniec wykładu. :D
  • Poziom 10  
    Kolego to, że naczytałeś się książek to nie znaczy, że masz ODROBINĘ pojęcia :!:
    Co do wykładów to możesz dawać je koniowi - koń ma duży łeb może cię wysłucha :D
    a na pewno uśmieje :D:D:D
    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 31  
    Ot i znalazł się fachowiec ,jeśli będziesz nadal tak serwisował swój ciągnik to nie wykluczone że będziesz się musiał przesiąść na wspomnianego rumaka.

    ps. akurat o c330 nie czytałem żadnej książki :D i radzę żebyś się dokładniej przyjrzał obudowie termostatu i jego działaniu, chyba że to dla ciebie za skomplikowane.
  • Użytkownik obserwowany
    Haha oczywiście że sa 2 obiegi i się łączą w termostacie.

    Kolega dostał ostrzeżenie ale to że on tal robi od x lat to nie znaczy że robi dobrze, akurat w tym silniku robi źle i słusznie dostał co dostał.

    Ale jest 1 ale jak sie jezdzi w zimie to trzeba mieć termostat bo za CHRL i 1/2 USA nie zagrzejesz silnika.
  • Poziom 18  
    Ja też mam C-330 bez termostatu i w lecie nie ma żadnych problemów z przegrzewaniem, więc nie wiem o czym piszecie? A w zimę to nie za bardzo jest takie jeżdżenie, silnik nigdy nie złapie temperatury, a nawet potrafi woda w chłodnicy zamarznąć.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    skorpion1272 napisał:
    Ja też mam C-330 bez termostatu i w lecie nie ma żadnych problemów z przegrzewaniem, więc nie wiem o czym piszecie? A w zimę to nie za bardzo jest takie jeżdżenie, silnik nigdy nie złapie temperatury, a nawet potrafi woda w chłodnicy zamarznąć.

    Nie masz problemów bo silnik jest niedogrzany. A czym to skutkuje wszyscy wiemy. No, może prawie wszyscy. Nie ma sensu dalej ciągnąć tego wątku, bo niektórzy są bardzo odporni na wiedzę i na to się nic nie poradzi.
    romoo napisał:
    Kolega dostał ostrzeżenie ale to że on tal robi od x lat to nie znaczy że robi dobrze, akurat w tym silniku robi źle i słusznie dostał co dostał.

    Niedogrzanie szkodzi każdemu silnikowi.
  • Poziom 18  
    Pisałem, że się nie przegrzewa a, że jest nie zawsze dogrzany to wiem, i wiem czym to skutkuje. Wiem, że może i jest to nie zdrowe, ale jeśli inaczej się nie da to trzeba jeździć tak jak jest.
  • Użytkownik obserwowany
    Szkoda że polskie traktory nie mają nagrzewnicy bo szybciutko byście montowali termostaty, bo już końcem września jest zimno a roboty od groma jeszcze.
    Ale cóż zetorki rulez.
  • Użytkownik obserwowany
    Grzegorz_madera napisał:
    skorpion1272 napisał:
    Pisałem, że się nie przegrzewa a, że jest nie zawsze dogrzany to wiem, i wiem czym to skutkuje. Wiem, że może i jest to nie zdrowe, ale jeśli inaczej się nie da to trzeba jeździć tak jak jest.

    Da się. Wystarczy założyć termostat.



    To akurat jest łatwe w naprawie.
  • Poziom 8  
    nie wiem czy w C330 jest pompka która pompuję wodę ja miałem problem w C 360 ona jest napędzana na pasek klinowy tam gdzie wentylator ten wiatraczek w środku jest plastikowy gdy jechałem kosic zawsze woda mi się gotowała a gdy wymieniłem na nową było wszystko w porządku