Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat alhamra rok 2000 tdi 110km webasto

Tomek Gawlik 28 Lut 2010 16:19 6615 13
  • #1 28 Lut 2010 16:19
    Tomek Gawlik
    Poziom 7  

    Cześć. Potrzebuję pomocy, mam Seata Alhambrę rok 2000 TDi 110, stara buda. Ma podgrzewaczwebasto H36DA i nie działa. Moje sprawdzenie polegało na odszukaniu czujnika na podszybiu i zmostkowaniu go, nie załączyło się, następnie sprawdzilem napięcie w kostce zsilającej piecyk i tam mam przewody: brązowy bez napięcia, białoczerwony ma napięcie, siwoszary oraz niebieski z napięciem, zielony nie ma napięcia i czarny ma napięcie. Oczywiście to wszystko sprawdzałem na zmostkowanym czujniku temperatury i włączonym zimnym silniku a na podłączonym czujniku tylko przewody białoczerwony i niebieski miły napiecie a reszta nie. Co mam teraz sprawdzać dalej i jak ? Proszę o pomoc lub numer tel. TOMASZ

  • #2 28 Lut 2010 17:20
    jejo31
    Poziom 8  

    podłącz go pod kompa

    Dodano po 7 [minuty]:

    może świeca w dogrzewaczu do wymiany , może sitko zapchane, sprawdż czy pompka paliwa podaje paliwo do dogrzewacza

  • #3 02 Mar 2010 23:01
    Tomek Gawlik
    Poziom 7  

    Kolego jeszcze jak bys mi powiedzial gdzi znajduje sie ta pompka przy piecyku czy zbiorniku paliwa a to sitko w piecyku i sprawdzac to na zamontowanym piecyku bo jak go odlacze to zejdzie mi plyn chlodniczy jak mozesz to podpowiec z gory dzieki

  • #4 02 Mar 2010 23:30
    stomat
    Specjalista elektryk

    Na temat dogrzewaczy jest cały obszerny wątek. Jesteś pewien że to jest webasto a nie eberspraecher ? Pompka paliwa jest przy zbiorniku, po prawej stronie auta, wisi na takiej gumie i przewodach paliwowych. Częstą usterką jest "ugnicie" przewodów elektrycznych przy tej pompce. Sitko i świeca jest w piecyku. Przy demontażu piecyka wyleci ok. litra płynu, cały nie zejdzie.

  • #5 04 Mar 2010 20:48
    Tomek Gawlik
    Poziom 7  

    Dzieki kolego w sobote bede z tym walczyl o efektach bede informowal to chyba nie jest webasto tylko to drugie bo ja niemam dodatkowego sterowania tylko czujnik na podszybiu tylko pszycisk do zalaczani tylnej dmuchawy a po prostu niewiedzialem jak to sie nazywa dzieki z gory odezwe sie narka

  • Pomocny post
    #6 04 Mar 2010 22:28
    hanti
    Poziom 12  

    Sharan, Alhambra i Galaxy to jedno dziadostwo co posiada ten sam rodzaj ogrzewania.
    Prawdopodobnie u Ciebie jest Eberspacher D3WZ.
    Niestety nie zdiagnozujesz go przez VAGa, a jedynie przez tester zegarowy lub interfejs.
    Niestety ten model ma to do siebie, że po 5 nieudanych próbach odpalenia blokuje się sterownik i tylko serwis z w/w sprzętem może je odblokować.
    No chyba, że ktoś ma je prywatnie.
    Sam osobiście poszukuję schematu interfejsu do ebera.

  • #7 05 Mar 2010 18:04
    pawel951
    Poziom 9  

    Diagnoza przez vaga tylko od 2000 ->
    Pieca nie musisz wyjmować tylko go opuść i na wężach niech wisi sobie a i tak się dostaniesz do środka o ile Cię puszczą śrubki - mnie nie puściły i musiałem go wyjąć.
    Do sprawdzenia czujniki w środku 3 szt. - temp. płynu, przegrzania i czujnik płomienia

    Do pompki paliwa piecyka możesz podać zasilanie (tylko "+") i stukając przewodem w pin we wtyczce (bo prąd musi być przerywany bo ta pompka to elektromagnes, który dostaje z piecyka prąd przerwany) i usłyszysz czy pracuje.

    To tak po krótce, wpisz w szukajkę sharan+webasto i temat "webasto sharan gdzie włącznik webasto" czy jakoś tak. Tam masz wszystko tylko czytania cała masa.

    pozdrawiam

  • #8 05 Mar 2010 23:12
    Tomek Gawlik
    Poziom 7  

    Dzieki kolego jutro jade na waga i bede walczyl jak cos dam znac pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #9 06 Mar 2010 23:45
    marko574
    Poziom 9  

