Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź...

darkc 28 Feb 2010 15:19 24284 22
  • #1
    darkc
    Level 10  
    Witam,
    Ostatnio walczę ze spalaniem mojego auta, i wziąłem się za zczytywanie VAGa.
    Niby wszystko jest jasne i nawet w jakotakim porządku, ale martwią mnie odczyty dot. sondy lambda, o których nie mogę znaleźć informacji.

    Mianowiście, w trakcje jazdy albo stania, raczej niezależnie od nagrzania silnika, co jakiś czas VAG wskazuje wyłączenie "kontroli Lambda" (np. w bloku 99). Wtedy korekcja lambda zawsze wynosi 0%. Takie okresy pojawiają się losowo i obejmują przeciętnie 20-25% czasu. Czy to normalne zjawisko?
    Bo na temat tego parametru nie mogłem znaleźć żadnych podpowiedzi. Załączam wykres z 25 min. wieczornej przejażdzki z zaznaczonymi takimi momentami. ..
    vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź...
    mógłby ktoś zerknąć i naprowadzić o co chodzi?

    Ponadto mam problem z odczytem napięć sondy. W grupie 33(2) mam stałe wskazanie 1.5 v, a z tego co wyczytałem powinno to być napięcie sondy lambda...
    Natomiast w grupie 36 mam stale 0,6 albo 0.44 v, co miałoby oznaczać napięcie sensora za katalizatorem (z tego co czytałem stała wartość miałaby być nieprawidłowa...). Chyba, że odczytuje nie to co myślę , że odczytuje...
  • #2
    fil2006
    Level 27  
    masz jakieś błędy w sterowniku?
  • #6
    fil2006
    Level 27  
    albo tutaj masz sprawdz sobie sądy l.

    Dodano po 28 [minuty]:

    wysyałm i nie dochodzi ?
  • #7
    darkc
    Level 10  
    Co to znaczy, że się komplikuje?
    Docelowo chciałbym sprawdzić, czy napięcie sondy jest w normie, i czy nagrzewa się poprawnie.

    No i przede wszystkim, co oznaczają te przerwy w statusie "lambda control".

    jeszcze poprawka: przednia sonda ma numer 030906262J

    Nie dostałem żadnej wiadomości na pw.
  • Helpful post
    #9
    fil2006
    Level 27  
    sprawdz ze to readiness kode ,masz vaga po co kombinujesz.

    Dodano po 13 [minuty]:

    silnik min 80 stopni zapłon włączony .
    nastawy podstawowe 04 - 60 poczekaj jak adapt ok dalej.
    Zapal i na wolnych obrotach
    nastawy podstawowe kanał 70 odp.zbiornika .paliwa jak test on tvv ok dalej {musisz poczekać nie podosic obrotow chwilke to trwa musi przejsc z test off na test on}
    silnik pracuje na wolnych obrotach ,nastawy podstawowe kanał 37
    nacisnij pedał hamulca obroty wzrosną i czekaj az test z off przejdzie na on ,dalej czekaj az będzie sys.ok lub nie ok ,tutaj jest test systemu kontroli sond lambda,jak bedzie nie ok odczytaj bledy .

    Dodano po 10 [minuty]:

    dalej nastawy podstawowe kanał 34 ,nacisnij hamulec na wolnych obr .
    w wierszu 2 musi byc min 400 stopni cels.
    w wierszu 4 bedzie skakać z test off na on
    w wierszu 3 ma byc ok 0.7 do 2.00 i powinno byc na koncu w wierszu 4 B1-P1 ok
    to samo w kanale 36 na koncu w 4 wierszu ma byc B1-P2 ok
    to jest test na starzenie się sąd lambda

    Dodano po 2 [minuty]:

    w kanale 46 sprawdzisz katalizator tak samo ,hamulec trzeba nacisnąć na wolnych obrotach .Niczym tego lepiej nie sprawdzisz w samochodach vw ,jesli masz tester kozystaj z niego.jak Ci te testy przejdą do masz wszystko ok.
  • #10
    darkc
    Level 10  
    fil2006, dzięki. Nigdzie takiej szczegółowej instrukcji bym nie znalazł.
  • #11
    fil2006
    Level 27  
    daj znać jak poszło ,nie wszystkie sterowniki to obsługują .
  • #12
    darkc
    Level 10  
    właśnie zrobiłem te testy, tzn. nie zawsze miałem pewność, że zrobiłem...

