Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Navi MFD i wskaźnik MFA

01 Sie 2004 17:39 8186 35
  • Poziom 13  
    W passacie 2002r bez wskaźnika MFA; wstawiłem navi MFD. Działa. Następnie wymieniłem licznik na taki ze wskaźnikiem MFA. Działa.
    Podłączyłem trzy przewody od navi do licznika, zgodnie ze schematem z Elsy. Wskaźnik MFA działa, ale nie pokazuje nic z navi. Wstawiłem Gamme V i też nic. Sprawdziłem omomierzem przewody, są dobre.
    VAG pokazuje brak komunikacji navi ze wskaźnikem MFA w liczniku.
    Dadam, że ani nie sprawdzałem tego licznika w innym samochodzie, ani tej navi w innym samochodzie.
    Może ktoś ma jakieś sugestje. Z góry dziękuje.
  • Poziom 12  
    Masz licznik z mfa czy z FIS-em?
    jak masz z FIS to ma działać sprawdzić traeba jedynie kodowania navi i może licznika nie pamiętam musiałbym sprawdzić czy licznik też koduje się pod navi i ma działać
    jak masz samo MFA to nie zadziała napewno
  • Poziom 12  
    Mój tata ma to samo w Superbie 2004 Platinum. Dołożył navi i ten ekran w liczniku nie działa.
  • Poziom 12  
    Witam, miałem ten sam problem! Po pierwsze: licznik musi mieć duży wyświetlacz (tylko z nim działa navi!), po drugie: sprawdz kodowanie licznika (pierwsza cyfra kodowania musi być większa niż 16), po trzecie: jeżeli poprzednie warunki są ok, to musisz zrobić adaptację licznika.
  • Poziom 27  
    Stary temat ale jak pierwsza cyfra może być większa od 16?
    W jakim to zapisie trzydziestodwukowym czy jakim?
  • Poziom 13  
    Aby FIS wyświetlał informacje z navi trzeba w kodowaniu do pierwszych dwóch cyfr (np 05xxx) dodać 16 i wtedy kodowanie będzie np 21xxx.
    Jeśli dwie pierwsze cyfry dają liczbę większą od 16 to znaczy, że FIS powinien wyświetlać info z navi.
  • Poziom 27  
    Podłączyłem ten komputer wreszcie czyli zmieniłem licznik wszystko jest ok. Jedyne co mi nie działa to wyświetlanie z navi, w is mam koowanie opowiednie, ale navi mówi że wyświetlcz not ok. Połączyłem 3 kable odpowiednio (chyba) tj. do zielonej kostki do pinów 30-CLK, 31 data, 32 ena i nie działą komunikacja. CZemu?
  • Poziom 10  
    Nie masz szans podlaczenia MAXIDOT-a......nawi ktora go obsluguje to VW wersja G,dla Skoby B itd.Poza tym konieczny jest modul TMC.
    Pozdrowienia.............
  • Poziom 27  
    mam navi G a ten TMC to gdzie on jest ukryty w golfie?
  • Poziom 10  
    Przewaznie jest za skrytka z prawej strony.Jest on diagnozowalny,mozna zatem go wykryc za pomoca urz.diagno.pzdr.....
  • Poziom 13  
    daleki1 napisał:
    Jest on diagnozowalny,mozna zatem go wykryc za pomoca urz.diagno.pzdr.....

    A możesz powiedzieć jaki jest adres modułu w Vag-Com ?
  • Poziom 27  
    czyli wersja g wymaga do wyświetlania modółu tmc a wercja c i d nie wymaga i wystarczą połączenia na zieloną wtyczkę w liczniku? Czy tak to jest? Bo podłączenia mam ok ale nie działa wyświetlanie. Navi nie widzi wyświetlacza, ale nie wiem którędy ona patrzy.
  • Poziom 10  
    Nie ma on swojego adresu.Mozna zdjanozowac przy pomocy WAS-a poprzez prowadzone funkcje.Opr.2006-2007.Szczegolnie zwroc uwage na adres 37(Nawi) i odczyt bloku wart.pomiarowych.Dokladny kanal podam jak zerkne .
    Pzdr

    Dodano po 5 [minuty]:

    Pati napisał:
    czyli wersja g wymaga do wyświetlania modółu tmc a wercja c i d nie wymaga i wystarczą połączenia na zieloną wtyczkę w liczniku? Czy tak to jest? Bo podłączenia mam ok ale nie działa wyświetlanie. Navi nie widzi wyświetlacza, ale nie wiem którędy ona patrzy.


    cd.Wyswietlacz DOT-obsugiwany jest przez CAN....Takie wyjscie cyfrowe ma jedynie Nawi VW wersja G i Skoda wersja B.Inne marki jak Ford i Seat zapewne tez maja takie wyjscia ale nie orientuje sie ktore wersje.
    Inaczej ma sie sprawa sterowania kier.wielofunkcyjna,wzmacniaczem i zestawem.Mozna te elementy zapiac praktycznie do kazdej nawi MFD.
    Pzdr......