    Kolego naprawiałem takie eberki wiele razy szczególnie ze stajni vw sharan czy alhambra a nawet galaxy to jest jedno i to samo diabelstwo ma to każde z tych aut ale niestety działa ono w może 10 % w\w bo bez przerwy sie psują jest to najbardziej awaryjna część tych pojazdów na początku drogi czy diagnostyki owego urządzenia zrób tak
    nr 1 przekręć zapłon na kilka sekund po czym wyłącz zapłon wsłuchaj się czy z pod maski wydobywa się cichy dźwięk przez czas ok 2 min pracującego silniczka tzn pompki płynu to ciche bzyczenie da się usłyszeć to jedna z przyczyn która unieruchamia ebera i webasto przyczyna wytarte szczotki należy oczyścić i wymienić na nowe najlepiej twarde z miedzią bo ta pompka pracuje ciągle nowa kosztuje ok 700 zł servis,jeśli działa pompka a webastko nie szukamy dalej
    nr 2 niestety urządzenie trzeba lekko rozkręcić pomijam osłony klucze 8,10,13,klucze torx gwiazdka 20 i 25 ostrożnie śrubki są delikatne można ukręcić najlepiej wcześniej użyć środka penetrującego np wd40 i odczekać z 10 min aby wyjąć świece żarową klucz 7 i 13 celem jej sprawdzenia (kable rozruchowe są pomocne)zdemontować rurę wydechową i rurę ssącą oraz osłony może kostka zasilająca a potem reszta .To jedna z najczęstszych przypadłości spalona świeca, działające urządzenia lecz nadmiernie dymiące często mają wypaloną końcówkę świecy i grzeje ona na środku po czym paliwo sie nie spala całkowicie i dymi oraz jego część wycieka przez rurę wydechową urządzenia dlatego proponuję ją zdemontować i obejrzeć wymiana na nową niestety jej cena jest dość wysoka to beru cena od 100 zł do 140zł po wymianie urządzenie samo się autodiagnozuje i odpala urządzenie po ok 30-40 sek od uruchomienia silnika w temp otoczenia poniżej 5-6 st jest tam jeszcze kilka podzespołów mogących się popsuć lub zapchać ale świeca należy do najczęstszych
    nr 3 elektromagnetyczna pompka paliwa najczęstsza przyczyna przegnite podrdzewiałe przewody doprowadzające prąd znajduje się pod podłogą pomiędzy fotelem pasażera a tylnym fotelem ,rozkręcić oczyścić rdzę zmontować zaimpregnować na przyszłość .
    To są bodaj trzy najczęstsze bolączki tego urządzenia jeśli działa w zimie poprzez dogrzanie silnika do prawidłowej temp obniża spalanie paliwa o ok 1 litr/100km bo te auta zimą palą nieco więcej posiadałem kilka i po naprawie skutek ten sam cieplej w kabinie i spalanie mniejsze bardzo mi miło jeśli tobie te rady pomogły pozdrawiam

  • #10 07 Mar 2010 13:17
    Tomek Gawlik
    Poziom 7  

    Dzieki za porade bede sprawdzal tylko powiedz gdzie znajduje sie ta owa pompka ktora sprawdza sie wlaczajac zaplon od ktorej strony do niej dojsc gdzie jest ukryta .

  • Pomocny post
    #11 08 Mar 2010 07:58
    marko574
    Poziom 9  

    prace pompki słychać dość wyraźnie ale skoro pytasz gdzie ona jest to oznacza że jej nie słychać i szczotki masz już zatarte nowe średnio wystarczają na ok przebieg 150-200 tyś km jak jesteś po tym przebiegu kup od razu nowe lekko złotawe z miedzią o oryginałach zapomnij nie występują jako część trzeba zamienników wymiary to 5 mm na 5 mm przy długości 15 mm cena ok 10-20 pln poszukaj coś podobnego i przy pomocy papieru ściernego dopracuj wymiary jak rozbierałeś coś podobnego to poradzisz sobie bez trudu z przylutowaniem szczotek zamocowaniem i poskładaniem silniczka jakby co pytaj ,pompka znajduje się pod maską za zbiornikiem płynu do chłodnicy na lewo zaraz za filtrem paliwa trzeba go będzie zdemontować i uszczelnić przed brudem wygląda jak rurka o średnicy ok 6 cm i długości może z 10 cm z kostką i przewodami na końcu

  • #12 14 Mar 2010 12:32
    Tomek Gawlik
    Poziom 7  

    Kolego czy jest taka opcja ze moj samochod seat alhamra rok 2000 nie posiada tej pompki na potrzybiu bo dzis sprawdzalem i nic tam takiego nie zauwazylem tylko dwa sensory od turba i trzeci ta bulaja od turba a tak nie widzialem tej pompki o ktorej pisales czy kazdy seat wyposazony w dogrzewacz musi miec ta pomke .

  • #13 24 Wrz 2010 19:53
    przemo2704
    Poziom 9  

    Z tego co wyczytałem na innych forach to nie wszystkie auta posiadają pompkę płynu. Mój galaxy 2000r. stara kasta nie posiada czegoś takiego. Oczywiście kupiłem auto z nieczynnym już dogrzewaczem, jutro chcę wykręcić to ustrojstwo i sprawdzić wszystkie elementy tak jak pisał kolega marko574. Pompka paliwa działa bo słychać szelest jak podaję napięcie(chyba że musi stukać). Próbowałem podłączyć pod Vaga ale niema komunikacji. Czy ten dogrzewacz odblokowuje się sam gdy uszkodzony element wymieni się na nowy?

  • #14 23 Lis 2014 13:38
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  

    Miałem podobny problem ze swoim dogrzewaczem. W pierwszym przypadku winna była pompka cyrkulacyjna. To ona powoduje przepływ płynu przez dogrzewacz. Jeżeli nie działa przy podłączeniu VAGa wyskoczy komunikat przegrzane urządzenie.
    Ja wymieniłem szczotki i przez 100 tys km było ok. Niedawno wymieniłem pompkę na nową gdyż wytarty był już komutator koszt nowej pompki 300zł (BOSCH). Jak podali przedmówcy jest to bardzo awaryjne urządzenie. Oprócz pompki wymieniłem świecę bo była spalona. Teraz ponownie muszę ją wymienić, bo urządzenie co prawda się załącza ale strasznie dymi. Miałem jeszcze jedną awarie - urwany przewód zasilający przy kostce znajdującej się przy samym dogrzewaczu. Urywanie się przewodów to ogólnie bolączka tych samochodów. Nie działające elektryczne szyby, centralny zamek, nie działający spryskiwacz i wycieraczka tylnej szyby, brak możliwości otwarcia tylnej klapy mają jedną przyczynę pourywane przewody w miejscu gdzie się zginają.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME