Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto nie odpala, problem z wentylatorem

radekkkk 28 Lut 2010 20:22 1602 2
  • #1 28 Lut 2010 20:22
    radekkkk
    Poziom 2  

    Mam problem z Webasto ThermoTop (w serwisie powiedzieli mi ze to przelewowe, czyli nie ma pompki paliwa tylko zbiorneiczek napelniany podczas pracy silnika).
    Samochod jest po wypadku i webasto miało połamaną obudowę wentylatora. Dorobiłem obudowę i wszystko było ok. działało bez problemu, jednak była mała nieszczelność dorobionej obudowy, zakleiłem silikonem i niestety silikon unieruchomił wentylator.
    Po odpaleniu uszczelnionego webasta nie uruchomiło się, słychać było jakieś buczenie (chyba pompka wody) i zorientowałem się że z tłumika nic nie leci. wentylator stał. poprawiłem obudowę.

    Jednak od tamtej pory wentylator po odpaleniu webasta uruchamia się na wolnych obrotach i po około 5 sek. zwalnia po następnych 10 sek. całokowicie staje, co jakieś 5 sek. drgnie na 1/4 obrotu i tak przez cały czas. za wyłączy się wszystko (razem z pompką) po jakichś 2 minutach.
    Czy spalił się silnik wentylatora czy może coś ze sterowaniem nie tak.
    Nie mogę znaleźć bezpieczników do restowania sterownika (audi a3 99rok), próbowałem restować odłączeniem akumulatora, ale nic to niedało.

    Proszę o pomoc. Dzieki.

    0 2
  • #2 12 Mar 2010 09:52
    skylark
    Poziom 25  

    Jeżeli coś zaczyna startować to znaczy, że nie jest zablokowane.
    Przez unieruchomienie wentylatora uszkodziłeś sam napęd lub co gorsze sterownik urządzenia na wyjściu wentylatora.

    0
  • #3 16 Mar 2010 21:15
    radekkkk
    Poziom 2  

    dzieki za podpowiedz, podłączylem silnik na krótko pod 12V i działa ok. Czyli wychodzi na to że to sterownik padł, ale jak w sterowniku coś pada to raczej traznystor sterujący, a w tym przypadku to raczej nie tranzystor, bo silnik na początku rusza.
    Na początku działania tego sterownika słychać (odgłos delikatnego stukania silnika) jak działa PWM, tylko wypełnienie impulsu coś słabo jest wysterowane i zmniejsza sie ciągle zarówno wypełnienie jaki i częstotliwość przełączania.

    0