    blok 70: zaliczony
    blok 37: zaliczony

    blok 34: wszystko się zgadza, ale wynik od razu był B1S1 OK (zanim jeszcze wcisnąłem hamulec...)
    tak samo 36 i 46 - nie wiem czy w ogóle test został przeprowadzony...;/

    bloku 60 nie sprawdziłem bo nie skumałem że "04" to kod funkcji nastaw podstawowych;] Sprawdzę jutro raz jeszcze....
  • #13
    fil2006
    Level 27  
    60 możesz zignorowaćst adaptacja przepustnicy ,tamte kanały od razu są ok ponieważ nie ma błędów i jesli system kontroli sąd lambda jest ok to musi być ok ,czasami jak nie jest ok to wtedy sprawdzis jaka sąda przed czy za katalizatorem jest uszkodzona .
  • #14
    g0mpk4
    Level 1  
    Witam,

    Problemem wyjściowym jest świecąca kontrolka check engine w polo 6n2 1.4 MPI 8V 60KM. VAG wyrzuca błąd

    17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit P1116 - 35-00 - -

    Kasowaniu błędu powoduje jego ponowne pojawienie się po paru sekundach.
    Próbowałem przeprowadzić test sond jednak bez powodzenia. Silnik nagrzany był do ok. 85 stopni, kanał 60 pokazywał Adapt OK jednak po odpaleniu i ustawieniu kanału 70 test off nie zmieniał się na test on. Ponadto po tej czynności VAG wyrzuca dodatkowy błąd

    17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started P1579 - 35-00 - -

    Błąd ten nie pojawia się po skasowaniu go z VAGa.
    Na kanale 34 temperatura jest w porządku, tzn. ok. 400 stopni a wiersz 3 mieści się w wyznaczonych granicach, tzn. 1,160. Na kanale 36 napięcie 0.447. Grupa 33 wskazuje 1.5 V.

    Zastanawia mnie czy padnięta jest sonda czy sterownik, bo szkoda wymieniać sprawną część a sonda do tanich nie należy :)
  • #15
    fuelinyourblood
    Level 35  
    pisze wyraznie O2 sensor heating open circut

    sprawdź obwód grzania sondy
  • #16
    menixxx
    Level 10  
    Witam,podepnę się do tematu jestem posiadaczem vw polo 6n2 v8 1.4 MPI z silnikiem AKK z 2000r od 6 miesięcy.Po zakupie miałem problem z zapalająca się wciąż kontrolka EPC,ostatnio pojawił się servis OIL gdy podłączyłem vaga poinformował mnie o grzałce na sondzie ze jest padnięta po wykasowaniu błędu-nie powraca.Wciąż duże spalanie 9l/100w mieście w zimę 12l/100,przy początkowym szybkim dodaniu gazu po zadnie zasysa powietrze ma to wpływ przy spokojnym ruszaniu potrafi zgasnąć( mechanik stwierdził ze uszczelki na kolektorze ssącym z tego powodu je wymieniłem i od razu na przepustnicy oczywiscie bez skutku)nie daje mi to spokoju wykonałem testy jakie podaliście.Powiedzcie czy wszystko jest ok???bo mi coś mówi ze nie jest,o to fotki z vaga.vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź... , vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź... , vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź... , vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź... , vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź... , vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź...
    gdzie na kanale 37 obroty silnika nie wzrastały przy wciśniętym hamulcu i system ok od razu,na 34 kanale brak wiersza 3 i na 4 wierszu brak skoku z off na on ,na kanale 36 i 46 obroty wzrastają normalnie przy trzymanym hamulcu.Pytanie brzmi czy nie jest walnięta sonda albo sterownik?Po za tym mam 6N2 a nie widzę drugiej sądny po-prostu jej nie ma jest tylko wtyczka oryginalnie zaślepiona mechanik mówi ze katalizator jest oryginalny i ze mam jedna sondę ale czy tak jest oryginalnie może to model jakiś przejściowy.Jedna jedyna sonda ma 4 piny to drugie wyjście na sondę ma 6pinów(brak otworu na sondę gdzie kol-wiek przy wydechu ani na kolektorze-samochód pracuje cicho) Laik prosi o pomoc.
  • #17
    fuelinyourblood
    Level 35  
    masz normalna dwu stanowa sonde

    podepnij multimetr i srawdz czy masz sprawna grzałke i zobacz jak oscyluje sonda

    wyczysc przepustnice , zrób adaptacje, zobacz co z czujnikiem temp
  • #18
    menixxx
    Level 10  
    Przepustnica ,z kolektorem była całkowicie czyszczona i robiona adaptacja ,jeżeli chodzi o czujnik temperatury cieczy to jest dobry był sprawdzany,lada dzień sprawdzę sondę czekam na przesyłkę miernika,dzięki za odpis ,napisze jak tylko sprawdzę,dodam ze gdy silnik się rozgrzewa i nawet gdy jest rozgrzany czuje nie typowe spaliny.
  • #19
    menixxx
    Level 10  
    Witam,opisuje pomiary sondy przy akumulatorze V =11.79:
    1-Silnik ciepły,silnik-OFF,stacyjka -ON pin 1 i 2 =V-0,00.
    2-silnik-ON,stacyjka ON, temp:90C pin 1 i 2 od 0,00V do 13,30V .pin 4 i
    masa akumulatora od 0,08V do 0,70 V.
    3.-gniazdo sondy pomiar(sonda odpięta),silnik OFF ,stacyjka ON,temp 90C,
    pin 1 i 2 V=3,45, OM=-3,07,pin 3 i 4 V=0,42 ,OM=18,90.
    Przy pracującym silniku nie da się zmierzyć OM na pinie 1 i 2.

