Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MF 255 czeste dolewanie oleju do silnika

27 Lut 2010 19:54 24660 23
  • Poziom 9  
    witam
    jestem nowym posiadacze mf 255 , po zakupie wymieniłem wszystkie oleje , wymieniłem wszystkie wtryski, uszczelke pod głowicą. Po przepracowaniu 10 mth sprawdziłem stan oleju w silniku i niemilo sie zaskoczyłem bagnet wskazywał poniżej minimalnego poziomu.
    Jaka jest przyczyna takiego duzego zurzycia oleju?? , jezeli chodzi o silnik to pracuje bardzo ładnie cisnienie trzyma w granicach 2,5 zimą nawet w te najwieksze mrozy palił bardzo dobrze.
    prosze o rady bardziej doswiadczonych użytkowników mf 255 jak można zaradzic na tak czeste pobieranie oleju
  • Poziom 10  
    a z rury wydobywa sie czarny dym czy taki malowidoczny szarawy ?
    Najprawdopodobniej wina pierscieni. Albo masz dziurawa miske olejowa hah ;p
  • Poziom 12  
    Własnie ciekawe jaki jest dym z rury.Najpredzej to wina pierscieni tłokowych. A cisnienie 2,5 to jest takie sobie nie ma się czym zachwycac przecietnie na zimnym silniku powinno byc 4 lub troszke wiecej,jak sie dobrze rozgrzeje ale to dobrze to ma 2.,5.
    A filtr oleju to może wymieniałes?
  • Poziom 9  
    Z rury wydobywa sie szarawy kolor dymu ale nie jest az tak bardzo widoczny , a miska jak najbardziej szczelna,
    to jak pierscienie to praktycznie kapitalka bo wiadomo jak sie jedno ruszy
    a jaki koszt takiej naprawy

    Dodano po 2 [minuty]:

    cisnienie na rozgrzanym jest 2,5
    filtr oczywiscie jak przy każdej wymianie oleju wymieniłem
  • Poziom 10  
    no to bardzo dziwne . nie wywala korkiem oleju ani nigdzie ? a poziom oleju mysle ze sprawdzals na prosym ;p
  • Poziom 12  
    To z tego co piszesz to na 10 mtg bieże 3 litry oleju bo gdzies tyle jest minimum.Bo wchodzi jak sie nie myle 7 litrów.

    Do skrzyni żeby sie dostał to nawet nie ma takiej możliwosci predzej wycieknie na ziemie aniżeli dostanie się do skrzyni.
    A uszczelke pod rozrządem sprawdzałes.Wizualnie czysty jest silnik?
  • Poziom 36  
    Witam, wymiana pierścieni wcale nie wiąże się z kapitalką. Stępione pierścienie olejowe (zgarniające) mogą przepuszczać olej zwłaszcza na wyższych obrotach silnika. Nie wiem jak w tym silniku ale olej może się też dostawać do cylindrów poprzez zużyte prowadnice zaworów.
  • Poziom 34  
    w momencie wymiany uszczelki pod głowicą ona sama była naprawiana prowadnice zaworowe mogą już być tak wytarte ze olej po trzonkach zaworów przedostaje się do komór dolotowych jak i wylotowych tak jak przy samochodach wystarczy ze będą rozwalone uszczelniacze na trzonkach zaworowych silnik będzie pobierał sobie olej pozdrawiam
  • Poziom 12  
    No tak ale by kopcił jak smok.A kolega pisze że nie ma takich objawów kopcenia.
  • Poziom 34  
    nie zawsze zależy ile tego oleju przedostaje się przez prowadnice ale tak jak piszą inni mogą być tez pierścienie plus to co ja napisałem i jeszcze jakiś wyciek i oleju będzie trzeba dolewać co chwila
  • Poziom 21  
    zobacz czy Ci nie cieknie na sprzęgle bo wtedy olej ten będzie lądował w skrzyni biegów[w tym modelu sastosowane jest 'mokre sprzęgło'] i w przodzie na wale czy nie leje sie[/quote]

    Pierwsze słysze żeby w MF 255 było mokre sprzegło. Coś się koledze chyba pomyliło. Mokre to tam są ale hamulce a dokladnie tarcze hamulcowe.
  • Poziom 9  
    a jaka może byc wspólna przyczyna brania oleju oraz podnoszenia sie wody w chłodnicy po rozgrzaniu silnika
  • Poziom 9  
    A w jakim stanie masz sprężarkę??? Często przy kończącej się sprężarce MF pobiera dużo olej ponieważ sprężarka pracuje non stop. W MF jak silnik pobiera olej to kolektor wylotowy jak i kanały w głowicy są mokre (czasami to przypadek lejącej końcówki wtrysku ale tam jest wtedy niespalone paliwo - też ole:)) ale jak masz suchy kolektor to szukaj przyczyny w sprężarce i nic innego. Żadne miarki ani pęknięte miski (jak macie tak podpowiadać to lepiej wcale bo widać że nie macie pojęcia) Pozdrawiam Wszystkich.
  • Poziom 9  
    Spręzarka można powiedziec jest w słabym stanie obecnie wogóle nie pompuje był wymieniany tlok no ale cos słabo skutecznie bo nadal kompresor nie działa podobno trzeba uszczelnic instalacje no ale narazie tego nie praktykowałem ma ktos jakis pomysł
  • Poziom 12  
    Czy do modelu MF 235 lub 255 można zastosować sprzęgło sprężarki celem jej wyłączenia?
  • Poziom 21  
    Nie można bo z wału sprężarki napędzany jest alternator. Wyłączając sprężarkę wyłączysz ładowanie :D
  • Poziom 21  
    Sporo tych niepotrzebnych kombinacji. Tak jak zrobiła fabryka jest bardzo dobrze.
  • Poziom 19  
    Boże co wy piszecie ludzie co wy piszecie, zastanówcie się przecież tam sprężarka musi calu czas chodzić gdyż jest smarowanie olejem z silnika i musi być obieg tego oleju to nie jest taka sprężarka jak w c330 że się zakładało lub zdejmowalo pasek. MF-255 maił alternator za sprężarką, U-3512 miał już alternator na pasek jeśli tak wnikacie w temat, jeśli chce kolega zatrzeć silnik to niech was posłucha i niech odłączy te sprężarke. Spręzarka powinna nabijać w tym ciągniku ok 1.5MPa w mf spręzarki są zazwyczaj długożywotne, ale niszczy je zawór regulacji ciśnienia ktory z biegiem czasu się zabrudzi lub rdzewieje od wilgotnego powietrza i wtedy odbija się to na sprężarce sam miałem taki przypadek że nabila ponad 2 MPa i pasek aż się ślizgał i zaczął śmierdzieć, spuściłem powietrze, wykręciłem przyłącze na przyczepę że sobie cały czas powietrze dmuchalo i dojechałem do domu. Ta sprężarka jest na łożyskach ślizgowych takie cieniutkie panewki, zobacz czy Ci nie rzuca olejem sprężarka w zbiornik lub czy przy zimnym silniku nie wylatuje Ci dymek normalnie będą Ci śmierdzieć spaliny jak wykręcisz to gniazdo do przyłącza przyczepy, to wtedy wiesz co masz już do zrobienia, i nie słuchaj że masz mokre sprzęgło bo większych bredni to nie słyszałem no chyba że jestt to mf hydrostatic :) i nie dotykaj sie do silnika bo jak pali na dotyk głowica była sprawdzana to jest ok i jak mowisz że pali zimą na dotyk to silnik pewnie jest w niezłej kondycji.
    a ja ci napiszę takie coś że mf to trochę bedzie sobie pobierał oleju jak go puścisz w ciężką robotę mf-y tak mają u mnie na 200mth tez se łyknie ze 3litry oleju
  • Poziom 21  
    Ja też nie jestem zwolennikiem kombinacji i przeróbek tym bardziej, że konstrukcja ta jest udana.
    Ale niech Kolega lukasz506 wyjaśni z łaski swojej mnie i forumowiczom dlaczego po odłączeniu sprężarki miałby się zatrzeć silnik. Ktoś tu jest bajkoopowiadaczem delikatnie mówiąc.
  • Poziom 1  
    rozbierasz sprezarke i wystarczy zaspawac w wale uklad smarowania i cisnienie nie spadnie w silniku i go nie zatrzesz a sprezarka nie pracuje chociaz ma podlaczony pasek. zostaje obudowa i ladowanie bez zadnego kombinowania na dwa paski i itp. :D