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pati napisał:
    mam navi G a ten TMC to gdzie on jest ukryty w golfie?



    cd .........Mozna w miare szybko znalesc ten modul,poniewaz antena GPS leci prosto do niego i dalej do Nawi.
    Pzdr......
  • Poziom 11  
    psw napisał:
    daleki1 napisał:
    Jest on diagnozowalny,mozna zatem go wykryc za pomoca urz.diagno.pzdr.....

    A możesz powiedzieć jaki jest adres modułu w Vag-Com ?


    Mam pytanko, czy mógłbyś podesłac jakiś opis jak podłączyć licznik FIS z nawi MFD? JAkie kable i gdzie? Byłbym bardzo wdzięczny. POzdrawiam
  • Poziom 13  
    Dla MFD wersja D to są 3 kable : DATA, CLOCK, ENABLE. Na navi masz rysunek złącz to sobie znajdziesz. W liczniku do zielonej wtyczki. W tej chwili nie pamiętam które piny. Temat był przerabiany. Poszukaj w starych postach. Jak nie znajdziesz to napisz na pw. Poszukam, ale po świętach.
  • Poziom 11  
    Dziękuję, bardzo się przydało
  • Poziom 27  
    Hmm czyli nie mam sie co dziwić ze nie dziala mi jak podlaczylem cana z licznika z dużym FIS i navi G bez pośrednictwa TMC jakieś inne standardy Cana ma VW i Bosch? Czy komuś może tak zadaziało?

    Kiedyś widzialem jakis modół przy ręcznym w golfie IV czy to jest to TMC?
  • Poziom 12  
    daleki1 napisał:


    cd .........Mozna w miare szybko znalesc ten modul,poniewaz antena GPS leci prosto do niego i dalej do Nawi.
    Pzdr......

    Chyba antena radiowa FM? poco GPS do TMC???


    Pati napisał:

    Kiedyś widzialem jakis modół przy ręcznym w golfie IV czy to jest to TMC?


    nie

    ************************************************************
    polecam forum vw-passata np:

    http://www.forum.vw-passat.pl/topics56/podlaczenie-navi-do-fisa-kodowanie-navi-vt14921.htm
  • Poziom 27  
    To co to za badziewie było w tym golfie może ktoś wie. Była tam mała navi i duży fis w liczniku. Rocznik 2004.
  • Poziom 11  
    daleki1 napisał:
    Nie ma on swojego adresu.Mozna zdjanozowac przy pomocy WAS-a poprzez prowadzone funkcje.Opr.2006-2007.Szczegolnie zwroc uwage na adres 37(Nawi) i odczyt bloku wart.pomiarowych.Dokladny kanal podam jak zerkne .
    Pzdr

    Dodano po 5 [minuty]:

    Pati napisał:
    czyli wersja g wymaga do wyświetlania modółu tmc a wercja c i d nie wymaga i wystarczą połączenia na zieloną wtyczkę w liczniku? Czy tak to jest? Bo podłączenia mam ok ale nie działa wyświetlanie. Navi nie widzi wyświetlacza, ale nie wiem którędy ona patrzy.


    cd.Wyswietlacz DOT-obsugiwany jest przez CAN....Takie wyjscie cyfrowe ma jedynie Nawi VW wersja G i Skoda wersja B.Inne marki jak Ford i Seat zapewne tez maja takie wyjscia ale nie orientuje sie ktore wersje.
    Inaczej ma sie sprawa sterowania kier.wielofunkcyjna,wzmacniaczem i zestawem.Mozna te elementy zapiac praktycznie do kazdej nawi MFD.
    Pzdr......

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pati napisał:
    mam navi G a ten TMC to gdzie on jest ukryty w golfie?



    cd .........Mozna w miare szybko znalesc ten modul,poniewaz antena GPS leci prosto do niego i dalej do Nawi.
    Pzdr......