    Domyślam się ze grzałkę mam dobra bo nie ma napięcia na rozgrzanym silniku
    na pinie 1 i 2 ,na samej kostce bez sondy jest napięcie ale 3,45V przy
    temperaturze od 70C do 90C, a na zimnym silniku jeszcze muszę sprawdzić
    chociaż myślę ze będzie tak samo 3,45V,i
    jeszcze raz sprawdzę oscylacje na pinie 3 i 4 o ile wyjdzie?,bo tylko wyszła
    mi na 4 i "-" akumulatora.
    Mam jeszcze jedno pytanko na vagu blok pomiarowy 11 domyślam się ze 3 wiersz to temperatura z drugiego
    czujnika czemu są rożne???może to jest winowajca?przy wyższej temperaturze
    jeszcze bardziej się różnią gdy ta górna ma 80C to ta dolna temp ma 42C
    i czego dotyczy pomiar :n.OT w 4 wierszu tak przy okazji??

    vw polo 6n2 v8 1.4 MPI - VAG, lambda, prośba o podpowiedź...
  • #20
    menixxx
    Level 10  
    oscylacja na pinie 3 i 4 wyszła pomyślnie tak samo 0,07V do 0,70V,na zimnym również na pinie 1 i 2 -3,45V.Czy wszystko według was jest w porządku???
  • #21
    menixxx
    Level 10  
    Witam,ściągnąłem sobie opis vaga i wszystkich testów i bloków pomiarowych,wszystkie testy na sondę wypadły pomyślnie,problem leży gdzie indziej test 028 knock sensor czujnik lub wzmacniacz zapłonu nie przechodzi tego testu,jak i 057 test kompresor Can R-off -idle zawór powietrza przepustnicy gdzie to dokładnie się znajduje najstarsi górale nie wiedza pomocy
  • #22
    menixxx
    Level 10  
    Test 28 udało mi się przeprowadzić wyszedł system ok-trzeba przeprowadzać test w czasie jazdy na wyższym biegu trzymać na 2500RPM dopóty nie wyjdzie test ok trwa to z jakieś 10sekund,gdy będą obroty nie stabilne test będzie się włączał i wyłanczał,a wiec pozostaje test 57,Idle air control valve-compressor A/C zawór dodatkowego powietrza-nie wiem może inaczej to silnik krokowy albo zawór recyrkulacji spalin,wie ktoś coś na ten temat gdzie to dokładnie się znajduje ??????help????brak w necie jakich kol wiek ilustracji na temat mojego silnika AKK,może ktoś z was to kiedyś naprawiał ?Wiem ze to jest odpowiedzialne za zadławienia się silnika od 800RPM o czym pisałem wcześniej a jednocześnie za wyższe spalanie ponieważ nie ma obiegu spalin i sonda ma zły pomiar.Często się zabrudzają ,nie chce rozbierać pół silnika by to znaleźć.
  • #23
    BiggSizze
    Level 9  
    menixxx wrote:
    Test 28 udało mi się przeprowadzić wyszedł system ok-trzeba przeprowadzać test w czasie jazdy na wyższym biegu trzymać na 2500RPM dopóty nie wyjdzie test ok trwa to z jakieś 10sekund,gdy będą obroty nie stabilne test będzie się włączał i wyłanczał,a wiec pozostaje test 57,Idle air control valve-compressor A/C zawór dodatkowego powietrza-nie wiem może inaczej to silnik krokowy albo zawór recyrkulacji spalin,wie ktoś coś na ten temat gdzie to dokładnie się znajduje ??????help????brak w necie jakich kol wiek ilustracji na temat mojego silnika AKK,może ktoś z was to kiedyś naprawiał ?Wiem ze to jest odpowiedzialne za zadławienia się silnika od 800RPM o czym pisałem wcześniej a jednocześnie za wyższe spalanie ponieważ nie ma obiegu spalin i sonda ma zły pomiar.Często się zabrudzają ,nie chce rozbierać pół silnika by to znaleźć.


    Tak zagiąłeś forumowiczów, że do teraz nie wiedzą "z czym się je wartości, które podałeś" :D
    Rozwiązałeś problemy? :)