    Mam pytanie, czy mógłbyś mi powiedzieć jak zakodowac WAS licznik i nawi aby wyswietlało informacje na FIS-ie? Nie wiem w który kanał trzeba wejśc. A naklejka na moim liczniku jest zerwana i nie ma tam numerów.Z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 27  
    1. Jaki rocznik licznika (auta) (ja to poznaje po mod. komfortu jak masz 1J.... to jest stary bez can do licznika a jak 1c.... to z can do licznika.
    2. Jaka navi.
    3. Co jest tam oryginalne (navi czy licznik czy nic czy oba)
    4. Navi wyswietla sie tylko na duzym fisie zeby nie było.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    1. Jaki rocznik licznika (auta) (ja to poznaje po mod. komfortu jak masz 1J.... to jest stary bez can do licznika a jak 1c.... to z can do licznika.
    2. Jaka navi.
    3. Co jest tam oryginalne (navi czy licznik czy nic czy oba)
    4. Navi wyswietla sie tylko na duzym fisie zeby nie było.
  • Poziom 11  
    Pati napisał:
    1. Jaki rocznik licznika (auta) (ja to poznaje po mod. komfortu jak masz 1J.... to jest stary bez can do licznika a jak 1c.... to z can do licznika.
    2. Jaka navi.
    3. Co jest tam oryginalne (navi czy licznik czy nic czy oba)
    4. Navi wyswietla sie tylko na duzym fisie zeby nie było.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    1. Jaki rocznik licznika (auta) (ja to poznaje po mod. komfortu jak masz 1J.... to jest stary bez can do licznika a jak 1c.... to z can do licznika.
    2. Jaka navi.
    3. Co jest tam oryginalne (navi czy licznik czy nic czy oba)
    4. Navi wyswietla sie tylko na duzym fisie zeby nie było.


    Golf IV 2003 rok, 1,9 tdi PD, licznik kupiony pełen FIS 99 rok, navi MFD ver.D. Z góry dziękuję za pomoc. Can-a mam
  • Poziom 27  
    jak masz fure z 2003 r a licznik z 99 to możesz zapomnieć o czym kolwiek niestety. Masz immo3 a w tym liczniku jest immo2. Poza tym jak go podepniesz to zobaczysz ze nawet szyby nie beda Ci chodzić. Smutna prawda. Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    No to ładnie, a nie można kości wylutować i wlutowac do nowego?
  • Poziom 27  
    nie ma takiej możliwości. To jest inny licznik.
  • Poziom 11  
    Pati napisał:
    nie ma takiej możliwości. To jest inny licznik.

    Ja w tej chwili mam sciągnięty immo. Problem jest włąsnie w tym że szyby nie działają i póki co nie przekodowałem licznika bo nie wiem który to kanał w vag. Jeśli miałoby się skonczyć na tym że bedę bez immo to dam radę. To i tak żadne zabezpieczenie.
  • Poziom 27  
    Licznik starego typu nie wysyla na magistrale can sygnalu o wlaczonej stacyjce. Twój sterownik komfortu potrzebuje tego sygnalu do zalaczenia aktywnosci szyb elektrycznyych i pobiera go wlasnie z cana, a stary typ komfortu ma dodatkowy przewod + po stacyjce koloru czarno/fioletowego. Sprawdz sobie schemat 99 i 2002 i porównaj instalacje komfortu. dodatkowo instalacja komfortu starego typu nuie ma polaczenia z licznikiem a nowego ma i z klimatronikiem. szkoda nerwów lepiej sprzedaj ten licznik komus kto potrzebuje stary a kup se nowy. 3m sie!
  • Poziom 11  
    Pati napisał:
    Licznik starego typu nie wysyla na magistrale can sygnalu o wlaczonej stacyjce. Twój sterownik komfortu potrzebuje tego sygnalu do zalaczenia aktywnosci szyb elektrycznyych i pobiera go wlasnie z cana, a stary typ komfortu ma dodatkowy przewod + po stacyjce koloru czarno/fioletowego. Sprawdz sobie schemat 99 i 2002 i porównaj instalacje komfortu. dodatkowo instalacja komfortu starego typu nuie ma polaczenia z licznikiem a nowego ma i z klimatronikiem. szkoda nerwów lepiej sprzedaj ten licznik komus kto potrzebuje stary a kup se nowy. 3m sie!

    W tym problem że peółnego FISA do Golafa znależć to unikat, tymbardziej po 2003. Ja swój szukałem 3 miesiące. MOże masz racje ale narazie wole nie mieć szyb i patrzeć sobie na licznik. Pozdrawiam i dziękuję za szczegółową odpowiedz.
  • Poziom 27  
    jak masz klimatronic to tez bedzie problem z podswietlaniem niektórych elementów tez bedzie problem, itp. ale jak uwa|asz.

    Ile jestes/byles w stanie zaplaci za licznik z duzym fisem so golfa? Zakladajac ze tamtego nie kupiles? Mowie o komplecie obudowa + elektronika?